Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Joomshaper Helix II, menu items zonder naam verbergen
Joomshaper Helix II, menu items zonder naam verbergen
23 dec 2014 17:16
In Joomla gebruik ik Joomshaper Helix II, waarin menu items zonder naam zitten die ik niet in de menubalk wil zien.
Er zijn nu alleen blokjes zichtbaar als je er met de muis overheen gaat en onderin de adresbalk zie je waar het menu item naar wijst.
Deze items wil ik niet in het menu zien, ze zitten onder een afbeelding waar je op kunt klikken.
In het menu wil ik ze verbergen, maar ik heb geen idee wat mijn opties hierin zijn.
Wie kan helpen?
Er zijn nu alleen blokjes zichtbaar als je er met de muis overheen gaat en onderin de adresbalk zie je waar het menu item naar wijst.
Deze items wil ik niet in het menu zien, ze zitten onder een afbeelding waar je op kunt klikken.
In het menu wil ik ze verbergen, maar ik heb geen idee wat mijn opties hierin zijn.
Wie kan helpen?
Aanname is vaak de oorzaak van allerlei ellende
Mario
Mario
- mjakarel
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
24 dec 2014 16:14
Ik begrijp helaas niet wat je bedoelt. Of je hebt menu-items die functioneel zijn, of je hebt geen menu-items. Items die je niet wilt zien, moet je dus ook niet aanmaken.
Misschien dat het verhaal wat duidelijker wordt als je een link naar je site plaatst.
Misschien dat het verhaal wat duidelijker wordt als je een link naar je site plaatst.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
24 dec 2014 18:56 - 24 dec 2014 19:12
Ik had een aantal menu-items gemaakt waarvan ik de naam niet laat weergeven. Dan zie je deze ook niet terug in het menu.
Dat was ook de bedoeling, want als je onder de tekst slider op de foto's gaat staan met je muis, dan zie je de link naar deze menu items waarvan ik de naam niet heb laten weergeven.
Maar als ik met de muis over de menu items ga, dan zie ik wel lege buttons en dat was weer niet de bedoeling.
Heb geen idee hoe ik het anders zou moeten oplossen.
Kijk zelf maar op www.mkservices.nl boven in de menubalk
Dat was ook de bedoeling, want als je onder de tekst slider op de foto's gaat staan met je muis, dan zie je de link naar deze menu items waarvan ik de naam niet heb laten weergeven.
Maar als ik met de muis over de menu items ga, dan zie ik wel lege buttons en dat was weer niet de bedoeling.
Heb geen idee hoe ik het anders zou moeten oplossen.
Kijk zelf maar op www.mkservices.nl boven in de menubalk
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
24 dec 2014 20:13
Gewoon een verborgen menu aanmaken voor die menu-items denk ik.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
21 mei 2015 11:47 - 21 mei 2015 14:11
Dat kan je idd doen door bijvoorbeeld geen naam zichtbaar te maken voor het menu item.
Helaas is het dan wel zo als je met de cursor over het menu gebied gaat, wel de blokjes (menu item zonder naam) zichtbaar blijven.
Daar wilde ik eigenlijk vanaf.
Maar ik krijg de indruk dat ik het beter op een andere manier kan aanpakken, door bijvoorbeeld de menu items toch gewoon een naam te geven.
Dan heb ik wel hetzelfde artikel in "menu item" als menu knop in de menu balk en in "user" staan.
In Joomla gebruik ik het Shaper Helix II sjabloon.
Edit Jelle. Ik heb de quote verwijderd. Het quoten van direct voorafgaande reacties voegt niets toe.
Helaas is het dan wel zo als je met de cursor over het menu gebied gaat, wel de blokjes (menu item zonder naam) zichtbaar blijven.
Daar wilde ik eigenlijk vanaf.
Maar ik krijg de indruk dat ik het beter op een andere manier kan aanpakken, door bijvoorbeeld de menu items toch gewoon een naam te geven.
Dan heb ik wel hetzelfde artikel in "menu item" als menu knop in de menu balk en in "user" staan.
In Joomla gebruik ik het Shaper Helix II sjabloon.
Edit Jelle. Ik heb de quote verwijderd. Het quoten van direct voorafgaande reacties voegt niets toe.
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
21 mei 2015 11:52
Net zoals Astrid snap ik dan ook niet waarom je iets in je menu opneemt dat je niet wilt laten zien. Dan toch simpelweg niet opnemen, of anders het menu-item depubliceren in je menu-beheer.
Wat zit er overigens gekoppeld aan die menu-items? Zijn dat individuele artikelen, die je via een andere wijze wilt laten zien, bijvoorbeeld door een link in een ander artikel? zo ja dan is, zoals Astrid al zei, hiervoor een nieuw verborgen menu voor aanmaken.
Wat zit er overigens gekoppeld aan die menu-items? Zijn dat individuele artikelen, die je via een andere wijze wilt laten zien, bijvoorbeeld door een link in een ander artikel? zo ja dan is, zoals Astrid al zei, hiervoor een nieuw verborgen menu voor aanmaken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
21 mei 2015 12:11
Ik denk dat je het principe van een verborgen (hidden) menu niet snapt. Als ik je vraag goed begrijp, wil je door op de afbeeldingen te klikken linken naar een menu-item dat je niet ziet in je hoofdmenu. Dan moet je dus mijn eerder gegeven oplossing gebruiken door een verborgen menu (niet menu-item zonder titel!) aan te maken.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
29 mei 2015 12:16
Is dit al opgelost? Misschien kun je het even terugkoppelen en eventueel het topic sluiten door het antwoord te selecteren van dit is de oplossing.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
13 jun 2015 20:24
Inderdaad Romke, ik wil artikelen via andere wijze laten zien.
Nu weet ik dat ik dat dit via een menu kan, als ik de titel verberg dan zie ik het ook niet.
Maar bij hovering over de menu balk zie ik wel lege blokjes van menu items zonder naam.
Dus eigenlijk wil ik dat op een andere manier oplossen, heb alleen geen idee hoe.
Nu weet ik dat ik dat dit via een menu kan, als ik de titel verberg dan zie ik het ook niet.
Maar bij hovering over de menu balk zie ik wel lege blokjes van menu items zonder naam.
Dus eigenlijk wil ik dat op een andere manier oplossen, heb alleen geen idee hoe.
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
13 jun 2015 21:04
De oplossing is al minstens 3x gegeven hier. Gebruik hiervoor een verborgen menu. Misschien dat dit je verder helpt
magazine.joomla.org/issues/issue-mar-201...0-using-hidden-menus
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 jul 2015 20:02 - 28 jul 2015 20:04Astrid schreef : De oplossing is al minstens 3x gegeven hier. Gebruik hiervoor een verborgen menu. Misschien dat dit je verder helpt magazine.joomla.org/issues/issue-mar-201...0-using-hidden-menus
Als je de naam verbergt van een menu item dan zie je het ook niet in het (hoofd)menu, dat is ook wat ik wilde.
Alleen als je met je muis over de (hoofd)menubalk gaat dan zie je wel een leeg blokje van dat specifieke menu item, met links onderin de zoekmachine de verwijzing naar het artikel waar het menu item naar verwijst, dat wil ik niet.
Mijn doel is dat een artikel op een andere plek zichtbaar wordt, maar dan zie je het ook in het (hoofd)menu en dat wil ik niet.
Intussen heb ik dat nu opgelost door deze specifieke menu items in een verborgen menu te plaatsen.
Dan zie ik ze alleen waar ik ze wil weergeven zonder dat er in het (hoofd)menu een leeg vakje staat met de verwijzing naar een bepaalde plek van het specifiek artikel, etc.
Zo ben ik tevreden met de oplossing.
Bedankt Astrid.
Mario
Mario
- mjakarel
- Bekend met Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.726 seconden