Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Redirecten bulk
Redirecten bulk
18 mrt 2016 20:42
Ik gebruik Dynamic404 en dat werkt prima. Nu heb ik alleen zo'n 300 links die een 404 geven (heb tijd terug mijn site opnieuw opgebouwd en hierdoor zijn ook alle links veranderd). Al deze links wil ik in 1x redirecten naar een andere link. Ik zie alleen geen optie om dit in 1x te doen en 1 voor 1 is onbegonnen werk. Wellicht kijk ik over deze optie heen? Of is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?
- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Redirecten bulk
18 mrt 2016 20:49
Normaal gesproken zou (als je content goed genoeg is) de extensie Dynamic 404 ervoor moeten zorgen dat de niet meer actieve link goed gaat verwijzen naar het meest logische nieuwe artikel.
Maar mocht dat niet voldoende zijn, dan zou je in je htaccess middels een 301-redirect kunnen proberen om je oude links te verwijzen.
Hiervoor moet het grootste deel van de oude link wel gelijk zijn, zodat je kunt zeggen dat alles wat in de URL begint met xxxx verwijst naar URL yyyyyy
En anders blijft handwerk via Verwijzingsbeheer in Joomla! over.
Maar mocht dat niet voldoende zijn, dan zou je in je htaccess middels een 301-redirect kunnen proberen om je oude links te verwijzen.
Hiervoor moet het grootste deel van de oude link wel gelijk zijn, zodat je kunt zeggen dat alles wat in de URL begint met xxxx verwijst naar URL yyyyyy
En anders blijft handwerk via Verwijzingsbeheer in Joomla! over.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Redirecten bulk
18 mrt 2016 21:21
Bedankt voor je snelle reactie! De links waar ik het over heb is niet van content maar van mijn forum. Hieronder een voorbeeld. Op "forum" na is de link geheel gelijk gebleven. Ik wil eigenlijk alle links vanaf forum doorverwijzen naar prikbord. Ik heb een redirect ingesteld als volgt: forum/ > prikbord
Dit werkt blijkbaar niet voor alles wat achter de / staat want hij verwijst echt alleen dat stukje door.
Dit werkt blijkbaar niet voor alles wat achter de / staat want hij verwijst echt alleen dat stukje door.
Code:
oude link: https://www.corfuforum.nl/forum/drank-recepten-en-specialiteiten/5631-frape-met-vanilleijs
nieuwe link: https://www.corfuforum.nl/prikbord/drank-recepten-en-specialiteiten/5631-frape-met-vanilleijs
- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Redirecten bulk
18 mrt 2016 21:25
Probeer deze eens
Code:
RewriteRule ^forum/(.*)$ /prikbord/$1 [R=301,NC,L]
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
Redirecten bulk
20 mrt 2016 15:50 - 20 mrt 2016 16:11
Astrid, heel erg bedankt voor de code, het werkt! 
Edit Astrid: Draadje heropend op verzoek van Kumquat

Edit Astrid: Draadje heropend op verzoek van Kumquat
- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Redirecten bulk
20 mrt 2016 17:21 - 20 mrt 2016 17:21
Toch nog een klein dingetje wat nog niet helemaal lekker gaat.
/forum/62-corfu-donkey-rescue/11828-update-corfu-donkey-rescue wordt nu wel netjes geredirect maar wel met de categorie ID code erbij (/prikbord/62-corfu-donkey-rescue/11828-update-corfu-donkey-rescue)
De nieuwe links hebben enkel in het onderwerp nog een ID code en niet meer in de categorie. Is hier ook een oplossing voor dat hij redirect naar de link zonder ID?
Dit is de juiste link: /prikbord/corfu-donkey-rescue/11828-update-corfu-donkey-rescue
/forum/62-corfu-donkey-rescue/11828-update-corfu-donkey-rescue wordt nu wel netjes geredirect maar wel met de categorie ID code erbij (/prikbord/62-corfu-donkey-rescue/11828-update-corfu-donkey-rescue)
De nieuwe links hebben enkel in het onderwerp nog een ID code en niet meer in de categorie. Is hier ook een oplossing voor dat hij redirect naar de link zonder ID?
Dit is de juiste link: /prikbord/corfu-donkey-rescue/11828-update-corfu-donkey-rescue
- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Redirecten bulk
20 mrt 2016 20:37
Hoe komt het dat het ID er niet meer in zit?
Maak je gebruik van een aparte SEO/SEF-extensie zoals sh404SEF of iets dergelijks?
Maak je gebruik van een aparte SEO/SEF-extensie zoals sh404SEF of iets dergelijks?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
-
- Moderator + Nieuwsteam
-
Redirecten bulk
23 mrt 2016 07:18
Dat is een goede vraag
Ergens of met iets heb ik dat ingesteld, maar weet het zo snel even niet. Als ik er weer op kom zal ik het hier laten weten.

- Kumquat
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
Redirecten bulk
23 mrt 2016 08:23 - 23 mrt 2016 08:23
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo. Die id's zullen altijd verbonden zijn met de categorie.
Bovendien ben ik van menig dat je originele vraag beantwoord is, er wordt een doorverwijzing gedaan van domein.tld/forum/xxx naar domein.tld/prikbord/xxx. Als er in de oude link/url geen id voor de categorie staat, wordt deze ook niet in de doorverwijzing meegenomen. In principe kan je het meenemen van de id's ook positief bekijken, een url als:
domein.tld/prikbord/62-heelveelonzin/11828-nogmeeronzin werkt ook gewoon ;)
Bovendien ben ik van menig dat je originele vraag beantwoord is, er wordt een doorverwijzing gedaan van domein.tld/forum/xxx naar domein.tld/prikbord/xxx. Als er in de oude link/url geen id voor de categorie staat, wordt deze ook niet in de doorverwijzing meegenomen. In principe kan je het meenemen van de id's ook positief bekijken, een url als:
domein.tld/prikbord/62-heelveelonzin/11828-nogmeeronzin werkt ook gewoon ;)
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.850 seconden