Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Placeholder activeren bij gebruikersregistratie
Placeholder activeren bij gebruikersregistratie
02 mei 2017 07:46
Goedendag allemaal,
Sorry, maar ik kan het niet laten zien wat ik bedoel maar iedereen heeft wel eens tekst zien staan in de invulvakken van een formulier. Nu heb ik geleerd dat ik die ook met het aanpassen van de core bestanden van Joomla ik deze bij de contact pagina ook tevoorschijn krijg.
Om dat te doen moet je in layouts > joomla > form > field > text.php in de code, bij mij op regel 79, placeholder="<?php echo $hint; ?>" invoegen. En dat zo ook bij email.php en textarea.php.
In de default_form.php, components > com_contact > views > contact > tmpl voeg je dan de volgende code in na de JHtml::_('behavior.formvalidator'); en voor de ?>
Dat werkt perfect voor de contactpagina maar niet voor de gebruikersregistratie pagina. Nu begrijp ik dat de contact_ moet veranderen naar iets anders maar ik kan niet vinden wat.
Is er hier iemand die wel weet wat daar moet staan?
P.S. Alles wat is aangepast staat in de map html van mijn template dus kan niet worden overschreven door een update.
Sorry, maar ik kan het niet laten zien wat ik bedoel maar iedereen heeft wel eens tekst zien staan in de invulvakken van een formulier. Nu heb ik geleerd dat ik die ook met het aanpassen van de core bestanden van Joomla ik deze bij de contact pagina ook tevoorschijn krijg.
Om dat te doen moet je in layouts > joomla > form > field > text.php in de code, bij mij op regel 79, placeholder="<?php echo $hint; ?>" invoegen. En dat zo ook bij email.php en textarea.php.
In de default_form.php, components > com_contact > views > contact > tmpl voeg je dan de volgende code in na de JHtml::_('behavior.formvalidator'); en voor de ?>
Code:
$this->form->setFieldAttribute('contact_name', 'hint', 'Je naam');
$this->form->setFieldAttribute('contact_email', 'hint', 'Je e-mail adres');
$this->form->setFieldAttribute('contact_subject', 'hint', 'Het onderwerp');
$this->form->setFieldAttribute('contact_message', 'hint', 'Je bericht');
Is er hier iemand die wel weet wat daar moet staan?
P.S. Alles wat is aangepast staat in de map html van mijn template dus kan niet worden overschreven door een update.
Discussie gesloten.
- ArjanR
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
02 mei 2017 08:58
Heb je wat aan deze uitleg?
Joomla 3.x. How to edit registration page
Joomla 3.x. How to edit registration page
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
Discussie gesloten.
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
02 mei 2017 09:06
Je moet gewoon contact_ vervangen door niets. Bij registratie wordt
gebruikt.
Code:
name
Code:
email
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
02 mei 2017 10:43
@Astrid; Je hebt gelijk dat er geen voorvoegsel nodig is maar de namen zijn wel anders want email is email1 en email2 en zo ook voor password. Dus het werkt nu. Bedankt.
@Woody; Aangezien Astrids antwoord mij genoeg geholpen heeft wil ik jouw optie niet verder uitzoeken. Heb de pagina wel opgeslagen bij mijn favorieten want je weet maar nooit.
@Woody; Aangezien Astrids antwoord mij genoeg geholpen heeft wil ik jouw optie niet verder uitzoeken. Heb de pagina wel opgeslagen bij mijn favorieten want je weet maar nooit.
Discussie gesloten.
- ArjanR
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.880 seconden