Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Registreren tijdelijk al dan niet uitschakelen

Registreren tijdelijk al dan niet uitschakelen

05 jan 2019 15:29
#1
Voor onze website van school willen we dat ouders zich nu ook online kunnen inschrijven voor een oudercontact, receptie, optreden, ... We kunnen nu voor elke ouder een gebruiker aanmaken, maar aangezien het hier gaat over +400 ouders, zou het veel gemakkelijker zijn als de ouders zich zelf registreren. Op de meeste sites die ik ooit gemaakt heb zet ik registratie toestaan altijd op uit. In ons werkgroepje website op school pleit ik om het registratieformulier slechts tijdelijk (vb. 2 weken) open te stellen zodat ouders de kans krijgen om zich te registreren en het dan weer uit te schakelen. Ik krijg daar nogal wat tegenkanting voor. "Wat met nieuwe ouders die..., wat met de nieuwe pluspapa die...". De reden dat ik het wil afsluiten na 2 weken heeft alles met spam te maken. Ik heb in het verleden nog gehad dat via het registratieformulier de site serieus gespamd werd, zelfs al was die beveiligd met captcha-recaptcha.

Is mijn vrees gegrond om het registreren na twee weken uit te schakelen om spam te voorkomen of zie ik spoken? Wat zijn jullie meningen?

Mvg
  • dawebmasta
  • dawebmasta's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 183

Registreren tijdelijk al dan niet uitschakelen

05 jan 2019 15:51
#2
Je kunt toch ook een evenementenkalender gebruiken en de inschrijving op openbaar zetten met een captcha? Als die ouders zich alleen maar daarvoor moeten registreren is het misschien overkill.
Overigens als je je registratie en je site goed beveiligt, dan valt dat spammen echt wel mee.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Registreren tijdelijk al dan niet uitschakelen

05 jan 2019 16:01
#3
Van al dat registreren ben ik ook niet echt een voorstander. Mensen registreren zich niet graag en ergeren zich vaak.
Nu het zou dus eerst voor een oudercontact zijn, later zou er nog van alles moeten bijkomen...

Overigens als je je registratie en je site goed beveiligt, dan valt dat spammen echt wel mee

Ik heb CAPTCHA - ReCAPTCHA 2.0 op de site. Is er nog meer dat ik kan doen?

Mvg
  • dawebmasta
  • dawebmasta's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 183
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.214 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie