Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Tekstkleur van het contactformulier
22 sep 2014 20:01
Goedenavond,
Ik heb een contactformulier aangemaakt (rapid contact).
Nu zou ik graag de kleur van de tekst van het contactformulier willen aanpassen. De tekst is nu grijs terwijl de achtergrond zwart is, dus niet erg duidelijk. Ik kan alleen nergens terugvinden hoe ik dit kan aanpassen.
Weten jullie misschien of en hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gr,
Mariska
Ik heb een contactformulier aangemaakt (rapid contact).
Nu zou ik graag de kleur van de tekst van het contactformulier willen aanpassen. De tekst is nu grijs terwijl de achtergrond zwart is, dus niet erg duidelijk. Ik kan alleen nergens terugvinden hoe ik dit kan aanpassen.
Weten jullie misschien of en hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Gr,
Mariska
- MariskaHoefste
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
22 sep 2014 20:25
Waarom Rapid en niet het standaard Joomla! contactformulier? Dat past zich automatisch aan aan je template.
Als je toch Rapid wilt gebruiken, dan graag een link naar je site, zodat de leden mee kunnen kijken.
Als je toch Rapid wilt gebruiken, dan graag een link naar je site, zodat de leden mee kunnen kijken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
22 sep 2014 20:29
Hi,
Ik volg de stappen van '24 dagen joomla' dus vandaar dat ik bij Rapid ben uitgekomen.
Ik ga proberen om die van Joomla te installeren, dat werkt dan misschien makkelijker.
Als het niet lukt, zal ik een nieuw topic aanmaken.
Gr,
Mariska
Ik volg de stappen van '24 dagen joomla' dus vandaar dat ik bij Rapid ben uitgekomen.
Ik ga proberen om die van Joomla te installeren, dat werkt dan misschien makkelijker.
Als het niet lukt, zal ik een nieuw topic aanmaken.
Gr,
Mariska
- MariskaHoefste
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
25 sep 2014 15:07
De tekst van het formulier is gekoppeld aan de template. In bootstrap.css regel 160 (in het template gebruikt via "24 dagen joomla") is de tekst kleur aan te passen. De tekst kleur is dezelfde kleur als de body:
]
Het gaat om deze color. Om alleen het contactformulier aan te passen moet je een gespecificeerde color gebruiken want anders wordt alle tekst de nieuwe kleur.
Code:
body {
margin: 0;
font-family: "Helvetica Neue", Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 14px;
line-height: 20px;
color: #000;
background-color: #FFF;
}
Het gaat om deze color. Om alleen het contactformulier aan te passen moet je een gespecificeerde color gebruiken want anders wordt alle tekst de nieuwe kleur.
Plattel-elektrotechniek.nl | quintenvanginkel.nl | elektrainstallatie.nl
- Markey
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.685 seconden