Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Website na tijdje onvindbaar bij Google

Website na tijdje onvindbaar bij Google

04 dec 2018 06:57
#1
Ik heb gisteren een site opnieuw laten indexeren bij Google Webmaster Tools vanwege grote veranderingen op de site.
De eerste versie stond er sinds 11 november op, dus nog niet heel lang. Toch waren er belangrijke wijzigingen op het gebied van SEO waardoor ik de site opnieuw heb ingediend. Alle pagina's keurig opnieuw geindexeerd.

Gisteravond een rondje gezocht op Google en de eerste 4 pagina's kwamen keurig naar voren.
Echter, vanmorgen weer gezocht en geen pagina meer te vinden!
Bij Google Webmaster Tools staat alles op groen.

Waar kan het aan liggen dat op moment 1 verschillende zaken wel te vinden zijn en op moment 2 niet meer? Heeft Google iets veranderd in hun manier van zoeken? Ik kom er namelijk geen wijs meer uit.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031

Website na tijdje onvindbaar bij Google

04 dec 2018 08:56
#2
Het is niet gegarandeerd dat als je op Webmaster Tools een herindexatie aanvraagt dat Google die ook gelijk uitvoert.
Daar kan wel eens enkele dagen overheen gaan.'Geef jezelf dus een minimaal een week en zoek de site dan nogmaals.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Website na tijdje onvindbaar bij Google

04 dec 2018 10:10
#3
Het is mij bekend dat het een tijdje kan duren voordat Google je website gevonden heeft (tussen paar dagen en enkele weken) en zeker nu omdat de trefwoorden waarop gezocht wordt (ferienwohnung braunlage) ongeveer enkele 100-en keren voorkomt bij ons, kan het dus langer duren dan normaal.

Mijn vraag richtte zich meer op het feit dat gisteravond enkele pagina's gevonden werden (op de laatste pagina's, maar toch gevonden) en dat ze nu onvindbaar zijn.
En dat vind ik vreemd. En wellicht dat daar een oplossing voor is. Maar ik verwacht van niet; het ligt bij Google...
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.938 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie