Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Links afgeschermd krijgen.
20 mrt 2016 19:16 - 20 mrt 2016 19:21
Beste,
Google toont plaatsen naar mijn website waarvan ik dacht dat het was afgeschermd.
Ik dacht dat ik het inloggen vanaf de website uit had geschakeld? ( niet tonen en geen nieuwe gebruikers ingesteld)
In robots.txt staat aangegeven dat het niet in de componenten gezocht mag worden.
De tweede gevonden link verwijst naar iets dat mijn kennis ver te boven gaat.
Wat betekend?
Na klikken op de gevonden link komt men op een lege pagina mijn site met alleen bovenstaande code er in.
Het verontrust mij nog al omdat ik dacht dat ik met sitemap.xml zelf kon aangeven wat er op Google getoond zou worden.
zie afbeelding voor de zoekactie van Google
Wat kan ik er aan doen om de links afgeschermd te krijgen? Ik gebruik Joomla NL versie, 3.4.8. 
Edit Jelle: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel een code was en dus onduidelijk voor andere lezers.
Google toont plaatsen naar mijn website waarvan ik dacht dat het was afgeschermd.
Ik dacht dat ik het inloggen vanaf de website uit had geschakeld? ( niet tonen en geen nieuwe gebruikers ingesteld)
In robots.txt staat aangegeven dat het niet in de componenten gezocht mag worden.
De tweede gevonden link verwijst naar iets dat mijn kennis ver te boven gaat.
Wat betekend?
Code:
{"success":true,"message":null,"messages":null,"data":null}
Het verontrust mij nog al omdat ik dacht dat ik met sitemap.xml zelf kon aangeven wat er op Google getoond zou worden.
zie afbeelding voor de zoekactie van Google
Code:
index.php?option=com_ajax&format=json

Edit Jelle: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel een code was en dus onduidelijk voor andere lezers.
Groet, Rob
Als je doet wat je leuk vind hoef je nooit meer te werken,,
Joomla!
Joomla!
Gemarkeerd als webneus door: Romke
- robbieka
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
21 mrt 2016 15:27Heb je registreren dan ook uitgezet?Ik dacht dat ik het inloggen vanaf de website uit had geschakeld?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
21 mrt 2016 17:52
Hoi Astrid,
Dank je voor je antwoord. Ja ik heb alles op uitstaan alleen niet "Notificatie e-mail aan administrators" als een soort schijn veiligheid voor als het toch iemand lukt te registreren.
Ik heb ondertussen ook bij "verlaagde site links voor uw Search Console" de ongewenste links gedegradeerd.
Verder ben ik in de veronderstelling dat google alleen kijkt naar sitemap.xml maar dat is klaarblijkelijk niet zo.
Dank je voor je antwoord. Ja ik heb alles op uitstaan alleen niet "Notificatie e-mail aan administrators" als een soort schijn veiligheid voor als het toch iemand lukt te registreren.
Ik heb ondertussen ook bij "verlaagde site links voor uw Search Console" de ongewenste links gedegradeerd.
Verder ben ik in de veronderstelling dat google alleen kijkt naar sitemap.xml maar dat is klaarblijkelijk niet zo.
Groet, Rob
Joomla!
Joomla!
- robbieka
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
21 mrt 2016 17:54
en heb je misschien een idee waar toch dat vreemde stukje code vandaan komt?
Code:
{"success":true,"message":null,"messages":null,"data":null}
Groet, Rob
Joomla!
Joomla!
- robbieka
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
21 mrt 2016 20:00
Hier
staat het beschreven.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
22 mrt 2016 12:45
Ik heb nog wat gevonden,
Wanneer ik onderstaande in het htacces bestand zet wordt er een pagina 500 getoond na het klikken op de ( ongewenste ) google link.
Wanneer ik onderstaande in het htacces bestand zet wordt er een pagina 500 getoond na het klikken op de ( ongewenste ) google link.
Code:
# RewriteBase /
# Disable calls to user registration ("register", this url ends with: view=registration))
# Send all blocked request to homepage, use Flag [F] for 403 Forbidden error!
RewriteCond %{QUERY_STRING} (view=registration) [NC]
RewriteRule ^(.*)$ index.php [R]
Groet, Rob
Joomla!
Joomla!
- robbieka
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
22 mrt 2016 12:53
hmm, dat werkt ook niet,
Wat een gedoe om er voor te zorgen dat google een "foute" pagina op mijn site niet toont.
Wat een gedoe om er voor te zorgen dat google een "foute" pagina op mijn site niet toont.
Groet, Rob
Joomla!
Joomla!
- robbieka
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
22 mrt 2016 13:23
Hoi Jelle, Bedankt voor de uitleg. Alhoewel het mij boven mijn petje gaat. Het enige dat ik wil is dat ze niet als pagina getoond worden. en het liefste dat ze niet benaderbaar zijn.
Ik heb bij geen andere webpagina's dat er zulke vreemde pagina's gevonden worden in de zoek uitslagen.
ik lees op die link dat deze " nieuwe class" pas is toegevoegd. Maar waar het voor is,,, geen idee. Ik kan die json er ook niet uithalen omdat jquery er gebruik van maakt? Het is dat google de vreemde pagina gevonden had, anders had ik nooit geweten dat er een dergelijke pagina bestaat.
Ook andere pagina's worden door Google gevonden zoals:
Die laatste geeft de json code pagina. Ik vind het slordig staan als mensen zoeken naar mijn website en op deze Google uitslagen klikken.
In robots.txt stond alleen /components geblokkeerd maar niet /component. Deze laatste heb ik er bij gezet.
Ik heb ook bij Google search console de pagina's getracht te verbergen. Nu nog zonder succes.
Als het maar verdwijnt uit de Google uitslagen,,,
Ik heb bij geen andere webpagina's dat er zulke vreemde pagina's gevonden worden in de zoek uitslagen.
ik lees op die link dat deze " nieuwe class" pas is toegevoegd. Maar waar het voor is,,, geen idee. Ik kan die json er ook niet uithalen omdat jquery er gebruik van maakt? Het is dat google de vreemde pagina gevonden had, anders had ik nooit geweten dat er een dergelijke pagina bestaat.
Ook andere pagina's worden door Google gevonden zoals:
Code:
/component/users/?view=remind
/component/users/?view=login&return=aHR0cHM6Ly9yb3BwaXQubmwvYmxvZw==
/component/users/
/blog?task=blog.subscribe&id=1
index.php?option=com_ajax&format=json
In robots.txt stond alleen /components geblokkeerd maar niet /component. Deze laatste heb ik er bij gezet.
Ik heb ook bij Google search console de pagina's getracht te verbergen. Nu nog zonder succes.
Als het maar verdwijnt uit de Google uitslagen,,,
Groet, Rob
Joomla!
Joomla!
- robbieka
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
22 mrt 2016 15:50
Zo erg is dat niet dat het in google verschijnt. Alle onderdelen van users kan je wel ondervangen door een verborgen menu te maken, daar voor alle onderdelen een menu-item te maken en dat toe te wijzen aan Speciaal.
Die blog geeft een 404, dus die zou je via verwijzingsbeheer kunnen redirecten en dan wachten totdat Google hem niet meer vindt.
En die json weet ik helaas niet.
Die blog geeft een 404, dus die zou je via verwijzingsbeheer kunnen redirecten en dan wachten totdat Google hem niet meer vindt.
En die json weet ik helaas niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
22 mrt 2016 18:18
Ik denk dat het even duren zal. Mijn laatste Google verzoek heeft al een beetje opgeruimd. De sjon link wordt niet meer getoond. Het blog was een uitprobeersel wat alweer verwijderd is. Aan het verwijzing menu had ik even niet gedacht,,, Ik ga er mee aan de slag!
Thanks!
Thanks!
Groet, Rob
Joomla!
Joomla!
- robbieka
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
14 apr 2016 14:53
Is dit al opgelost?
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "Dit is de oplossing" te klikken.
Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "Dit is de oplossing" te klikken.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
-
- Algemeen Moderator
-
Re:Links afgeschermd krijgen.
14 apr 2016 16:31
Ik heb bij google developer de gevonden links geprobeerd te blokken. Ook alle gebruikers dingen uitgezet. Toch werd de "wachtwoord vergeten" pagina toch nog gevonden en getoond. Erg frustrerend maar ik heb het losgelaten
Groet, Rob Knol via Tapatalk op de Iphone
Groet, Rob Knol via Tapatalk op de Iphone
Groet, Rob
Joomla!
Joomla!
- robbieka
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-