Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Links en Module hoger als content in SEO

Links en Module hoger als content in SEO

25 feb 2014 02:26
#1
Ik heb gezocht maar kan niet vinden of ik zoek verkeerd.

Als ik b.v. de www.webcijfers.nl mijn website www.tt-wandelreizen.nl laat doorzoeken. Blijkt altijd dat het menu en de modules hoger (negatief) scoren als het content.

Hoe kan je dat voorkomen, dat het menu als links wordt meegenomen. Want natuurlijk hebben de links geen Relevantie met de tekst op die pagina, net als ook de advertentie, bezoekersaantallen dat niet hebben.

Verder komt als ik in een kopje b.v. de datum of 1e wandeldag plaatst wordt dit blijkbaar gelijk als belangrijker header beschouwd. Terwijl wat er direct achterstaat belangrijks is.

b.v. 1 april 2014 3e wandeldag traject Léon - Santiago de Compostela
Dan gaat het om Léon en Santiago de Compostela

Hoe kan ik dit dan tot uit laten komen. Als ik het vet drukt meldt worden er weer te veel HTML code gebruikt.
Hoe los ik dit op

Het zelfde geldt voor de slider, ook die is natuurlijk niet voor deze pagina maar voor alle pagina. Ik kom er niet uit en elke verandering blijkt even later een verslechtering.

Zet je de meta omschrijving en meta woorden nu bij MENU of in het ARTIKEL

hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.

Links en Module hoger als content in SEO

25 feb 2014 08:40
#2

b.v. 1 april 2014 3e wandeldag traject Léon - Santiago de Compostela

Dit is een eenvoudige.
Maak de titel als volgt:

traject Léon - Santiago de Compostela

En zet bovenaan je artikel:

1 april 2014 - 3e wandeldag

En vet heeft geen zin voor zoekmachines, maar verzwaart je html code ook niet echt.

Verder zijn metatrefwoorden niet echt belangrijk, maar een goede meta omschrijving bij je artikel kan wel helpen.

Een bezoekersteller is totaal oninteressant voor je bezoekers, dus gebruik er, als je het per se wilt weten een die je via de backend kunt raadplegen of gebruik Google Analytics.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

Links en Module hoger als content in SEO

25 feb 2014 10:10
#3
Astrid bedankt.

Eigenlijk sinds ik mijn website met WebCijfers ben gaan onderzoeken ben ik in dit hele SEO gebeuren gekomen. Het resultaat is geweest eigenlijk veel ellende. en de resultaten werden eigenlijk slechter.

helemaal voor niets is het niet geweest, want daarom kwam ik achter het probleem van een volgelopen server. Maar ben ik nu ook de foto's gaan omschrijven. Al lukt niet dat met alle, die van b.v. de slider. Ook bleken oude pagina's, die in een backup of kopiewebsite te staan via de zoekmachine of WebCijfers gewoon naar voor gehaald te kunnen worden. Dus heb ik robot.txt aangepast

Door de rapporten ben ik alle vet, schuin en geleurd gedrukte kopje gaan verwijderen. Nu zou dat via een soort stijlopdracht moeten kunnen, maar ook daar kom ik er niet mee uit.

Echter belangijker is dat mijn website door mijn vaste wandelvrienden wordt gevonden, uiteindelijk is ongeveer 60% van mijn deelnemers wandelaars die elk jaar wel meegaan. Toch heb ik enkele advertenties nodig, daarmee kan ik mijn reissom laag houden om de vast kosten te dekken.

Zou je een blik willen werpen op deze pagina en jouw oordeel daarover even. Natuurlijk mag ook een ander lid hier op reageren.
www.tt-wandelreizen.nl/the-kintyre-way-schotland.html

Ik zou het fijn vinden als een verjaardagscadeautje, want zou vandaag toch eens er voorlopig mee klaar willen zijn.

BVD

Toch stoort me dat
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.

Links en Module hoger als content in SEO

25 feb 2014 11:33
#4
Beste Theo,
Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Helaas is dit het enige leuke cadeautje dat ik je kan geven. Hieronder wat opmerkingen. Als je er vragen over hebt, open dan s.v.p. per onderdeel een nieuw topic, zodat het forum overzichtelijk blijft.

Dus heb ik robot.txt aangepast

Dat doe je niet door het aanpassen van robots.txt, maar door het aanpassen in verwijzingsbeheer. Zo komen mensen die op een oude link klikken bijvoorbeeld op je homepagina terecht.

Voor wat betreft je pagina:
Het geheel maakt een rommelige indruk en nodigt niet uit tot lezen. Dit wordt onder meer veroorzaakt door het volgende:
  1. Header smaller dan contentgedeelte
  2. Menu past niet in 1 regel
  3. Kleuren en lettertypen menu links passen niet bij de rest van je site
  4. Bodytekst wordt uitgevuld. Dat is niet aan te raden voor websites omdat je dan teveel witruimte tussen de woorden krijgt
  5. Google+ code staat niet goed
  6. Teksten zijn erg lang en tussenkopjes vallen niet voldoende op
  7. Er staat veel te veel info op de pagina. Je weet niet waar je moet kijken
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37131

Links en Module hoger als content in SEO

25 feb 2014 13:27
#5
Bedankt Astrid voor je antwoord,

Maar de website is om een volledig overicht te geven van de betreffende wandelreis. Dus bevat natuurlijk veel tekst, want elke dag wordt beschreven. Maar misschien dat als ik er tijd voor vindt dit naar een volgende onderliggende pagina verplaatst.
Dus eerste een inleiding met periode en prijs en dan een omschrijving van de gehele reis op een onderliggende pagina.
Moet daar eerst tijd voor vinden, want mijn programma staat vol en ga vaak van de ene reis naar de andere met soms niet meer dan 2 of 3 tussendagen.

Wat betreft je antwoord
1. De content gedeelte is gelijk aan die van de header. Alleen omdat ik de menubalk niet op de ruimte kon krijgen heb ik die negatief geplaatst, zodoende lijkt het of de linkerkant ruimer is. Wilde eigenlijk het content breder krijgen, maar krijg dit niet verwezelijkt. Een vraag aan de verkoper van deze tempelate zegt dat die alleen maar voor 948 is gemaakt en verder voor een tablet en mobiel. Ik heb gezocht, maar dit veroorzaakte alleen weer grote fouten, dus heb het weer terug gezet.
Wil naar een ander template gaan kijken, maar ben bang dat het niet een op een over kan gaan.

2. Nee, maar men moet ook kunnen zien over welke reis het gaat en in welk land. Ik heb gekozen van een volgorde op datum. Zou geen mogelijkheid weten om toch deze informatie op de knop kwijt te kunnen.

3. De bijbehorend menu is te smal, dus heb ik een promenu gekocht.

4. Inderdaad ik zie dat de body op die pagina de uitlijning fout staat. Komt waarschijnlijk dat ik met JCE en SLK ? werkt.

5. Je bedoelt neem ik aan die daar boven links in de hoek. Zag geen kans en de rel="acteur" en die van rel=publicer" zonder zichtbare link te plaatsen.

6. en 7. Ja dat hebt te maken met dat de website bedoeld is om mijn wandelvrienden het totale programma te tonen. Zodat zij weten wat ze op een reis mogen verwachten. Begrijp, dat het geen commerciele site is.
Wandelen is goed voor lichaam en geest en je leert vele mensen kennen.

www.tt-wandelreizen.nl
Discussie gesloten.
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.108 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie