Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Responive header artisteer 4

Responive header artisteer 4

18 jan 2014 15:30 - 18 jan 2014 15:59
#1
Beste,

Mijn header past zich niet aan (niet responsive) bij weergave op telefoon of tablet.

Naar een oplossing voor bovenstaand probleem heb ik gister middag de hele middag gezocht op internet. Er zijn natuurlijk oplossingen met het aanpassen van de css. Maar voor een beginner zoals ik heb ik uit eindelijk zelf een makkelijke oplossing gevonden die ik met jullie wilde delen.

* Ik heb als header tekst. Met Photoshop heb ik hiervan een plaatje gemaakt met transparante achtergrond (opslaan als .png).
* Dit plaatje heb ik geupload naar een nieuwe map (die ik heb aangemaakt) op de backend mijn site.
* Ga dan naar modules. Maak een nieuwe module aan en selecteer "random image".
* Mijn instellingen zijn te zien op foto1. Deze zullen voor jullie waarschijnlijk anders zijn.
Let op!!! Dat alleen je header in de nieuwe map staat als plaatje, en niets anders.
* Sla alles op en je header zou nu responsive moeten zijn.

* Daarna zag ik op mijn smartphone dat er teveel ruimte zat tussen mijn header en het hoofdmenu. (Zie foto2)
Dit heb ik aangepast door onderstand in de template.responsive.css aan te passen.
Code:
.responsive .art-header { width: auto; height: auto; min-height: 100px; min-width: 1%; background-position: center center !important; background-size: cover !important; background-repeat: repeat !important; }

*De min-height: 100px; heb ik aangepast naar min-height: 50px; zie het resultaat op foto3.

Zoals gezegd, omdat ik zelf lang aan het zoeken ben geweest deel ik het met jullie.
Mocht je vragen hebben over mijn uitleg of wat aan me uitleg gehad hebben laat het me dan even weten B)

Groet Patrick

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 18 jan 2014 15:59 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Patrick1102
  • Patrick1102's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 53
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.868 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie