Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Van Joomla 3.1.5 naar 2e site met Virtuemart op Joomla 2.5.14

Van Joomla 3.1.5 naar 2e site met Virtuemart op Joomla 2.5.14

18 aug 2013 20:55 - 18 aug 2013 21:09
#1
Ik heb op een server een map gemaakt met de naam Joomla. Hierin is de versie 3.1.5 geïnstalleerd en ook de Website die ik gemaakt heb.

Is het mogelijk dat ik op de server naast deze map nog een tweede map aanmaak met bv de naam Joomla2 waarin ik de versie van Joomla 2.5.14 installeer. Als ik in deze map enkel de webshop maak.

Kan ik dan vanuit 3.1.5 een url doorgeven naar de map van 2.5.14 om de webshop te starten als het gewenste menu geselecteerd wordt vanuit 3.1.5 ?


Edit WoodyF4u: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 18 aug 2013 21:09 door WoodyF4u.
Discussie gesloten.
  • Donamd
  • Donamd's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 269

Van Joomla 3.1.5 naar 2e site met Virtuemart op Joomla 2.5.14

18 aug 2013 21:30 - 18 aug 2013 22:58
#2
De twee sites zullen volgens mij niet met elkaar gaan 'praten'.
Virtuemart gebruikt de database van Joomla! als basis.

Het enige wat je zou kunnen doen is de Virtuemartsite middels een wrapper in je Joomla! 3.1.x-site tonen.
Maar dan mis je wel functionaliteiten, zoals de Joomla!gebruikers van je 3.1-site die geen klant kunnen zijn binnen je webshop. De koppeling daartussen kan dan namelijk niet worden gemaakt.

Wanneer je met Virtuemart aan de slag wil, lijkt het mij het beste om nog op Joomla! 2.5 te blijven.
Als medio 2014 Joomla! 3.5 officieel beschikbaar komt, dan is de kans heel groot dat de ontwikkelaars van VM ondertussen ook wel zover zijn dat ze een stabiele versie voor J3.5 hebben.

Volgens mij zijn alleen Hikashop en Mijoshop op dit moment als grote webshop-extensies geschikt voor Joomla! 3.x
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 18 aug 2013 22:58 door Peter. Reden: typo
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11180
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.748 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie