Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Informatie in header van Joomla-artikelen aanpassen

Informatie in header van Joomla-artikelen aanpassen

07 mrt 2014 15:44 - 07 mrt 2014 15:44
Dag allemaal,

Graag zou ik in mijn template de informatie in de header van mijn artikelen aanpassen. Momenteel staat de informatie over de Categorie waarin het artikel is geplaatst onder het artikel. Die zou ik graag, zoals in het standaard template protostar onder de titel van het artikel willen weergeven. (Zie de bijlage).

Moet je dit in je template aanpassen of ergens in de bestanden van Joomla zelf?
Ik heb wel al met overrides in de taalbestanden (op een andere site) de tekst Gepubliceerd weggehaald, waardoor alleen nog de datum getoond wordt. Maar daar kan ik niet de locatie van de informatie wijzigingen. (van onder het artikel naar de artikelheader.

Ben benieuwd of dit op te lossen is.

Alvast bedankt!

Hadewijch
  • Hadewijch
  • Hadewijch's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

07 mrt 2014 17:41
Bijna alles is op te lossen, maar dan moet je wel iets meer doen en dat is een override maken van de betreffende view.
Hier en hier vind je meer info.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

16 mrt 2014 15:41
Dag Astrid, beetje late reactie van mij, maar toch. Bedankt voor het toesturen van de links. Goede informatie, maar niet direct wat ik zocht (wel weer wat van geleerd). Wat ik wilde is me echter wel gelukt. Toch een drietal php-bestanden in het template bewerkt, met het juiste resultaat,
In de map com_content/article het bestand default.php; in de map com_content/category het bestand blog-item.php en in de map featured het bestand default_item.php.
De code voor de weergave van de categorie heb ik verplaatst naar de header (met aanpassing van 'footer' in 'header') en het werkt,

Met groet!
  • Hadewijch
  • Hadewijch's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.710 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie