Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost rel="canonical"

rel="canonical"

09 mei 2013 09:49
#1
Ik gebruik geen aanvullende sef component meer in joomla 3. Ik vind de standaard sef funties voldoende, alleen de duplicatie content is niet opgelost door de standaard sef in joomla 3.

Is de opossing een rel="canonical" te gebruiken? en hoe zet ik een rel="canonical" tag in de head /head van iedere artikel pagina?

Iemand ervaring?
  • tiwi
  • tiwi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101

rel="canonical"

09 mei 2013 10:26
#2
Voor Joomla core vond ik deze .
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37106

rel="canonical"

10 mei 2013 07:48
#3
Bedankt, ik kan dat jdoc:include type=”head" niet vinden zoals beschreven. Ik heb een yootheme template met warp... Enig idee waar het kan staan?

Sommige zullen zeggen gebruik de sh404sef component om het op te lossen... maar heb ik geprobeerd en had bij 2 nieuwe Joomla 3 installaties errors en conflicten met de sh404sef aan, anything digital support forum gaf geen oplossing, is alleen goed voor de quick fixes, ok ze boden aan het oplossen a 75 usd per uur...

Ik gebruik de sh404sef al jaren in joomla 1.5 waar een goede aanvulling is. In joomla 3 zijn de functies voor een groot deel overbodig geworden door standaard ingebouwde sef functies. De website wordt met sh404sef ook veel gevoeliger voor fouten en conflicten met andere extenties, en mogelijk langere laadtijd als niet alles perfect is, en het kost geld en je zit voor updates altijd vast aan een membership. Deze component heb ik voor joomla 3 afgeschreven. Ik gebruik nu in de standaard joomla 3 sef functies, vind ik voldoende, maar wil wel google's advies volgen en een canonical tag aan iedere pagina toevoegen.

Wat vind je?
  • tiwi
  • tiwi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101

rel="canonical"

10 mei 2013 08:57
#4
Ik heb de file uit de link gedownload en geplaatst in template folder en het werkt zonder de stap 2 en 3 uit de beschrijving.

Wat vind jij, nu heb je met joomla 3 toch een prima zoekmachine vriendelijke website zonder de noodzaak voor een aanvullende component, of misschien zelfs nog beter?
  • tiwi
  • tiwi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101

rel="canonical"

10 mei 2013 09:16
#5
Kan me niet voorstellen dat een php bestand aangeroepen wordt als je het alleen maar in een map zet. Dus vind het vreemd dat het werkt. Denk dat je die regel toch moet toevoegen in component.php.

En voor wat betreft SEO: Ik denk dat daar een hele studie voor nodig is om te weten wat nou precies het beste is. Meningen lopen behoorlijk uiteen wat dat betreft. Ik kan daar geen zinnige uitspraak over doen helaas.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37106

rel="canonical"

10 mei 2013 09:45
#6
Ik weet het niet, misschien werkt jooml 3.11 anders, ik heb in ieder geval alleen de canonical_tag.php geupload in de template folder en het werkt.

Het gaat in dit forum over Joomla 3, seo en google? Het is toch een goeie vraag of een extra (vaak betaalde) sef component nog een goede aanvulling is of dat het standaard joomla sef in joomla 3 voldoende zoniet beter is met daarnaast zelf de canonical tag (advies google) toevoegen?

Iemand anders hier ideeen over?
  • tiwi
  • tiwi's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 101

rel="canonical"

10 mei 2013 09:55
#7
Is best een nuttige vraag, maar maak daarvoor dan even een apart draadje aan. Je oorspronkelijke vraag over toevoegen van canonical is namelijk opgelost en zo houden we het forum overzichtelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37106
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 2.084 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie