Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Randje bij 1 item weg laten en bij rest laten staan
Randje bij 1 item weg laten en bij rest laten staan
21 jan 2015 14:52
Hallo,
ik ben al een tijdje aan het stoeien met mijn site.
Ik heb hier onlangs hulp gevraagd en werd prima geholpen, alleen was er een bijkomstig probleem.
Ik heb een html module gemaakt met daarin wat contact gegevens.
Deze komt onder mijn slider en heeft een witruimte van 1px.
Met enige hulp heb ik deze witruimte weg kunnen krijgen, ik helemaal blij, maar nu bleek achteraf dat de witruimte ook weg blijft tussen de drie artikelen welke er onder worden weergegeven.
ik heb de witruimte nu dus weer hersteld maar de witruimte om de module stoort me enorm.
Is er een manier om aan te geven dat alleen de gemaakte module geen wit randje moet krijgen?
hier een link.
Alvast bedankt voor de hulp!
Bas
ik ben al een tijdje aan het stoeien met mijn site.
Ik heb hier onlangs hulp gevraagd en werd prima geholpen, alleen was er een bijkomstig probleem.
Ik heb een html module gemaakt met daarin wat contact gegevens.
Deze komt onder mijn slider en heeft een witruimte van 1px.
Met enige hulp heb ik deze witruimte weg kunnen krijgen, ik helemaal blij, maar nu bleek achteraf dat de witruimte ook weg blijft tussen de drie artikelen welke er onder worden weergegeven.
ik heb de witruimte nu dus weer hersteld maar de witruimte om de module stoort me enorm.
Is er een manier om aan te geven dat alleen de gemaakte module geen wit randje moet krijgen?
hier een link.
Alvast bedankt voor de hulp!
Bas
- basssment
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
21 jan 2015 15:17
Er staat geen link in je vraag.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
21 jan 2015 15:22
Je zou de module die apart behandelt moet worden een extra class mee kunnen geven.
Zie tabje 'Geavanceerd' bij de module, veld 'module class achtervoegsel'.
Hierin zet je je eigen CSS-class, bijvoorbeeld ' geen-ruimte' (let op: met spatie ervoor!).
Dan zet je vervolgens in je CSS iets als:
Zie tabje 'Geavanceerd' bij de module, veld 'module class achtervoegsel'.
Hierin zet je je eigen CSS-class, bijvoorbeeld ' geen-ruimte' (let op: met spatie ervoor!).
Dan zet je vervolgens in je CSS iets als:
Code:
.geen-ruimte {
margin-top: 0px important!;
}
- Burt
- Bekend met Joomla!NL
-
21 jan 2015 16:20
Ik denk dat de link niet goed is gelukt bij deze:
link
Ik heb het geprobeerd met firebug maar kom er niet uit. Waarschijnlijk mijn onkunde.
Ik heb de optie van Burt geprobeerd maar er veranderd niets.
Ik heb het nagelopen en alles lijkt goed te staan zowel in de css als in de module
Ik zag wel dat andere css regels het uitroepteken voor important hadden staan dus ook dat geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
link
Ik heb het geprobeerd met firebug maar kom er niet uit. Waarschijnlijk mijn onkunde.
Ik heb de optie van Burt geprobeerd maar er veranderd niets.
Ik heb het nagelopen en alles lijkt goed te staan zowel in de css als in de module
Ik zag wel dat andere css regels het uitroepteken voor important hadden staan dus ook dat geprobeerd maar helaas zonder resultaat.
- basssment
- Bekend met Joomla!NL
-
21 jan 2015 19:47
Hallo,
In template.css regel 1543
Als je border: 1px op 0px zet dan is de witruimte van je gegeven link verdwenen.
Weet niet of het invloed heeft op andere pagina's.
In template.css regel 1543
Code:
.art-post {
background: none repeat scroll 0 0 transparent;
border: 1px solid transparent;
border-radius: 6px;
}
Weet niet of het invloed heeft op andere pagina's.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
21 jan 2015 20:45
Hoi Jelle,
Dit heeft dan ook direct effect op de witruimte tussen de 3 artikelen er onder, en deze moet behouden blijven.
Bas
Dit heeft dan ook direct effect op de witruimte tussen de 3 artikelen er onder, en deze moet behouden blijven.
Bas
- basssment
- Bekend met Joomla!NL
-
21 jan 2015 20:47 - 21 jan 2015 22:29
Oké,
Dan misschien
toevoegen ?
Dan misschien
Code:
border-top: 0px;
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.752 seconden