Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Menu-item en HTML bestand
08 feb 2015 17:53
Hallo, Ik ben mijn voorpagina van yootheme frequency aan het aanpassen. Nu wil ik 2 kolommen hebben en heb dat als volgt opgelost. Een menu item, geplaatst op content en een html bestand, geplaatst op side-a.
Template past zich aan. Heb side-a op 50% breedte gezet. Beide kolommen zijn nu even breed maar de lengte blijft een probleem. Ik krijg namelijk beide kolommen niet gelijk en nu ziet het slordig uit.
En de kolom bottom-a kan ik helaas ook niet in de hoogte aanpassen.
Weet iemand of ik dat op een of andere manier kan oplossen. Website is www.diprofilm.nl
Template past zich aan. Heb side-a op 50% breedte gezet. Beide kolommen zijn nu even breed maar de lengte blijft een probleem. Ik krijg namelijk beide kolommen niet gelijk en nu ziet het slordig uit.
En de kolom bottom-a kan ik helaas ook niet in de hoogte aanpassen.
Weet iemand of ik dat op een of andere manier kan oplossen. Website is www.diprofilm.nl
- inef1
- Heeft onderwerp gestart
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
-
09 feb 2015 10:57
Ik zie geen sidebar?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
09 feb 2015 11:20
Hoi Astrid, klopt, ik heb die eraf gehaald en de situatie weer in de oude staat gebracht. Het zag er te slordig uit om het te laten staan.
Wat ik wil is de voorpagina in twee kolommen te laten zien. Het tweede gedeelte van die pagina wilde ik naar rechts brengen. Daar dat echt niet uitzag heb ik het volgende geprobeerd.
De toggle en daar <div> blok tekst afgesloten met </div> Zo ook het tweede gedeelte van de pagina.
Zoals in deze tutorial wordt aangegeven maar hoe ik het ook deed, het werd helemaal een rommeltje.
Vandaar dat ik de pagina nu weer gewoon heb staan.
Wat ik wil is de voorpagina in twee kolommen te laten zien. Het tweede gedeelte van die pagina wilde ik naar rechts brengen. Daar dat echt niet uitzag heb ik het volgende geprobeerd.
De toggle en daar <div> blok tekst afgesloten met </div> Zo ook het tweede gedeelte van de pagina.
Code:
https://www.ostraining.com/blog/joomla/how-to-create-a-two-column-layout-in-a-single-joomla-article-the-easy-way-using-jce/
Vandaar dat ik de pagina nu weer gewoon heb staan.
- inef1
-
09 feb 2015 15:11
Waarom zo moeilijk? Als het twee artikelen uit dezelfde categorie zijn, dan maak je er een blogweergave van met 0 hoofdartikelen, 2 introartikelen en 0 links en 2 kolommen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
09 feb 2015 15:14
Ja, dat had ik maar dan is een artikel groter (langer) dan het andere en dat ziet slordig uit. Vandaar dat ik dacht dan maar een HTML bestand. Dat werkte ook niet. Dus dan die 2 kolommen idee met die <div> </div> .vandaar. En dat laatste lijkt me de oplossing maar lukt me niet want de teksten willen niet rechts c.q. links staan in blokken.
- inef1
-
09 feb 2015 16:01
divs werkt hetzelfde als twee kolommen. En als je in 1 artikel meer tekst hebt dan in het andere dan is dat lengteverschil logisch toch?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
09 feb 2015 16:08
Ja, dat klopt. Ik zag op de demo van yootheme frequence dat het wel mogelijk is om bijv. 2 images naast elkaar te zetten met 2 kolommen tekst eronder. Dus dacht ik, mooi, dat is wat ik bedoel.
Omdat die teksten niet gelijk zijn en ook omdat ik in 1 kolom een youtube filmpje wil, zag het slordig uit. categotieblog geprobeerd maar ook dat ziet niet mooi uit doordat de twee artikelen niet evenveel tekst bevatten niet goed en omdat de twee artikelen gescheiden worden door de achtergrond.
Dus die HTML leek wel iets te hebben maar ook hier weer komen de twee tekstblokken niet netjes aan de onderkant uit.
Omdat die teksten niet gelijk zijn en ook omdat ik in 1 kolom een youtube filmpje wil, zag het slordig uit. categotieblog geprobeerd maar ook dat ziet niet mooi uit doordat de twee artikelen niet evenveel tekst bevatten niet goed en omdat de twee artikelen gescheiden worden door de achtergrond.
Dus die HTML leek wel iets te hebben maar ook hier weer komen de twee tekstblokken niet netjes aan de onderkant uit.
- inef1
-
09 feb 2015 16:39
Drie mogelijkheden.
- Laten zoals het is
- Accepteren dat de kolommen niet gelijk zijn
- Teksten herschrijven/artikellayout aanpassen
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.747 seconden