Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Template weigert gezipte bestanden
12 sep 2015 18:16
Hi allemaal,
Ik heb mijn template een beetje verandert (kleuren, indeling enz.). En nu template weigert gezipte bestanden. Dus, nu zijn grote bestanden (css, js) en lange laadtijd. Vroeger heb ik dit probleem niet.
Wat betreft zelf joomla bestanden, werkt alles perfect. Ook home pagina (gewone php pagina met links - niet van joomla). Daar worden alle gezipte bestanden gelezen. Misschien praat ik niet professional, maar ik probeer uit te leggen.
Ik heb verschillende varianten geprobeerd: ook in html code van pagina's deze .gz toegevoegd: templates/nieuw/css.gz (breekt website), code, die ooit op internet gevonden en die werkte tot nu toe perfect, uit htaccess verwijderd - dan die gezipte bestanden van joomla en home pagina niet meer gelezen). Dus, de code terug geplaatst.
Dat stukje code uit htaccess is:
Als ik goed begrijp, is bovenstaande code bedoeld om eerst gezipte bestanden te zoeken en als niet gevonden, dan niet gezipte pakken. Heeft misschien iemand daar verstand van? Voorbaat bedankt voor ieder berichtje.
Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
Ik heb mijn template een beetje verandert (kleuren, indeling enz.). En nu template weigert gezipte bestanden. Dus, nu zijn grote bestanden (css, js) en lange laadtijd. Vroeger heb ik dit probleem niet.
Wat betreft zelf joomla bestanden, werkt alles perfect. Ook home pagina (gewone php pagina met links - niet van joomla). Daar worden alle gezipte bestanden gelezen. Misschien praat ik niet professional, maar ik probeer uit te leggen.
Ik heb verschillende varianten geprobeerd: ook in html code van pagina's deze .gz toegevoegd: templates/nieuw/css.gz (breekt website), code, die ooit op internet gevonden en die werkte tot nu toe perfect, uit htaccess verwijderd - dan die gezipte bestanden van joomla en home pagina niet meer gelezen). Dus, de code terug geplaatst.
Dat stukje code uit htaccess is:
Code:
<IfModule mod_headers.c>
# Serve gzip compressed CSS files if they exist and the client accepts gzip.
RewriteCond %{HTTP:Accept-encoding} gzip
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.gz -s
RewriteRule ^(.*)\.css $1\.css\.gz [QSA]
# Serve gzip compressed JS files if they exist and the client accepts gzip.
RewriteCond %{HTTP:Accept-encoding} gzip
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.gz -s
RewriteRule ^(.*)\.js $1\.js\.gz [QSA]
# Serve correct content types, and prevent mod_deflate double gzip.
RewriteRule \.css\.gz$ - [T=text/css,E=no-gzip:1]
RewriteRule \.js\.gz$ - [T=text/javascript,E=no-gzip:1]
RewriteRule \.js\.gz$ - [T=application/javascript,E=no-gzip:1]
<FilesMatch "\.(js|css|xml|gz)$">
Header set Cache-Control "private"
Header append Vary: Accept-Encoding
</FilesMatch>
<FilesMatch "(\.js\.gz|\.css\.gz)$">
# Serve correct encoding type.
Header set Content-Encoding gzip
Header set Cache-Control "max-age=2592000, proxy-revalidate"
# Force proxies to cache gzipped & non-gzipped css/js files separately.
Header append Vary: Accept-Encoding
</FilesMatch>
Als ik goed begrijp, is bovenstaande code bedoeld om eerst gezipte bestanden te zoeken en als niet gevonden, dan niet gezipte pakken. Heeft misschien iemand daar verstand van? Voorbaat bedankt voor ieder berichtje.
Een deel is verborgen voor gasten. Log-in of registreer om het te kunnen bekijken.
- Vero
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
12 sep 2015 20:05 - 12 sep 2015 20:07
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
12 sep 2015 20:40
Bedankt voor de reactie. Ik ga daar graag alles bestuderen. Als het mij lukt om probleem te oplossen, krijgt u te horen van me.
- Vero
09 dec 2015 18:37
Daar heb ik niks wat betreft mijn vraag gevonden. Maar in principe het is goede info.
Wat ik heb opgemerkt: vroeger stonden deze gezipte bestanden in template map ook in mijn website administratie en ik kon deze backend zien. Nu ik zie deze gezipte bestanden alleen in FileZilla en geen in mijn administratie in template map.
Wat ik heb opgemerkt: vroeger stonden deze gezipte bestanden in template map ook in mijn website administratie en ik kon deze backend zien. Nu ik zie deze gezipte bestanden alleen in FileZilla en geen in mijn administratie in template map.
- Vero
Tijd voor maken pagina: 0.634 seconden