Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Indexeren website zoekmachine google/ Snel vindbaar
24 dec 2015 21:48 - 24 dec 2015 21:58
Beste,
Ik vroeg me eigenlijk af hoe snel google je website en vooral nieuwe publicaties indexeert. Mijn website www.gossipboy.nl bestaat voornamelijk uit nieuwsberichten. Het is natuurlijk al moeilijk genoeg om op te boxen tegen de grote jongens. Maar ik merk als bijvoorbeeld een mediasite een nieuw artikel post dit twee minuten later al vindbaar is in Google. Wanneer ik een nieuw artikel/blogbericht plaats duurt dit veel langer (wat mijn kans op bezoekers verkleind) aangezien het na een paar uur geen nieuws meer is.
Kortom ik vraag me af hoe snel mijn nieuwe berichten in google vindbaar zijn en wat er zelf aan kan doen om de snelheid hiervan te verhogen. idealiter plaats ik een nieuw bericht en is het daarna vindbaar in google (het liefst nog hoog ook, maar dat is misschien de volgende stap)
Alvast hartelijk dank!
Edit Jelle: Ik heb de link van je site aangepast zodat hij werkt.
Ik vroeg me eigenlijk af hoe snel google je website en vooral nieuwe publicaties indexeert. Mijn website www.gossipboy.nl bestaat voornamelijk uit nieuwsberichten. Het is natuurlijk al moeilijk genoeg om op te boxen tegen de grote jongens. Maar ik merk als bijvoorbeeld een mediasite een nieuw artikel post dit twee minuten later al vindbaar is in Google. Wanneer ik een nieuw artikel/blogbericht plaats duurt dit veel langer (wat mijn kans op bezoekers verkleind) aangezien het na een paar uur geen nieuws meer is.
Kortom ik vraag me af hoe snel mijn nieuwe berichten in google vindbaar zijn en wat er zelf aan kan doen om de snelheid hiervan te verhogen. idealiter plaats ik een nieuw bericht en is het daarna vindbaar in google (het liefst nog hoog ook, maar dat is misschien de volgende stap)
Alvast hartelijk dank!
Edit Jelle: Ik heb de link van je site aangepast zodat hij werkt.
- gossipboy
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
24 dec 2015 21:56
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Dat Google de grote nieuwssites sneller indexeert komt door het grote bezoekersaantal.
Google plaats de indexatie voor dergelijke sites automatisch hoger.
Het is dus aan jou om aan zoveel mogelijk bezoekers te komen en dat veel zoekresultaten op jouw website uitkomen.
Daardoor zul je langzaam stijgen en wordt je website dus sneller geindexeerd.
Dat Google de grote nieuwssites sneller indexeert komt door het grote bezoekersaantal.
Google plaats de indexatie voor dergelijke sites automatisch hoger.
Het is dus aan jou om aan zoveel mogelijk bezoekers te komen en dat veel zoekresultaten op jouw website uitkomen.
Daardoor zul je langzaam stijgen en wordt je website dus sneller geindexeerd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
24 dec 2015 22:17 - 24 dec 2015 22:18
Beste Woody,
Allereerst hartelijk dank voor je snelle reactie. Is het enige criterum voor de snelheid van indexatie bezoekersaantallen? Dus bezoekersaantallen (die wat achterblijven omdat mijn nieuws vaak gedateerd op Google verschijnt) bepalen volledig of een nieuw blogbericht binnen een uur of binnen een week op google vindbaar is?
Is er verder ook iets te vinden over hoeveel bezoekers er nodig zijn om bijvoorbeeld binnen een uur geïndexeerd te worden of binnen 12 uur?
Hartelijk dank,
www.gossipboy.nl
Allereerst hartelijk dank voor je snelle reactie. Is het enige criterum voor de snelheid van indexatie bezoekersaantallen? Dus bezoekersaantallen (die wat achterblijven omdat mijn nieuws vaak gedateerd op Google verschijnt) bepalen volledig of een nieuw blogbericht binnen een uur of binnen een week op google vindbaar is?
Is er verder ook iets te vinden over hoeveel bezoekers er nodig zijn om bijvoorbeeld binnen een uur geïndexeerd te worden of binnen 12 uur?
Hartelijk dank,
www.gossipboy.nl
- gossipboy
- Nieuw op Joomla!NL
24 dec 2015 22:21
Er is wel het een en ander over te vinden.
Kijk bijvoorbeeld maar eens hier .
Kijk bijvoorbeeld maar eens hier .
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
24 dec 2015 22:21 - 24 dec 2015 22:22
Lees dit hier
ook eens door.
Via Google heel veel over te vinden, het is een aparte tak van sport.
Edit Jelle: Wouter was mij voor.
Via Google heel veel over te vinden, het is een aparte tak van sport.
Edit Jelle: Wouter was mij voor.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- gossipboy
- Nieuw op Joomla!NL
24 dec 2015 22:42
Graag gedaan.
Succes met je website.
Succes met je website.