Goede avond.
Mijn vraag gaat over SEO, dus ik hoop dat hij hier goed staat.
De situatie is dus dat ik voor een klant een website gemaakt heb, en uiteraard is steeds de vraag: wanneer sta ik op nr1 in Google...
Nu is mijn klant zo gedreven, dat hij voor zijn website ongeveer 35 domeinen heeft aangekocht die allemaal naar zijn website leiden.
Nu...
1 domeinnaam is de website zelf, 34 andere staan ingesteld als domainpointers oftewel domeinaanwijzers.
Een soort van re-direct zeg maar.
Sinds kort ben ik met een aantal firma's in gesprek, zowel BE als NL, om dus een samenwerking aan te gaan zodat zij voor mij de SEO-campagnes kunnen gaan leiden. Dit kost voor mij veel tijd, die ik niet heb.
Nu beweren deze firma's, dat Google sinds kort zijn algoritme heeft aangepast (update: Hummingbird), en dat een overkill aan domeinnamen naar dezelfde website dus penalty's oplevert.
We gaan dus een 20tal extra landingspagina's aanmaken om meer te beantwoorden aan de eisen van de Google-ranking.
Nu zit ik nog met een aantal vragen:
1) Koppelen we best al deze domeinnamen los, en maken we allemaal aparte webpagina's voor elk domein, met een menu die verwijst naar de hoofdwebsite (= linkbuilding)
2) kunnen we op 1 of andere manier hiervoor steeds dezelfde DB gebruiken zodat alle data en structuur van de template, gecentraliseerd blijft?
3) Stellen we de domeinnamen best in als een "302 permanente re-direct", en linken we dit aan de pagina binnen onze website?
4) zetten we die pagina's in subdomeinen? en kunnen we dan nog gebruik maken van de DB van onze hoofdwebsite?