Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Youtube video correct weergeven

Youtube video correct weergeven

23 okt 2019 16:49
#1
Hallo,

ik maak gebruik van de gratis versie van OSYouTube. Op zich een hele fijne plugin, maar ik kan het formaat niet bepalen van de video's, en eens geïnstalleerd lijkt het ook niet mogelijk om te bepalen welke youtube link weergegeven wordt als link, en welke daadwerkelijk als video.

Bij plugins is er wel een optie waarin je width en height kan aangeven en of het responsive is, maar deze settings veranderen niks, de video's worden alsnog over de hele breedte van het content weergegeven.

Klopt het dat het niet werkt omdat het een gratis versie is? Of mis ik wat?

Bedankt!

Ps, het betreft www.tezartdesign.eu en www,gooischetinkerstal.nl. Dus bij beide websites hetzelfde verhaal. (1e heeft hier een video: tezartdesign.eu/index.php/blogging/30-test-2 , dit is ook de enige manier waarop ik de video's kan weergeven) bij de tweede website heb ik nog niks geplaatst omdat ik daar hetzelfde probleem heb.

Bedankt!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Youtube video correct weergeven

23 okt 2019 17:10
#2

eens geïnstalleerd lijkt het ook niet mogelijk om te bepalen welke youtube link weergegeven wordt als link, en welke daadwerkelijk als video.

Ik ken hem verder niet, maar het lijkt erop dat alle Youtube links worden aangepast naar de videoweergave. Ik zou dan voor Allvideos kiezen, daar kan je wel het verschil maken tussen links en videos.
Normaal gesproken moet je dit soort plugins op responsive zetten omdat als je een vaste breedte aangeeft, je vaak problemen hebt met mobiele weergaven. Of je moet de breedte heel smal zetten (max 360px).
Of je moet de code in een div zetten die je een class geeft en dan de div een breedte meegeven.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37116

Youtube video correct weergeven

04 nov 2019 16:48
#3
Ik ben overgestapt, bedankt, dit werkt beter!
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.835 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie