Hallo,
Toen ik onlangs bij mijn hostingbedrijf de PHP-versie van een Joomla website wijzigde van 7.4 naar 8.0 bleek de PHP mail functie van Joomla niet meer te werken.
Ik kwam erachter omdat ik de extensie Admin Tools een aanpassing deed.
Akeeba liet mij weten dat de functie escapeshellcmd() uitgeschakeld staat bij het hostingbedrijf.
Letterlijke reactie van hen
praktijk om het uitvoeren van shell-commando's via PHP uit te schakelen in plaats van de server te verharden en de toegang tot Linux-gebruikersgroepen te beperken, is twintig jaar achterhaald en het is ook niet effectief tegen malware in de echte wereld en daarom onveilig. Dat is niet hoe servers in 2022 zijn beveiligd
.
Mijn hostingbedrijf zegt echter het volgende
Het gaat hier om een shared hosting server. De functie escapeshellcmd() staat uitgeschakeld ter bevordering van de veiligheid, we zetten deze niet aan.
Ik heb hier niet voldoende kennis van en ben wel nieuwsgierig of 1 van beide partijen gelijk heeft. Wellicht hebben ze allebei een beetje gelijk. Bijvoorbeeld door de shared hosting server.
Weet iemand hier iets meer over?
Bedankt
Kees
Edit Astrid: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.