Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
rewrite rule 301 in htaccess file tbv SEO
17 mrt 2016 08:54
Door veranderingen in mijn seo instellingen (I know, niet goed genoeg over nagedacht van te voren) leiden er een hoop url's die Google crawlt naar mijn 404 page. Ik kan een 301 verwijzing aanmaken per url maar dat zijn er nog al wat helaas. Mijn vraag is dus als volgt:
kan ik via een rewriterule alle url's waar products-news/whatever in voorkomt veranderen in product-news/whatever? Whatever zijn dus al die verschillende artikelen/url's.
Indien mogelijk, welke code moet ik hier dan voor gebruiken.
Ik heb zelf al van alles geprobeerd met codes in mijn .htaccess file maar dat leidde ertoe dat ik mijn back up moest terugzetten ;(.
Dus tips van de experts hier zijn meer dan welkom! Alvast dank!
Floris
kan ik via een rewriterule alle url's waar products-news/whatever in voorkomt veranderen in product-news/whatever? Whatever zijn dus al die verschillende artikelen/url's.
Indien mogelijk, welke code moet ik hier dan voor gebruiken.
Ik heb zelf al van alles geprobeerd met codes in mijn .htaccess file maar dat leidde ertoe dat ik mijn back up moest terugzetten ;(.
Dus tips van de experts hier zijn meer dan welkom! Alvast dank!
Floris
- fsiteur
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
17 mrt 2016 11:52
Nee, helaas gaat dat niet.
Want als ik het goed begrijp wil je elke unieke URL middels een algemene regel naar de nieuwe unieke URL laten verwijzen.
Daar zijn geen oplossingen voor.
En als je een aanpassing in je .htaccess doet, hoef je de back-up niet terug te zetten.
Van te voren een back-up maken van alleen je htaccess is al voldoende of bijhouden welke regels je hebt veranderd en die weer herstellen in het bestand is voldoende.
Want als ik het goed begrijp wil je elke unieke URL middels een algemene regel naar de nieuwe unieke URL laten verwijzen.
Daar zijn geen oplossingen voor.
En als je een aanpassing in je .htaccess doet, hoef je de back-up niet terug te zetten.
Van te voren een back-up maken van alleen je htaccess is al voldoende of bijhouden welke regels je hebt veranderd en die weer herstellen in het bestand is voldoende.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
17 mrt 2016 12:08
Dank voor je reactie en helaas dat het niet kan. Maar voor de duidelijkheid ik wil een deel van de url wat in alle unieke urls voorkomt vervangen door een ander algemeen deel. Dus:
products-news/artikel1 moet worden product-news/artikel1
products-news/artikel2 moet worden product-news/artikel2
etc
Als dit niet in een keer kan moet ik het per regel doen, effe zoet mee maar lukt ook wel.
en om een of andere wazige reden lukte het niet meer om de backup van het htaccess file terug te zetten. Er waren meer dingen in de war geschopt dus maar een gehele backup teruggezet, wel zo makkelijk
products-news/artikel1 moet worden product-news/artikel1
products-news/artikel2 moet worden product-news/artikel2
etc
Als dit niet in een keer kan moet ik het per regel doen, effe zoet mee maar lukt ook wel.
en om een of andere wazige reden lukte het niet meer om de backup van het htaccess file terug te zetten. Er waren meer dingen in de war geschopt dus maar een gehele backup teruggezet, wel zo makkelijk

- fsiteur
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
17 mrt 2016 12:21
Die handmatige verwijzingen kun je dan het beste doen in Verwijzingsbeheer van Joomla! zelf.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
17 mrt 2016 12:44
Doe dat nu via Joomsef, dat maakt niet veel uit toch?
- fsiteur
-
Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
17 mrt 2016 13:17
Nee dat is ook goed.
Alleen ging ik er niet vanuit dat je er een betaalde extensie voor gebruikt.
Wil je het topic nog open houden of mogen we het afsluiten?
Alleen ging ik er niet vanuit dat je er een betaalde extensie voor gebruikt.
Wil je het topic nog open houden of mogen we het afsluiten?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Tijd voor maken pagina: 2.320 seconden