Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Artisteer template niet compleet in joomla

Artisteer template niet compleet in joomla

13 nov 2014 22:28
#1
Hallo.

Ik ben john en ik wil graag een joomla website maken
Ik het het programma artisteer 4 aangeschaft en heb hier een test template in gemaakt. ik wou eerst proberen of het lukte om hem te installeren in joomla voordat ik uren spendeer aan de template
Nu wil ik de template in joomla 3.2.7 installeren. Dit lukt wel echter niet compleet.

De header een achtergrond kleur kloppen maar verder mis ik alles. Mijn menu's welkom scherm ed.

Weet iemand de oplossing?

mvg john

Bijlage 1 is de goede
bijlage 2 laat hij zien in joomla
Discussie gesloten.
  • swingping
  • swingping's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Artisteer template niet compleet in joomla

14 nov 2014 08:45 - 14 nov 2014 08:45
#2
Hallo John,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je bijlages zijn niet meegekomen. Kijk anders hier even voor de voorwaarden.
Maar ik denk wel te weten wat je probleem is. Een template is een soort fotolijstje. Daar moet je dus met Joomla nog zelf een foto indoen.
Je kunt wel een aantal zaken in Artisteer maken om te zien hoe het er definitief uit komt te zien, maar de instellingen moet je verder via Joomla doen.
Kijk hier maar even voor een stappenplan (ik adviseer je om dag 13 over te slaan).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 14 nov 2014 08:45 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37149

Artisteer template niet compleet in joomla

15 nov 2014 09:59
#3
Beste John,

Zonder een voorbeeld te hebben of de website te kennen denk ik dat je bij het exporteren naar Joomla template in Artisteer de naamgeving van de posities goed moet zetten.



Zo als je ziet kun je kiezen tussen twee methode van naamgeving van de posities. Joomla 3 gebruikt standaard Position-1, Position-2,.. En ik denk dat je nu hebt ingesteld left, richt, top, bottom en dan zie je in Joomla 3 standaard geen enkele module actief.

Uiteindelijk maakt het niet uit hoe je de posities noemt in je Joomla template maar het is handig om de standaard naamgeving te hanteren. Zodat je zonder veel problemen kunt wisselen van template bijvoorbeeld als je iets wil testen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

Artisteer template niet compleet in joomla

15 nov 2014 13:01 - 15 nov 2014 13:27
#4
Daarnaast, als je alles in Artisteerd al hebt klaargemaakt, moet je nog even tegen joomla vertellen dat hij de inhoud die je in Artisteer hebt gemaakt, moet importeren, anders neemt hij alleen de "fotolijst" mee

Templatebeheer - Stijl - jouw template - "import content data"
Edit Astrid: Niet aan te raden als oplossing. Dit levert vaak problemen op!
Laatst bewerkt 15 nov 2014 13:27 door Astrid.
Discussie gesloten.

Artisteer template niet compleet in joomla

16 nov 2014 12:46
#5



Hallo,

bedankt voor jullie reacties.
averkroost, ik heb de template geexporteerd op jou manier.

dan wil ik doen wat freedom09 zegt. echt zie ik nergens de optie ''import content data'' *zie bovenstaande foto)

wellicht doe ik iets verkeerd?

Mvg john

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • swingping
  • swingping's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

Artisteer template niet compleet in joomla

16 nov 2014 13:01
#6
Zoals al aangegeven bij het advies, is het niet aan te raden om content vanuit Artisteer te importeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37149

Artisteer template niet compleet in joomla

16 nov 2014 13:07
#7
Als je echt de data wilt importeren, dan moet je bij het exporteren "Voeg Inhoud Toe" aanvinken.

Beter is echter dat je zelf in Joomla menu en artikelen aanmaakt.
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Artisteer template niet compleet in joomla

16 nov 2014 13:50 - 16 nov 2014 13:53
#8
Beste John ik heb even naar je site gekeken en ik zie inderdaad dat de template op de standaard joomla 2.5.x / 3.x is aangemaakt.

De volgende posities zie ik terug in je XML
Code:
-<positions> <position>debug</position> <position>position-1</position> <position>position-2</position> <position>position-4</position> <position>position-5</position> <position>position-7</position> <position>position-9</position> <position>position-10</position> <position>position-11</position> <position>position-12</position> <position>position-15</position> <position>position-16</position> <position>position-17</position> <position>position-18</position> <position>position-19</position> <position>position-20</position> <position>position-21</position> <position>position-22</position> <position>position-23</position> <position>position-24</position> <position>position-25</position> <position>position-26</position> <position>position-27</position> <position>position-28</position> <position>position-29</position> <position>position-30</position> </positions>

Dat is dus goed.
Echter zoals het lijkt zijn de beschikbare modules nog niet gekoppeld aan de posities in je template waardoor er behalve de login module nog niets wordt weergegeven. Kijk op de site van Artisteer voor de template Lay-out

In de administratie van Joomla kan je in bij module beheer de modules koppelen aan de posities in de template.

En zoals de andere aangeven het is niet verstandig om content via Artisteer toe te voegen aan je Joomla omgeving, maar ik begrijp ook dat dit niet je vraag is. Je geeft immers aan standaard Joomla modules te missen.
Laatst bewerkt 16 nov 2014 13:53 door AVerkroost.
Discussie gesloten.
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.777 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie