Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost niet veilig melding ivm script

niet veilig melding ivm script

19 sep 2018 09:43
#1
Ik heb het probleem met de site : ugandakitgumschoolfoundation.com
De site is op zich veilig, maar krijgt in chrome een melding dat er niet veilig scripts niet geladen worden.
Helaas kan ik niet vinden hoe ik dit kan aanpassen, denk wel dat ik het probleem gevonden heb, maar weet niet hoe ik het kan aanpassen omdat ik de regels
niet kan vinden in de joomla bestanden.

Bijgaand wat ik heb gevonden en de melding in de browers balk



Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Groet Ed

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • EdGrassere
  • EdGrassere's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 246

niet veilig melding ivm script

19 sep 2018 11:43 - 19 sep 2018 11:44
#2
Kijk even of je de plugin E-privacy het geïnstalleerd en of je een extensie hebt voor Google analytics of ergens het script hiervoor hebt ingevoerd zonder https.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 19 sep 2018 11:44 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

niet veilig melding ivm script

19 sep 2018 14:25
#3
Hoi Astrid,

Bedankt voor je hint, ik heb inderdaad de Akeeba Geoplug in en Easy Google Analytics installeerd.
Ik heb ze geupdate, helaas hielp dat niet.
Kan helaas ook niet in de backend vinden waar ik de files zou kunnen aanpassen.


Vroeger gebruikte ik firebug, maar helaas is die er niet meer.
Weet jij hoe ik de files kan vinden waar het mis gaat?

Groet Ed

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • EdGrassere
  • EdGrassere's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 246

niet veilig melding ivm script

19 sep 2018 17:23
#4
Als je helemaal niet in de backend kunt, dan kan je de extensies "disablen" via phpmyadmin, of hernoemen via ftp. Je kunt natuurlijk ook even SSL uitzetten in je configuration.php
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

niet veilig melding ivm script

19 sep 2018 17:41
#5
Hoi Astrid,

Ik kom wel in back-end, maar kan via FTP niet de files vinden waarin de http wijzigen kan naar https, daar waar het nodig is.
  • EdGrassere
  • EdGrassere's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 246

niet veilig melding ivm script

19 sep 2018 17:43
#6
Firebug is er niet meer, maar je kunt met rechtermuis-klik en inspecteren gewoon een soort firebug gebruiken.

Hoe staat .htaccess ingesteld?
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

niet veilig melding ivm script

19 sep 2018 17:47 - 19 sep 2018 18:52
#7
Klopt dat heb ik ook gezien in chrome, maar ik kan niet vinden in welke file deze wijzigen moeten worden aangebracht.
.htaccess :
Code:
"## # @package Joomla # @copyright Copyright (C) 2005 - 2015 Open Source Matters. All rights reserved. # @license GNU General Public License version 2 or later; see LICENSE.txt ## ## # READ THIS COMPLETELY IF YOU CHOOSE TO USE THIS FILE! # # The line just below this section: 'Options +FollowSymLinks' may cause problems # with some server configurations. It is required for use of mod_rewrite, but may already # be set by your server administrator in a way that disallows changing it in # your .htaccess file. If using it causes your server to error out, comment it out (add # to # beginning of line), reload your site in your browser and test your sef url's. If they work, # it has been set by your server administrator and you do not need it set here. ## ## No directory listings IndexIgnore * ## Can be commented out if causes errors, see notes above. Options +FollowSymlinks Options -Indexes ## Mod_rewrite in use. RewriteEngine On RewriteCond %{HTTPS} !=on RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301] ## Begin - Rewrite rules to block out some common exploits. # If you experience problems on your site block out the operations listed below # This attempts to block the most common type of exploit `attempts` to Joomla! # # Block out any script trying to base64_encode data within the URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} base64_encode[^(]*\([^)]*\) [OR] # Block out any script that includes a <script> tag in URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} (<|%3C)([^s]*s)+cript.*(>|%3E) [NC,OR] # Block out any script trying to set a PHP GLOBALS variable via URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} GLOBALS(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) [OR] # Block out any script trying to modify a _REQUEST variable via URL. RewriteCond %{QUERY_STRING} _REQUEST(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) # Return 403 Forbidden header and show the content of the root homepage RewriteRule .* index.php [F] # ## End - Rewrite rules to block out some common exploits. ## Begin - Custom redirects # # If you need to redirect some pages, or set a canonical non-www to # www redirect (or vice versa), place that code here. Ensure those # redirects use the correct RewriteRule syntax and the [R=301,L] flags. # ## End - Custom redirects ## # Uncomment following line if your webserver's URL # is not directly related to physical file paths. # Update Your Joomla! Directory (just / for root). ## # RewriteBase / ## Begin - Joomla! core SEF Section. # RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}] # # If the requested path and file is not /index.php and the request # has not already been internally rewritten to the index.php script RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/index\.php # and the requested path and file doesn't directly match a physical file RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f "
Edit Astrid: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 19 sep 2018 18:52 door Astrid.
  • EdGrassere
  • EdGrassere's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 246

niet veilig melding ivm script

19 sep 2018 18:54 - 19 sep 2018 18:54
#8
.htaccess heeft hier niets mee te maken.
Zet de verdachte extensies eerst eens uit en kijk dan of het wel werkt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 19 sep 2018 18:54 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

niet veilig melding ivm script

20 sep 2018 09:13
#9
heb de extenties uitgezet, helpt helaas niet
Zou graag willen achterhalen in welke files deze regels staan, kun jij dat zien?
in de index file staat het in elk geval niet.
  • EdGrassere
  • EdGrassere's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 246

niet veilig melding ivm script

20 sep 2018 09:47
#10
Nee, het gaat hier om zelf geïnstalleerde extensies en die vind je meestal onder modules of plugins. Ik kan de site niet eens bezoeken omdat ik al direct een veiligheidswaarschuwing krijg. Kan deze achterhalen:

/modules/mod_cinch_menu

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37103

niet veilig melding ivm script

20 sep 2018 10:14 - 20 sep 2018 10:17
#11
Ik zie onderstaande:
Code:
<div class="modal fade moduletable loginPopup" id="modal"><button type="button" class="close modalClose">×</button><div class="modal-body"><div class="cookie-control"> <script src="http://www.geoplugin.net/javascript.gp" type="text/javascript"></script> <script type="text/javascript">//<![CDATA[ cookieControl({ introText:'<p>This site uses some unobtrusive cookies to store information on your computer.</p>', fullText:'<p>Some cookies on this site are essential, and the site wont work as expected without them. These cookies are set when you submit a form, login or interact with the site by doing something that goes beyond clicking on simple links. We also use some non-essential cookies to anonymously track visitors or enhance your experience of the site. If you are not happy with this, we will not set these cookies but some nice features of the site may be unavailable. To control third party cookies, you can also adjust your browser settings. By using our site you accept the terms of our Privacy Policy.</p><p>By using our site you accept the terms of our <a href="http://ugandakitgumschoolfoundation.com/en/privacy-policy.html">Privacy Policy</a>.</p>', position:'left', // left or right shape:'diamond', // triangle or diamond theme:'dark', // light or dark startOpen:true, autoHide:6000, subdomains:true, protectedCookies: [], //list the cookies you do not want deleted ['analytics', 'twitter'] consentModel:'implicit', onAccept:function(){ccAddAnalytics()}, onReady:function(){}, onCookiesAllowed:function(){ccAddAnalytics()}, onCookiesNotAllowed:function(){}, countries:'United Kingdom,Netherlands' // Or supply a list ['United Kingdom', 'Greece'] }); function ccAddAnalytics() { jQuery.getScript("http://www.google-analytics.com/ga.js", function() { var GATracker = _gat._createTracker('UA-38084120-1'); GATracker._trackPageview(); }); } //]]> </script>

Ik vermoed dat je toch of een module of plugin hebt geïnstalleerd mbt. cookie control
Loop die dus nog eens goed na.
Overigens zie ik nog meer mixed content op je site, zoals bijv. de foto rechtsboven.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 20 sep 2018 10:17 door Romke.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

niet veilig melding ivm script

20 sep 2018 10:37
#12
Beste Astrid,
Beste Romke,

Bedankt voor jullie hulp, het zat voornamelijk in het cookie programma, deze heb ik uitgezet en de link in de foto boven links, is nu aangepast.
Nu kan weer iedereen op de site zonder meldingen.
Zit nog 1 klein foutje met een PNG file die in de Engelse en Duitse versie niet gevonden word.

Super bedankt voor jullie hulp tot zo ver.
Ik ga nog verder zoeken naar de oplossing van :
" /en/images/bg.box.png:1 Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found) "

Als iemand hier nog een idee over heeft zijn tips altijd welkom.
  • EdGrassere
  • EdGrassere's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 246
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.315 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie