Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 10:27 - 05 feb 2018 10:37
#1
Geacht forum,
Kan iemand mij helpen?
Sinds de update (31-01-2018) naar Joomla versie 3.8.4 werkt een categorielijst met ca, 90 artikelen niet goed meer. Ik heb het sterke vermoeden dat dit door de update wordt veroorzaakt.
  • Als je in de de resultaten van de lijst een willekeurige link aanklikt dan dan wordt de pagina niet meer gevonden (404).
  • Als je de module opnieuw in een artikel plakt krijg de je de module in het geheel niet meer aan de praat en toont geen resultaten.
Ik kan dit op diverse URL's laten zien:
  • Op de KLOON versie 3.8.4 van de omgeving waarin ontwikkeld wordt. De kloon wordt gebruikt om zaken uit te zoeken en testen.
  • Op een 1 op 1 KOPIE van de van de ontwikkelingsomgeving (langzaam thuis-servertje) waarin de module opnieuw is ingesteld en helemaal niet meer werkt.
  • Op een RESTORE-VERSIE van 31-01-2018 versie 3.8.3 (langzaam thuis-servertje) waarin alles normaal functioneert.
Gaarne advies

[strike]Voorts is mij opgevallen dat het aantal bezoekers in de module "Wie is online" op een hoog getal blijft staan terwijl de website nergens bekend is op een paar (4 ) projectleden na.[/strike]
Edit Romke: Graag 1 onderwerp per vraag, maak voor je vervolgvraag s.v.p. een nieuw topic
Laatst bewerkt 05 feb 2018 10:37 door Romke.
  • keesZ
  • keesZ's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 10:36
#2
Dit is een bekend probleem.
Zie o.a. deze en deze .
Vermoedelijk komt er een dezer dagen een update naar 3.8.5.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 11:03
#3
Wat je nog kunt bekijken is of de artikelen waarvoor je een 404-melding krijgt wel gekoppeld zijn aan een menu-item.
Na de update naar 3.8.4 had ik dit probleem ook.
Bij mij was het op te lossen door een nieuw menu aan te maken en daar de artikelen bijvoorbeeld via een categorieblog aan te koppelen.
Het nieuwe menu hoef je niet te publiceren via een module.
Sinds Joomla 3.8 is er een nieuwe routerfunctie geïmplementeerd en die is veel strenger dan voorheen.
In de update naar 3.8.4 is daar nog een aanpassing aan toegevoegd en nu valt het gebruikers pas op.

Ik ben benieuwd of het aanmaken van een verborgen menu bij jou ook een oplossing is.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 15:24 - 05 feb 2018 15:31
#4
Het kan toch niet de bedoeling zijn om voor 90 artikelen die aan de geselecteerde categorie zijn toegekend menu-items te moeten aanmaken. Dan is het hele effect weg van het mooie van Joomla: "Zet artikelen in een categorie en presenteer ze via een module". Als dat zo is of verplicht wordt heb ik het verkeerde CMS gekozen.
Laatst bewerkt 05 feb 2018 15:31 door keesZ.
  • keesZ
  • keesZ's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 15:44 - 05 feb 2018 15:47
#5
Excuses ik begrijp nu je antwoord pas en was voorbarig.
Begrijp ik het nu goed? Eén verborgen menu-item met de betreffende categorie van de categorielijst?
Dat ga ik proberen.
Laatst bewerkt 05 feb 2018 15:47 door keesZ.
  • keesZ
  • keesZ's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 16:34
#6
Inderdaad. Dat begrijp je goed.
Een module die artikelen toont, werkte nog wel voor de laatste Joomla!-updates, maar sinds 3.8.4 is het nu echt noodzakelijk dat je de artikelen aan een (verborgen) menu-item hangt.
En dat kan dus zoveel mogelijk in grote bulk.
Dus als je bijvoorbeeld artikelen uit 5 categorieën toont in de module, dan maak je in het (verborgen) menu items aan Voor elke categorie dus 1 item.
En vanaf dat moment werkt je module weer goed.

Dit geldt bijvoorbeeld voor de modules als Raxo All-mode Pro, GK News Show, SP News Show, enz.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 16:35 - 05 feb 2018 16:42
#7
Een verborgen menu-item met een Blog is niet voldoende. Ik had nog beter moeten lezen.
Een verborgen menu met een verborgen menu-item met een Blog dan werkt het weer correct.
Technisch is het weer werkend.
Maar de logica achter deze filosofie begrijp ik echt niet. Dat is toch niet uit te leggen aan enigszins leken die dit systeem moet gaan onderhouden. Zo wordt het een bouwdoos met verborgen oplossingen om het aan de praat te houden. Nieuwe en strengere router?
In theorie wellicht. Is dit een "verbetering" zoals je van een update zou verwachten? Of begrijp ik er niets van?

Anyway ik ben weer uitstekend geholpen. Dank daarvoor!
In mijn onbezonnenheid heb ik "links" in mijn eerste bericht geplaatst. Zou één van de moderatoren zo vriendelijk willen zijn die links te verwijderen? Ik heb veel te veel verkeer op mijn thuis-servertje. Ik had beter moeten nadenken alvorens die te publiceren.
Hartelijk dank en vriendelijke groet.
Laatst bewerkt 05 feb 2018 16:42 door keesZ.
  • keesZ
  • keesZ's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 16:40
#8
De nieuwe router is op zich een grote verbetering.
Voornamelijk voor nieuw te bouwen websites, waar je het direct kunt aanzetten.
Het maakt de URLs een stuk mooier.
En voor mensen die nieuw met Joomla starten en een module gaan gebruiken die artikelen toont, zullen in de documentatie al wel getipt worden op het aanmaken van een verborgen menu. Voor mensen die het uit het verleden gewend waren om dat niet te doen is het nu inderdaad even wennen/omschakelen.

Ik zou wel bij Joomla! 3.8.4 blijven en niet teruggaan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11168

Categorielijst in 3.8.4 werkt niet meer.

05 feb 2018 16:48
#9
Onze berichten passeerden elkaar. Dank voor je toelichting en voor je oplossing. Nee, Ik ga niet terug naar 3.8.3.
  • keesZ
  • keesZ's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 95
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.497 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie