- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Nieuwe versie Joomla 4.0
Nieuwe versie Joomla 4.0
03 feb 2018 16:56 - 03 feb 2018 16:57De minimum vereisten zijn als volgt:
PHP 7.0
MySQL 5.5.3
PostgreSQL 9.2
MS SQL wordt niet ondersteund
MySQL met de legacy `ext/mysql` PHP extensie zal niet ondersteund worden, MySQLi of PDO MySQL moet daarvoor in de plaats gebruikt worden
Neem alstublieft contact op met uw hosting provider hoe u aan deze verhoogde eisen kunt voldoen - het is in het algemeen een eenvoudige wijziging. Indien u al aan deze nieuwe vereisten voldoet dan wordt dit bericht niet getoond.
Ik heb daartoe de vraag van "hoe doe ik dit" neergelegd, ik kreeg als antwoord dat dit eenvoudig via het configuratiepaneel geregeld kan worden. Voorlopig speelt dit nog niet, maar als het zover is wil ik er wel graag op voorbereid zijn.
Het antwoord dat ik daar kreeg was kort:
Dat is zeker geen probleem, via het controlpanel kun je onder de PHP configurator een andere PHP versie kiezen en daarna voldoe je ruim aan de gestelde eisen.
Maak wel eerst een goede backup, er kan altijd iets mis gaan na een update.
Echter ik kan hier niet helemaal uitkomen. Komt dit t.z.t. als het zover is vanzelf wel in orde of moet ik die stappen toch zelf ondernemen? Zo ja, kan iemand me dan vertellen hoe ik dit fix?
- Klaverboer
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Nieuwe versie Joomla 4.0
03 feb 2018 17:23Overigens kan je dit nu al aanpassen.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Nieuwe versie Joomla 4.0
03 feb 2018 18:05Ik vroeg hoe ik dit kan aanpassen. Via de database? Dan moet ik de hulp inroepen van die andere persoon. Geen probleem, maar als dat niet nodig is zou ik graag willen weten waar en hoe. Ik heb nu de op dit moment nieuwste versie 3.8.4. Volgens mij moet dat voldoende informatie zijn.
- Klaverboer
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Nieuwe versie Joomla 4.0
03 feb 2018 18:18www.hosting2go.nl/klantenservice/webhost...php-versie-gebruiken
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
Nieuwe versie Joomla 4.0
03 feb 2018 18:42In het Control Panel kun je eenvoudig de PHP-versie instellen voor je hele hostingpakket. Onder Diensten vind je de knop voor de PHP Configurator. Vervolgens kun je jouw domein of subdomein selecteren met het pulldown-menu. Kies de gewenste PHP-versie en klik op OK.
Het probleem is dat ik de knop Diensten in het Control Panel niet kan vinden Dat doet me vermoeden dat ik hiervoor toegang tot de database moet hebben. Als dat het geval is, vraag ik die andere persoon nog even.
- Klaverboer
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Nieuwe versie Joomla 4.0
03 feb 2018 18:48Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
- Klaverboer
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Nieuwe versie Joomla 4.0
04 feb 2018 13:18Kan dus een slotje op.
- Klaverboer
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
Nieuwe versie Joomla 4.0
04 feb 2018 13:19Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-