Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost css images sprites

css images sprites

23 jan 2015 19:22 - 23 jan 2015 19:38
Ik heb een sprite.png gemaakt (veel veel tijd daarvoor besteed) en css code in mijn template.css geplaatst. Dus, klaar. Er is veel info daarover op internet te vinden. Maar, wat verder, kon ik niet vinden. Hoe deze images, bijvoorbeeld in de header op juiste positie te krijgen???

Mijn header heeft twee background afbeeldingen. Nu de code is:
Code:
.header{ top: 25px; width: 100%; position: absolute; height: 350px; background-image: url('../images/header1.png'), url('../images/header2.png'); background-position: 12% 55px, right top; background-repeat: no-repeat;}

Css sprite codes voor deze twee afbeeldingen zijn:
Code:
.header1 { background-image: url('../images/hsprite.png') no-repeat; background-position: -771px -699px; height: 100px; width: 360px;} .header2 { background-image: url('../images/hsprite.png') no-repeat ; background-position: -771px -335px; height: 344px; width: 419px;}

En, hoe kan ik deze codes combineren om de juiste afbeelding op de juiste positie in de header te hebben? Er zijn voor iedere afbeelding twee background-position regels met verschillende px's.

Dus, header1 moet in de sprite van positie -771px -669px opgepakt worden en naar positie 12% 55px in de header geplaatst worden.

Hoe kan ik deze krijgen? Welke code moet in mijn template css geplaatst worden? Daarover heb ik geen informatie gevonden.
Dezelfde geldt ook voor andere images: "home" in menu item, enzovoort.

Kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Voorbaat bedankt,
Vero

Edit Peter: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
  • Vero
  • Vero's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

css images sprites

24 jan 2015 09:49
Lijkt me niet echt zinvol om daar sprites voor te gebruiken en ik denk ook niet dat je dat in 1 positie voor elkaar krijgt. Sprites worden voornamelijk gebruikt voor kleine afbeeldingen die afzonderlijk binnen een eigen definitie getoond worden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

css images sprites

24 jan 2015 15:26
Tja, ik dacht, dat in plaats van 16 afbeeldingen, die zijn op alle pagina's getoond, krijg het eentje. Nee, dan nee.

Bedankt voor het antwoord,
Vero
  • Vero
  • Vero's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.674 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie