Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Footer gesloopt

Footer gesloopt

30 aug 2013 17:09 - 30 aug 2013 17:10
#1
Ik ben behoorlijk nieuw in de wereld van HTML en waarschijnlijk heb ik ergens een hele domme fout gemaakt en mijn footer functie gesloopt.
Mijn site is: www.remkohs29.twentynine.axc.nl/ en als je dan naar helemaal naar beneden gaat zie je Contact en daar onder mijn contact gegevens. Zo hoort het niet te zijn de voorbeeld site's zijn:
www.joomfreak.com/demo/jf_calla-exteriors/ en www.pavadita.com/newsite/index.php/nl/# als je daar naar beneden gaat dat gaat het contact over de contact gegevens heen, wat ik echt er heel mooi vindt uit zien. Maar dat doet het bij mij dus niet meer....heeft iemand een tip om dit te herstellen? Alvast bedankt
Laatst bewerkt 30 aug 2013 17:10 door remkog.
Discussie gesloten.
  • remkog
  • remkog's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24

Footer gesloopt

30 aug 2013 17:23 - 30 aug 2013 17:27
#2
Het verschil zit in
Code:
position: fixed;

de CSS wordt dan:
Code:
#jf-footer .main-inner1 { background: url("../images/linestar-footer.png") no-repeat scroll center 40px transparent; bottom: 40px; padding: 150px 0 0; position: fixed; width: 960px; z-index: 0; }

Aan te passen in /templates/jf_calla-exteriors/css/template.css (of misschien een instelling in je template??)

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 30 aug 2013 17:27 door Peter.
Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Footer gesloopt

30 aug 2013 17:34
#3
Dag peter....het heeft niet echt geholpen sterker nog nu staat mijn footer in het midden van de pagina...(bij home en blog) er zit dus ergens een andere fout....Dus als je nog een andere tip hebt hoor ik het graag.....
Ik ga die Firebug eens goed bekijken of ik het snap :-D
Discussie gesloten.
  • remkog
  • remkog's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24

Footer gesloopt

30 aug 2013 17:58 - 30 aug 2013 18:00
#4
Deze pagina is wel goed toch? Dus het zit niet in je template. Ik zie op diverse pagina's dat er om wat voor reden dan ook een div niet afgesloten wordt. Kan zijn doordat je tekst vanuit Word of zo in je editor plakt. Ik zie zo even niet wat precies de oorzaak is, maar misschien dat iemand anders er nog even naar kan kijken.
Goed:

Fout:
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 30 aug 2013 18:00 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Footer gesloopt

30 aug 2013 19:53
#5
Inderdaad die pagina is wel goed....dus hopelijk zijn we een stapje verder...ik heb volgens mij alleen mijn blog uit word (openoffice officieel) geplakt. En niet alleen de pagina contact is goed alle pagina's zijn goed op Home en Blog na....zou echt super zijn als iemand dit kan verhelpen!
Discussie gesloten.
  • remkog
  • remkog's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24

Footer gesloopt

30 aug 2013 20:00
#6
Plak de tekst uit Word of OpenOffice eerst in het kladblok of Notepad++. De overbodige code wordt er dan uit gehaald. Deze tekst kopieer je dan vervolgens weer naar Joomla.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Footer gesloopt

31 aug 2013 14:03
#7
Inderdaad bedankt! Daarmee is die weg uit mijn blog! Nu zweeft mijn footer alleen nog op de homepage....hopelijk kan ik dat ook nog veranderen....
Discussie gesloten.
  • remkog
  • remkog's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 24
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.804 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie