Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Rockettheme Nuance: wijzigingen CSS niet blijvend.

Rockettheme Nuance: wijzigingen CSS niet blijvend.

24 sep 2014 09:11
#1
Hallo allemaal,

Vaak als ik wijzigingen in het CSS bestand aanbreng aan de template Nuance dan blijft alles keurig behouden MAAR soms als ik een module aan/uit zet en de pagina vervolgens ververs dan zijn alle wijzigingen die ik gedaan heb teruggesprongen naar default.

Gister de website grotendeel aangepast met CSS.. ik zet alle bestanden en de database dump op een externe HD.. kom ik bij de klant aan...zie ik gewoon de website zonder alle wijzigingen die ik gedaan heb.

Ik weet 100000% zeker dat ik alles goed heb opgeslagen. Gelukkig had ik thuis me dreamweaver nog open staan. Na vervolgens het css bestand in dreamweaver weer opnieuw op te slaan is het opgelost.. maar dit gebeurde ook wel eens als ik dus dreamweaver wel afgesloten had.

Iemand een idee of dit een bug is, of weet waarom dit gebeurt?
Mvg,
Perry
Gemarkeerd als webneus door: Astrid
  • Perkepower
  • Perkepower's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 175

Rockettheme Nuance: wijzigingen CSS niet blijvend.

28 sep 2014 16:07
#2
Ga jij er vanuit dat Dreamweaver het css-bestand aanpast en opslaat, of sla je het bestand lokaal op en upload je het handmatig met een FTP-programma in je templatemap?
Ik zou voor het laatste kiezen, omdat je dan zeker weet dat het bestand er staat.

Daarna altijd zowel je Joomla!cache als je browsercache legen om er zeker van te zijn, dat de aanpassing ook werkt.
En wil je zeker weten dat het bij de klant ook nog goed werkt, test het dan voor je weggaat eerst met een andere browser.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11170

Rockettheme Nuance: wijzigingen CSS niet blijvend.

28 sep 2014 20:40
#3
Bedankt voor je reactie Woody.

Afgelopen weekend ben ik nog bezig geweest en het lijkt dat het nu goed gaat.

De oplossing voor mij was "css compiled" uitzetten in de templatebeheer. Wat deze optie precies doet heb ik niet echt uitgezocht. Ik kwam het antwoord tegen via het forum van rockettheme.

Ik draaide de website lokaal via Xampp. Het css bestand had ik ook vanaf c:/Xampp/htdocs/.. geopend in dreamweaver dus als ik het css bestand vanuit dreamweaver opnieuw opgeslagen had werden de wijzigingen meteen doorgevoerd op de lokale site.

Bij deze is mijn vraag opgelost
Mvg,
Perry
  • Perkepower
  • Perkepower's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 175
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.834 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie