Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

na bouw nieuwe site "oude" linken niet verliezen Google

na bouw nieuwe site "oude" linken niet verliezen Google

11 mrt 2015 18:27
#1
Ik probeer te te achterhalen of er een handige manier is om mijn "uitdaging" op te lossen: op de huidige site (geen webshop) staan nu bijna 1200 artikelen verdeeld over meerdere productgroepen (secties en categorien in Joomla 1.5); in de nieuwe site gebruik ik DJ catalogue en dat werkt prima maar .... een aantal van de producten op de huidige site komen niet terug in de nieuwe site maar mochten bezoekers klikken op Google resultaten voor deze artikelen dan wil ik dat ze terecht komen op de nieuwe site, bij voorkeur in de productgroep waar alternatieve producten staan, indien dit niet kan dan op de algemene productenpagina; een deel van de producten komen terug op de nieuwe site maar staan in een andere productgroep en hebben een andere url, bij doorklikken in Google wil ik dat die toch bij het juiste product terecht komen; dit zou ik kunnen doen met verwijzingsbeheer maar het zijn er honderden en dat is dan allemaal handwerk .....; een aantal producten (ook honderden) zijn gelijk aan de benaming op de huidige site maar omdat we alle artikelen al opnieuw handmatig op de nieuwe site hebben ingevoerd hebben die toch een andere url omdat of de volgorde van plaatsing anders is geweest dan in de huidige site of omdat de naam van de groep waarin ze staan aangepast is. Ik hoop dat ik het helder uitleg en dat iemand een gouden tip heeft dit handig en snel te realiseren anders wordt het handmatig aanpassen met verwijzingsbeheer of een nog te achterhalen extensie bv ACESEF?
Sky Walker ;)
____________________________________________________________________
www.bro-man.nl ingeschreven in de KvK te Eindhoven onder nummer 17256755
Kijk ook eens op www.joomla-workshop.com
  • Sky Walker
  • Sky Walker's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Joomla!NL vriend(in)
  • Berichten: 22

na bouw nieuwe site "oude" linken niet verliezen Google

23 mrt 2015 19:48
#2
Per produkt/pagina een 301 redirect aanmaken naar de nieuwe url. That's it...
  • Ukkepuk
  • Ukkepuk's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 190
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.203 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie