Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost foutmelding op de site na migratie naar andere server ivm PHP
foutmelding op de site na migratie naar andere server ivm PHP
08 aug 2014 14:22
Hallo Forum, Ik heb een site gebouwd op een eigen domein en het vervolgens verhuisd. Na de verhuizing bleek de PHP versie op de server niet toereikend. De hoster heeft de site verhuisd naar een server die wel aan de eisen voldoet. Nu verschijnt bovenaan de site de volgende foutmelding: Warning: file_put_contents(/home/p45066/domains/rhodos-deurne.nl/public_html/templates/2014_rhodos_26/modules.js): failed to open stream: Permission denied in /home/p45066/domains/rhodos-deurne.nl/public_html/templates/2014_rhodos_26/library/Artx/Page.php on line 18 Het betreft
DEZE Site
Wie heeft voor mij een oplossing.
Bij voorbaat dank
Theo
Wie heeft voor mij een oplossing.
Bij voorbaat dank
Theo
- HYwel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
08 aug 2014 14:38
Lijkt mij in eerste instantie op een rechtenkwestie.
Dat kun je voorleggen aan je provider.
Ook kun je even controleren of de informatie in het bestand configuration.php nog wel juist zijn.
Daarvoor je het bestand path.php even downloaden en uitpakken.
Vervolgens plaatsen in de rootmap van je site.
Daarna naar je site gaan en achter je domein typen: /path.php
Nu krijg je het absolute pad naar je site te zien.
Kijk even of die paden kloppen in configuration.php (dat vind je ook in de rootmap van je site).
En als het niet juist is, moet je die aanpassen.
Dat kun je voorleggen aan je provider.
Ook kun je even controleren of de informatie in het bestand configuration.php nog wel juist zijn.
Daarvoor je het bestand path.php even downloaden en uitpakken.
Vervolgens plaatsen in de rootmap van je site.
Daarna naar je site gaan en achter je domein typen: /path.php
Nu krijg je het absolute pad naar je site te zien.
Kijk even of die paden kloppen in configuration.php (dat vind je ook in de rootmap van je site).
En als het niet juist is, moet je die aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
08 aug 2014 16:08
Hallo Woody,
Als ik doe wat je voorstelt krijg ik als absoluut pad: /home/p45066/domains/rhodos-deurne.nl/public_html
In de configuration.php ontdek ik alleen twee regels met een path nl.
public $log_path = '/home/p45066/domains/rhodos-deurne.nl/public_html/log';
public $tmp_path = '/home/p45066/domains/rhodos-deurne.nl/public_html/tmp';
Deze zijn niet in overeenstemming als ik het goed begrijp, wat moet, kan, ik doen?
Gr. Theo
Als ik doe wat je voorstelt krijg ik als absoluut pad: /home/p45066/domains/rhodos-deurne.nl/public_html
In de configuration.php ontdek ik alleen twee regels met een path nl.
public $log_path = '/home/p45066/domains/rhodos-deurne.nl/public_html/log';
public $tmp_path = '/home/p45066/domains/rhodos-deurne.nl/public_html/tmp';
Deze zijn niet in overeenstemming als ik het goed begrijp, wat moet, kan, ik doen?
Gr. Theo
- HYwel
- Bekend met Joomla!NL
-
08 aug 2014 16:58
Hoe heb je de siteverhuizing vanmaf jouiw domein gedaan?
Mbv Akeeba Backup?
In dat geval zou je eens kunnen proberen om de plaats waar de nieuwe site nu staat alles te verwijderen.
Mappen en bestanden uit publichtml verwijderen.
En alle tabellen uit de database.
Vervolgens het jpa-bestand plus het bestand kickstart,php van Akeeba in de map public_html plaatsen.
Nu zou je door naar het domein te gaan en vervolgens erachtyer te zetten /kickstart.php je site daar opnieuw kunnen plaatsen.
Ik ben benieuwd of daarmee mogelijk een instelling wordt goedgezet die er eerst niet goed stond.
Mbv Akeeba Backup?
In dat geval zou je eens kunnen proberen om de plaats waar de nieuwe site nu staat alles te verwijderen.
Mappen en bestanden uit publichtml verwijderen.
En alle tabellen uit de database.
Vervolgens het jpa-bestand plus het bestand kickstart,php van Akeeba in de map public_html plaatsen.
Nu zou je door naar het domein te gaan en vervolgens erachtyer te zetten /kickstart.php je site daar opnieuw kunnen plaatsen.
Ik ben benieuwd of daarmee mogelijk een instelling wordt goedgezet die er eerst niet goed stond.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
08 aug 2014 17:59
Hallo Woody,
Hier de volgorde zoals ik e.e.a. heb gedaan. Site gebouwd op een eigen domein, vervolgens met Akeeba backup gemaakt. Het jpa bestand samen met kickstart op zijn uiteindelijke domein geplaatst en uitgepakt. Daarna werkte de site niet omdat niet aan de PHP eisen werd voldaan. Het hostingbedrijf het de site daarna op een andere server gezet die wel voldeed aan de Joomla eisen.
Ik ga de hele sessie nog een keer uitvoeren, echter de komende dagen heb ik beperkte internet toegang. Maar ik koppel mijn ervaringen in ieder geval terug.
Dank voor het advies
Groet, Theo
Hier de volgorde zoals ik e.e.a. heb gedaan. Site gebouwd op een eigen domein, vervolgens met Akeeba backup gemaakt. Het jpa bestand samen met kickstart op zijn uiteindelijke domein geplaatst en uitgepakt. Daarna werkte de site niet omdat niet aan de PHP eisen werd voldaan. Het hostingbedrijf het de site daarna op een andere server gezet die wel voldeed aan de Joomla eisen.
Ik ga de hele sessie nog een keer uitvoeren, echter de komende dagen heb ik beperkte internet toegang. Maar ik koppel mijn ervaringen in ieder geval terug.
Dank voor het advies
Groet, Theo
- HYwel
- Bekend met Joomla!NL
-
08 aug 2014 18:02
OK succes.
Ik ben benieuwd of het afdoende is.
Laat het inderdaad maar even weten als je zover bent.
Ik ben benieuwd of het afdoende is.
Laat het inderdaad maar even weten als je zover bent.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
11 aug 2014 13:32
Hallo Woody,
Inmiddels weer op mijn vertrouwde werkplek, heb ik de alle bestanden en database verwijderd. Een nieuwe installatie via Akeeba kickstart gedaan. De site presenteert zich nu zoals het hoort. Dus eens te meer: "Je kunt een probleem niet oplossen vanuit hetzelfde soort denken dat tot het probleem heeft geleid." De oplossing is simpel, iemand moet je alleen even op het goede pad zetten.
Dank Theo
Waar zat de slotje ook alweer??
Inmiddels weer op mijn vertrouwde werkplek, heb ik de alle bestanden en database verwijderd. Een nieuwe installatie via Akeeba kickstart gedaan. De site presenteert zich nu zoals het hoort. Dus eens te meer: "Je kunt een probleem niet oplossen vanuit hetzelfde soort denken dat tot het probleem heeft geleid." De oplossing is simpel, iemand moet je alleen even op het goede pad zetten.
Dank Theo
Waar zat de slotje ook alweer??
- HYwel
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.706 seconden