Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Installatie van JShopping Mollie API

Installatie van JShopping Mollie API

25 mei 2022 11:27 - 27 mei 2022 08:42
#1
Beste mede forum leden,

Ik heb al jaren de JShopping app als webshop actief op mijn website www.oloide.nl .

Doordat mollie stopt met de ondersteuning van de Ideal XML app per 1 juni, moet ik overstappen op de nieuwe pm_mollie_api Bij de installatie loop ik tegen veel problemen aan, die mogelijk dieper zitten dan dit.

Mijn site loopt op joomla 3.10.9, updaten van de site via de gebruikelijke methode gaat prima. Mijn webhost heeft nog geen nieuwere versie dan de php 7.3 die ik gebruik.

Wanneer ik via de JShopping update page de pm_mollie_api.zip file probeer te installeren krijg ik een melding dat de file niet in de tmp dir kan worden geschreven. Dit heb ik gecontroleerd, maar alles lijkt ok wat betreft de rechten.
Dit probleem opgelost door zelf met ftp de file in die dir te plaatsen.

Toen veranderde de foutmelding naar:

0 Call to undefined method jshopAddon::installPayment()


Toen dacht ik dat het wellicht eraan ligt dat ik niet de allernieuwste jshopping update heb, die wilde ik vervolgens gaan installeren.
Zelfde probleem met tmp, zelfde truc, maar nu wil hij vanuit veiligheidsredenen niet installeren.

Het is erg lastig om contact te krijgen met de leverancier. Alles wordt doorverwezen naar een forum, waar ik voor mij onbegrijpelijke antwoorden krijg.

Mijn website host persoon kan mij ook niet verder helpen.

Kortom, wie kan mij helpen?

Ik wacht jullie antwoorden af.

Met vriendelijke groeten

Martin
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 27 mei 2022 08:42 door Astrid.

Installatie van JShopping Mollie API

25 mei 2022 16:45
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Kan je wel andere extensies installeren/updaten?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Installatie van JShopping Mollie API

25 mei 2022 18:11 - 27 mei 2022 08:44
#3
Hoi Astrid,

bedankt voor het welkom en voor je antwoord. Ik heb de laatste tijd geen nieuwe dingen erbij geïnstalleerd. Updaten van Joomla en ook andere updates, zoals bijv Akeeba en JCE gingen zonder problemen. Ms heb je een suggestie van een extensie die ik als test zou kunnen installeren?

Ben zojuist erachter gekomen dat wanneer ik de zip file van de pm_mollie_api handmatig in de tmp directory zet en dan de installatie via de JShopping installatie pagina start, dat er een Install dir wordt aangemaakt in de tmp directory. Er gebeurt ook wel wat, want er worden directories aangemaakt in bijv de payments directory, in die directories staan ook files (die ook in de zip file zitten). Het eindigt echter met een foutmelding

0 Call to undefined method jshopAddon::installPayment()


Effect van deze installatie is dat de payment method pm_mollie_api gekozen kan worden als payment method, alleen hij geeft de foutmelding

Fout
Please enter license key (Mollie API)

En de addon pagina waar ik dan volgens Joomshopping deze key moet gaan invullen is leeg.

Dit leidde bij mij tot de conclusie dat er iets mis is gegaan in de installatie. En dat een installPayment method in de Addon directory zou moeten staan, dat is echter niet zo. Toen dacht ik dan eerst JoomShopping updaten naar de nieuwste versie.
Hier dezelfde probleem met het uploaden van de file, daarna ook met ftp in de tmp directory gezet. Daarna bij het runnen van de install (wederom via de JoomShopping install pagina) de foutmelding:

Waarschuwing: bestand [ROOT][TMP]/JoomShopping-4.18.8.zip niet geüpload wegens veiligheidsredenen!

Maar ook het

Bericht
Voltooid


Wanneer ik nu kijk op de Over ons pagina zie ik dat het versie nummer van JoomShopping niet is veranderd. Ik denk dus dat de nieuwe versie niet is geinstalleerd. Weet het echter niet zeker.

Hoe nu verder.

groet Martin
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 27 mei 2022 08:44 door Astrid.

Installatie van JShopping Mollie API

27 mei 2022 08:43 - 27 mei 2022 08:46
#4
Ik zie dat de makers bereid zijn om je verder te helpen. Laat je hier nog even weten wat de oplossing was?
:off:

Mijn webhost heeft nog geen nieuwere versie dan de php 7.3 die ik gebruik.

Die is al sinds vorig jaar december EOL. Zou ze hier toch maar eens op wijzen. En anders overstappen naar een hoster die zijn zaakjes wel op orde heeft.
:back:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 27 mei 2022 08:46 door Astrid.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Installatie van JShopping Mollie API

31 mei 2022 07:56
#5
Update.

Het probleem werd veroorzaakt door de een verouderde JoomShopping.

Via de Admin kwam ik erachter dat ik alle updates apart moest installeren (dit waren en bijna 50) om uiteindelijk te komen tot de laatste update. De kleine updates moesten worden uitgevoerd vanuit de component en de laatste vanuit Joomla. Wonderlijk genoeg moesten de zip files via ftp in de tmp directory worden geplaatst. Dit moet je maar even weten.

Installatie van de pm_mollie_app was daarna een fluitje van een cent. De Admin heeft nog geholpen om de laatste instellingen correct te zetten, waarna de betaal API kon worden voorzien van de benodigde keys (1 van de producent van de app die hem koppelt aan de url en een van Mollie). Het werkt. Hoera.

Nogmaals dank aan de Admin van JoomShopping voor de hulp, zonder deze hulp was het mij niet gelukt.

Hartegroet Martin

Installatie van JShopping Mollie API

31 mei 2022 08:47
#6
Fijn dat het door de makers opgelost is en dank je wel voor het terugkoppelen. Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.892 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie