Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Menu probleem
Menu probleem
12 jul 2014 11:53
Hallo,
Bedankt voor het lezen.
Ik heb op mijn PC m.b.v. Xampp een ontwikkel site in ontwikkeling op basis van Joomla 3.3.x
Tot nu toe gaat alles goed maar ik ontdek dat als ik een menu aanmaak binnen het hoofdmenu en ik wil dat later vervangen door een menuitem met een andere naam ik steeds bij de testsite in de localhost steeds de oude terugkrijg terwijl ik die oude naar de prullenbak heb gedaan en de prullenbak ook nog geleegd heb.
Ook heb ik een extentie geinstalleerd die na het opslaan automatisch de cache leegt
Tevens doe ik dat nog eens extra.
Ook heb ik in de extentie Admintools steeds de opdracht gedaan om de database optimaliseren en repareren toegepast
Maar ook deze dingen geven geen oplossing steeds komen de eerder gemaakte menuitems weer terug
b.v. als ik op de knop home klik krijg ik de oude home knop terug met als resultaat dat ik de PhpMyAdmin in Xampp op het scherm krijg wie weet wat hiervan de oorzaak is?
De versie van Joomla 3 is de laatste versie 3.3.1
Ik heb het gehele forum al doorzocht over dit probleem maar nog niet tegen gekomen.
Vr Gr Kees pa2cjh
Bedankt voor het lezen.
Ik heb op mijn PC m.b.v. Xampp een ontwikkel site in ontwikkeling op basis van Joomla 3.3.x
Tot nu toe gaat alles goed maar ik ontdek dat als ik een menu aanmaak binnen het hoofdmenu en ik wil dat later vervangen door een menuitem met een andere naam ik steeds bij de testsite in de localhost steeds de oude terugkrijg terwijl ik die oude naar de prullenbak heb gedaan en de prullenbak ook nog geleegd heb.
Ook heb ik een extentie geinstalleerd die na het opslaan automatisch de cache leegt
Tevens doe ik dat nog eens extra.
Ook heb ik in de extentie Admintools steeds de opdracht gedaan om de database optimaliseren en repareren toegepast
Maar ook deze dingen geven geen oplossing steeds komen de eerder gemaakte menuitems weer terug
b.v. als ik op de knop home klik krijg ik de oude home knop terug met als resultaat dat ik de PhpMyAdmin in Xampp op het scherm krijg wie weet wat hiervan de oorzaak is?
De versie van Joomla 3 is de laatste versie 3.3.1
Ik heb het gehele forum al doorzocht over dit probleem maar nog niet tegen gekomen.
Vr Gr Kees pa2cjh
Mvg Kees,
- pa2cjh
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Menu probleem
12 jul 2014 12:42
Het lijkt erop dat je instellingen tussen XAMPP en Joomla! niet overeen komen.
Over het algemeen kan dit ontstaan door een fout in het .htaccess-bestand of doordat je SEO/SEF bij Algemene instellingen hebt ingeschakeld.
Dat laatste is alleen nodig op een live-site, maar voor een lokale ontwikkelsite kun je dat beter nog niet aanzetten.
Over het algemeen kan dit ontstaan door een fout in het .htaccess-bestand of doordat je SEO/SEF bij Algemene instellingen hebt ingeschakeld.
Dat laatste is alleen nodig op een live-site, maar voor een lokale ontwikkelsite kun je dat beter nog niet aanzetten.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Menu probleem
12 jul 2014 14:22 - 12 jul 2014 14:23
Staat je site in een eigen map onder htdocs? Klopt de koppeling naar de database? Kloppen de paden naar de /tmp en /logs map?
In principe werkt SEO overigens prima op localhost, mits je de standaard .htaccess gebruikt.
In principe werkt SEO overigens prima op localhost, mits je de standaard .htaccess gebruikt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Menu probleem
12 jul 2014 15:46
Hallo Wouter & Astrid,
Ja dat heb ik allemaal gecontroleerd.
Ik heb wel volgens Wouter zijn advies de SEO uitgeschakeld.
Ik heb intussen een paar backups eerder terug gezet en dan gaat het goed.
Ik ga nu een backup terug zetten die iets nieuwer is en dan kijken wanneer het fout gaat.
Ik zoek verder
Bedankt voor zover
Gr Kees
Ja dat heb ik allemaal gecontroleerd.
Ik heb wel volgens Wouter zijn advies de SEO uitgeschakeld.
Ik heb intussen een paar backups eerder terug gezet en dan gaat het goed.
Ik ga nu een backup terug zetten die iets nieuwer is en dan kijken wanneer het fout gaat.
Ik zoek verder
Bedankt voor zover
Gr Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
Menu probleem
14 jul 2014 16:23
Hallo,
Tot nu toe nog geen oplossing gevonden.
Ik probeer de gehele menustructuur van het begin af op te bouwen maar ook dat helpt niet.
Ik heb in menubeheer menu's alles weggehaald behalve Hoofdmenu, Nieuws & Privacy policy.
Maar ook nu komen alle oude menu items in de site weer terug en als ik dan op een menu klik gaat hij over in de xampp pagina
Gr Kees
Tot nu toe nog geen oplossing gevonden.
Ik probeer de gehele menustructuur van het begin af op te bouwen maar ook dat helpt niet.
Ik heb in menubeheer menu's alles weggehaald behalve Hoofdmenu, Nieuws & Privacy policy.
Maar ook nu komen alle oude menu items in de site weer terug en als ik dan op een menu klik gaat hij over in de xampp pagina
Gr Kees
Mvg Kees,
- pa2cjh
Menu probleem
14 jul 2014 18:50
Zoek de verschillen tussen de backup waar het wel goed gaat en de latere backups.
Heb je daarna nog extensies geïnstalleerd bijvoorbeeld? Heb je dingen aangepast?
De menu's worden vastgelegd in de database, dus het kan eigenlijk niet dat je oudere menu-items te zien krijgt en al helemaal niet dat je teruggaat naar het xampp scherm. Dat wordt dus veroorzaakt door iets dat je geïnstalleerd/ingesteld hebt.
Of bouw verder op de backup die wel goed gaat.
Heb je daarna nog extensies geïnstalleerd bijvoorbeeld? Heb je dingen aangepast?
De menu's worden vastgelegd in de database, dus het kan eigenlijk niet dat je oudere menu-items te zien krijgt en al helemaal niet dat je teruggaat naar het xampp scherm. Dat wordt dus veroorzaakt door iets dat je geïnstalleerd/ingesteld hebt.
Of bouw verder op de backup die wel goed gaat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Menu probleem
14 jul 2014 20:22
En als aanvulling op Astrid nog de vraag of je bij het restoren van de back-up wel van een lege database bent uitgegaan.
Wanneer je namelijk de database niet leegt voordat je een back-up terugzet, wordt er een vervuilde site opgezet.
Wanneer je namelijk de database niet leegt voordat je een back-up terugzet, wordt er een vervuilde site opgezet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Menu probleem
15 jul 2014 12:33 - 15 jul 2014 12:34
Hallo Astrid & Wouter,
Ik denk dat ik het gevonden heb.
Op mijn PC heb ik een aantal externe HD's omdat ik ook video bewerk en ook een HD van de omroep waar ik medewerker van ben
Op een van deze HD's zag ik nog een wat oudere versie van XAMMP nadat ik deze versie verwijderd heb bleek dit de boosdoener te zijn.
Nu de database niet alleen geleegd, maar ook alle tabellen verwijdert te hebben, en met een wat eerdere versie van een backup bestand terug gezet en nu gaat het goed.
Dit was de oplossing
Kortom gezegd er moet maar 1 (één) XAMMP te vinden zijn waarvan akte.
Nogmaals Astrid & Wouter bedankt voor ook de aanvullende adviezen.
Gr Kees pa2cjh
Ik denk dat ik het gevonden heb.
Op mijn PC heb ik een aantal externe HD's omdat ik ook video bewerk en ook een HD van de omroep waar ik medewerker van ben
Op een van deze HD's zag ik nog een wat oudere versie van XAMMP nadat ik deze versie verwijderd heb bleek dit de boosdoener te zijn.
Nu de database niet alleen geleegd, maar ook alle tabellen verwijdert te hebben, en met een wat eerdere versie van een backup bestand terug gezet en nu gaat het goed.
Dit was de oplossing
Kortom gezegd er moet maar 1 (één) XAMMP te vinden zijn waarvan akte.
Nogmaals Astrid & Wouter bedankt voor ook de aanvullende adviezen.
Gr Kees pa2cjh
Mvg Kees,
- pa2cjh
Tijd voor maken pagina: 0.683 seconden