Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Gevonden worden op google

Gevonden worden op google

01 jul 2014 06:30 - 01 jul 2014 08:40
#1
Goedendag, ik ben een leek die nog maar 1 website gemaakt heeft.
Echter is mij door een goede vriend gevraagd of ik een site voor hem kan maken, maar het geval is dat hij gevonden wil worden op google.

Ik begrijp niet helemaal hoe ik dat voor elkaar moet krijgen of dat kan laten doen.

Zouden jullie mij dit kunnen uitleggen?

Alvast bedankt en een fijne dag.

Gr Shy
Edit Astrid: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
Laatst bewerkt 01 jul 2014 08:40 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Shy007
  • Shy007's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 56

Gevonden worden op google

01 jul 2014 08:47
#2
Hallo Shy007,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Elke Joomla site wordt in principe gevonden door Google. Maar hoe hoog je komt in de zoekresultaten is afhankelijk van heel veel factoren en hier niet zo 1-2-3 uit te leggen. Het beste kan je even in dit forum en op internet zoeken naar "zoekresultaten" en "Google" of even hier kijken voor een niet al te dure handleiding.

Als je dan nog ergens een vraag over hebt, kan je hem altijd hier stellen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Gevonden worden op google

01 jul 2014 09:01
#3
Dag astrid, hartelijk dank voor je bericht, ik ga me erin verdiepen,en mocht ik vragen hebben dan trek ik aan de bel.

bedankt.
Discussie gesloten.
  • Shy007
  • Shy007's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 56

Gevonden worden op google

11 jul 2014 16:45
#4
Waar je het over hebt is zoekmachine optimalisatie. Niet iets wat je zomaar even doet.

Zoekmachine optimalisatie is iets waar veel tijd in gaat zitten. Je website moet wat betreft de structuur goed zijn zodat de zoekmachines de website eenvoudig kunnen lezen en indexeren.

Dan ga je onderzoek doen naar de zoektermen waarop je gevonden wilt worden. Verschillende tools zijn er om te onderzoeken welke zoektermen het meest relevant zijn. Het gaat namelijk niet alleen om het zoekwoord zelf, maar juist ook om het zoekvolume en de concurrentie.

Vervolgens moet je de website zowel technisch als inhoudelijk gaan optimaliseren. En als laatste zorgen voor externe factoren zoals linkbuilding.

Als je net 1 website hebt gemaakt en geen kennis hebt van zoekmachine optimalisatie zou ik je vriend dat gewoon eerlijk zeggen. Men betaald duizenden euro's om bovenaan te staan en dat is met een reden zo.

Persoonlijk zou ik zeggen, maak een mooie website voor je vriend en als hij echt bovenaan Google wilt staan kan hij dat zelf uitbesteden.
Discussie gesloten.
  • s-mira
  • s-mira's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Gevonden worden op google

11 jul 2014 20:16
#5
Hartelijk dank voor je antwoord, ik heb na aanraden van ingrid een boek gekocht, het is zeer moeilijk, maar ik wil het toch proberen.
Over die issue van de site van mijn goede vriend, zal ik eerlijk tegen hem zijn, en laten weten dat ik alleen een site voor hem maak.

Ik wil je hartelijk bedanken voor je eerlijke antwoord.

Gr Shy
Discussie gesloten.
  • Shy007
  • Shy007's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 56
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.223 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie