Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

website met meerdere templates - hoog bouncepercentage

website met meerdere templates - hoog bouncepercentage

06 mei 2014 09:22 - 06 mei 2014 09:23
#1
Dag allemaal,

Even een vraag. Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Onlangs heb ik een site omgebouwd van Joomla 2x naar Joomla 3x. De homepage maakt nu gebruik van een apart template en de rest van de site staat onder een ander template.

Nu heb ik, sinds deze verandering, een enorm hoog bouncepercentage in Google Analytics. In eerste instantie had ik alleen in het tweede template (waar de hele site onder draait, behalve de homepage) de trackingcode gezet. Toen ik zag dat het bouncepercentage zo hoog was, dacht ik dat dat misschien kwam omdat ik in het template van de homgepage de trackingcode niet had toegevoegd. Dat heb ik alsnog gedaan, maar het bouncepercentage blijft zo extreem hoog (meer dan 50%). Dat is voor die tijd nooit geweest, altijd heel laag geweest.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het bijvoorbeeld kunnen dat GOogle Analytics niet goed overweg kan met een site in Joomla die gebaseerd is op meerdere templates?
Laatst bewerkt 06 mei 2014 09:23 door Hadewijch.
Discussie gesloten.
  • Hadewijch
  • Hadewijch's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28

website met meerdere templates - hoog bouncepercentage

06 mei 2014 10:24
#2
In de tijd dat er geen GA code in de homepage stond, werd die pagina dus ook niet meegenomen in je Analytics, dus dat heeft niets met het bouncepercentage te maken. Neem aan dat je hier al gekeken hebt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37140

website met meerdere templates - hoog bouncepercentage

06 mei 2014 10:29
#3
Dag Astrid,
Bedankt voor je reactie.
Ja, vanzelfsprekend is het bezoek op de homepage, in de tijd dat de trackingcode niet in dat template stond, niet gemeten.
Maar dat is het probleem niet.
Ik heb de pagina's die je aanraadt zeker bekeken.
Het probleem is echter dat ik vroeger (toen ik gebruik maakte van 1 template binnen de hele website een laag bouncepercentage had) en nu ik gebruik maak van 2 templates een heel hoog bouncepercentage heb).
Ik vraag me af waar dat verschil vandaan komt. De hele site is verder precies hetzelfde als toen deze nog onder 1 template draaide, alleen de homepage is nu gewijzigd (metro-interface) en draait onder een ander template dan de rest van de site.
Ik wil begrijpen waar dat vandaag komt.
Discussie gesloten.
  • Hadewijch
  • Hadewijch's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 28
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.951 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie