Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost idee voor Template? Joomla 3.3.3
idee voor Template? Joomla 3.3.3
07 aug 2014 11:06 - 07 aug 2014 11:10
Hoi, ik ben net begonnen met Joomla aan te leren. Voor een onderhanden project wil ik een website maken. Gewoon eenvoudig, wel duidelijke struktuur. Wie weet / heeft ervaring met een geschikt template hiervoor. Liefst gratis template, maar betaald mag ook als ik het maar eerst kan uitproberen voordat ik de website online zet.
Vast bedankt.
Op de site denk ik in ieder geval aan:
x) inloggedeelte naar afgeschermde omgeving (voor downloads vanaf deze website voor de mensen die inloggen en daarbij wel hun email e.d. achterlaten voor kunnen ontvangen van nieuwsbrieven/info-updates)
x) gastenboek
x) agenda
x) logo site
x) menu
x) disclaimer
x) blok wat toegang geeft tot te plaatsen ervaringen door bezoekers. Eventueel in blok de laatste 3-5 afwisselend in zicht.
x) blokje inschrijven nieuwsbrief
x) blok met vaste tekst/content
x) blok met laatst geplaatste bericht
x) webwinkel (eenvoudig waar men voor een workshop aankoop kan doen + kan kiezen daarbij tussen verschillende opties. Met discount-coupon mogelijkheid. Met eventueel automatisch versturen van orderbevestiging en factuur)
Ik begrijp dat 'less more is'. Dus dat sommige van mijn wensen vanuit het menu eerst te benaderen moeten zijn.
Bedankt, Jan
Vast bedankt.
Op de site denk ik in ieder geval aan:
x) inloggedeelte naar afgeschermde omgeving (voor downloads vanaf deze website voor de mensen die inloggen en daarbij wel hun email e.d. achterlaten voor kunnen ontvangen van nieuwsbrieven/info-updates)
x) gastenboek
x) agenda
x) logo site
x) menu
x) disclaimer
x) blok wat toegang geeft tot te plaatsen ervaringen door bezoekers. Eventueel in blok de laatste 3-5 afwisselend in zicht.
x) blokje inschrijven nieuwsbrief
x) blok met vaste tekst/content
x) blok met laatst geplaatste bericht
x) webwinkel (eenvoudig waar men voor een workshop aankoop kan doen + kan kiezen daarbij tussen verschillende opties. Met discount-coupon mogelijkheid. Met eventueel automatisch versturen van orderbevestiging en factuur)
Ik begrijp dat 'less more is'. Dus dat sommige van mijn wensen vanuit het menu eerst te benaderen moeten zijn.
Bedankt, Jan
- janjan
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
07 aug 2014 11:20 - 07 aug 2014 11:44
Begin dan met het meegeleverde template Protostar
"Blokken" zijn in Joomla modules. Module plaats je op module-posities. Je kan meerdere modules op dezelfde posities plaatsen. En je kan altijd meer posities aanmaken.
Module-posities van Protostar
www.numijneigenwebsite.nl/9-module-posit...n-protostar-template
"Blokken" zijn in Joomla modules. Module plaats je op module-posities. Je kan meerdere modules op dezelfde posities plaatsen. En je kan altijd meer posities aanmaken.
Module-posities van Protostar
www.numijneigenwebsite.nl/9-module-posit...n-protostar-template
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
07 aug 2014 15:31
Hoi Anne, bedankt. Je schrijft: ' Je kan meerdere modules op dezelfde posities plaatsen'.
Bedoel je daarmee dat op de ene pagina de ene module op betreffende positie staat en op een andere pagina de andere module op dezelfde positie op die pagina? Dan neem ik aan dat dit te regelen is met menu-toewijzing of ...?
gr. Jan
Bedoel je daarmee dat op de ene pagina de ene module op betreffende positie staat en op een andere pagina de andere module op dezelfde positie op die pagina? Dan neem ik aan dat dit te regelen is met menu-toewijzing of ...?
gr. Jan
- janjan
- Bekend met Joomla!NL
07 aug 2014 17:15
Wat ik ermee bedoelde is dat je op bijvoorbeeld "Footer" de module "Inschrijven nieuwsbrief" en tegelijkertijd een module "met vaste inhoud" (naast elkaar dus) kunt publiceren op één pagina
M.a.w. je hoeft niet voor elke module een aparte positie te hebben.
M.a.w. je hoeft niet voor elke module een aparte positie te hebben.
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- AnneM
- Joomla!NL vriend(in)
08 aug 2014 16:23
ok. Bedankt Anne.
Ik vind op Youtube: How to build a Joomla 3 Website - 2013 van iLoveWebDev. Spreekt over template van Shaper_HelixII. Weet je (of iemand anders die dit leest) toevallig of dit veilig is om uit te proberen?
Ik vind op Youtube: How to build a Joomla 3 Website - 2013 van iLoveWebDev. Spreekt over template van Shaper_HelixII. Weet je (of iemand anders die dit leest) toevallig of dit veilig is om uit te proberen?
- janjan
- Bekend met Joomla!NL
08 aug 2014 17:10
Templates van JoomShaper zijn veilig.
Zolang je ze maar van de officiële site haalt.
Dit is de link naar het template Helix II
Zolang je ze maar van de officiële site haalt.
Dit is de link naar het template Helix II
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
08 aug 2014 18:31 - 08 aug 2014 18:34
Let er wel op dat dit een template is van een zogeheten framework, een basistemplate.
Dat wil dus zeggen een lege template met bijv. een aantal moduleposities zodat je afbeeldingen, kleuren en layout etc. kunt personaliseren. Op die manier kun je echt je website helemaal aanpassen naar je wensen. Dit is dus eigenlijk een makkelijkere manier om een eigen template te bouwen.
Hier kun je meer lezen over frameworks.
Dat wil dus zeggen een lege template met bijv. een aantal moduleposities zodat je afbeeldingen, kleuren en layout etc. kunt personaliseren. Op die manier kun je echt je website helemaal aanpassen naar je wensen. Dit is dus eigenlijk een makkelijkere manier om een eigen template te bouwen.
Hier kun je meer lezen over frameworks.
- Jarich.
- Joomla!NL ontdekker
- janjan
- Bekend met Joomla!NL
08 aug 2014 20:14
Ik heb je twee bedankt-reacties even samengevoegd.
Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Als de antwoorden je voldoende hebben geholpen kun je zelf het topic sluiten.
Gebruik daarvoor de groene knop Opgelost.
Uiteraard wel nadat je even een laatste bericht hebt gepost.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
08 aug 2014 21:05
ok, voor alle andere beginnelingen net als ik, ik heb geleerd dat op youtube vele info-videos staan met uitleg over hoe een website te bouwen in Joomla 3x, ook Joomla 3.3.
En heb besloten te gaan voor de template van Helix II. Zal bij mij wel veel langer duren dan een uurtje bouwen, maar 'al doende leert men'.
Bedankt allen!
En heb besloten te gaan voor de template van Helix II. Zal bij mij wel veel langer duren dan een uurtje bouwen, maar 'al doende leert men'.
Bedankt allen!
- janjan
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.793 seconden