Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Eigen positie instellen werkt niet
Eigen positie instellen werkt niet
14 jan 2014 11:59
Hallo,
In joomla 2.5 is het mogelijk om bij een module een positie in te stellen die niet bestaat.
Dit deed ik wel eens om bijvoorbeeld artikelen te kunnen koppelen aan een menu zonder een bestaande positie, zodat die artikelen niet op de homepagina getoond zouden worden. Dit is namelijk lastig omdat het artikel dan onderaan dus niet in in zicht komt te staan, onder alle andere modules die op de homepagina te zien zijn.
In versie 3.0 kan ik wel een positie typen maar die onthoudt het systeem niet. Want ook nu heb ik een link naar een artikel dat niet gekoppeld is aan een menuitem en dit artikel wordt op de homepagina getoond wat niet de bedoeling is.
Wie heeft een tip? Alvast bedankt.
In joomla 2.5 is het mogelijk om bij een module een positie in te stellen die niet bestaat.
Dit deed ik wel eens om bijvoorbeeld artikelen te kunnen koppelen aan een menu zonder een bestaande positie, zodat die artikelen niet op de homepagina getoond zouden worden. Dit is namelijk lastig omdat het artikel dan onderaan dus niet in in zicht komt te staan, onder alle andere modules die op de homepagina te zien zijn.
In versie 3.0 kan ik wel een positie typen maar die onthoudt het systeem niet. Want ook nu heb ik een link naar een artikel dat niet gekoppeld is aan een menuitem en dit artikel wordt op de homepagina getoond wat niet de bedoeling is.
Wie heeft een tip? Alvast bedankt.
- Inge_123
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
14 jan 2014 12:05
Hoe je het doet is me niet helemaal duidelijk maar in principe werkt {load position} in 3 gelijk aan 2.5
Jan
Jan
- jan
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
14 jan 2014 12:09
Load position is hetzelfde principe. Stel ik wil bij een module een positie instellen die 'eigenpositie' heet.
Ik kan typen wat ik wil, maar het lijkt wel of ik alleen een keuze kan maken uit de bestaande posities van de templates.
Ik kan typen wat ik wil, maar het lijkt wel of ik alleen een keuze kan maken uit de bestaande posities van de templates.
- Inge_123
- Bekend met Joomla!NL
14 jan 2014 12:11
Denk dat je je vergist. De werking is niet veranderd en niet-bestaande moduleposities gebruik je in principe alleen als je loadposition gebruikt.
De beste oplossing is om voor dit soort gevallen een zogenaamd verborgen menu aan te maken en daar je artikel aan te koppelen.
De beste oplossing is om voor dit soort gevallen een zogenaamd verborgen menu aan te maken en daar je artikel aan te koppelen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 jan 2014 12:16
Precies. Zo deed ik dat ook altijd.
Inmiddels snap ik nu hoe het moet. Deed het gewoon verkeerd, lekker onnozel, maar gewoon op enter drukken is de truc. Ik zocht op een toevoegknop of zoiets.
Bedankt voor jullie reacties.
Inmiddels snap ik nu hoe het moet. Deed het gewoon verkeerd, lekker onnozel, maar gewoon op enter drukken is de truc. Ik zocht op een toevoegknop of zoiets.
Bedankt voor jullie reacties.
- Inge_123
- Bekend met Joomla!NL
14 jan 2014 12:18
Hoe je een eigen gemaakt positie nu weer verwijderd is me niet duidelijk. Maar dat zal 'm ook wel aan mij liggen.
- Inge_123
- Bekend met Joomla!NL
14 jan 2014 12:22
@astrid. Hoe maak jij dan altijd een verborgen menu aan? Ik doe dat altijd door een extra menu aan te maken die ik dus een niet bestaande positie mee geef zodat deze niet zichtbaar is op de site. Aan dit menu koppel ik dan die artikelen.
- Inge_123
- Bekend met Joomla!NL
14 jan 2014 12:33
Dan doe je het goed.
Met één kanttekening.
Je hoeft geen module aan te maken en die op een niet bestaande positie te plaatsen.
Alleen via Menu-beheer een menu aanmaken (zoals je beschrijft) is voldoende.
Joomla! gebruikt die menu-items om daar weer aan te kunnen linken.
Met één kanttekening.
Je hoeft geen module aan te maken en die op een niet bestaande positie te plaatsen.
Alleen via Menu-beheer een menu aanmaken (zoals je beschrijft) is voldoende.
Joomla! gebruikt die menu-items om daar weer aan te kunnen linken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.733 seconden