Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Zoek een mooie blog/intranet template

Zoek een mooie blog/intranet template

09 feb 2015 12:27 - 09 feb 2015 12:46
#1
Hoi allemaal na 50 verschillende templates getest te hebben en 5 keer de backup terug gezet te hebben zie ik even niet meer wat "mooi"is. pffff herkenbaar? ik zoek een mooie blog/intranet template liefst gratis maar ik wil ook best betalen voor een complete packet. heb nu borrenlandscape template maar vind de tekst bovenin niet mooi hier wil ik een logo plaatsen , heb al wel de achtergrond foto kunnen aanpassen. iemand tips ?

Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ( dooe de bomen het bos niet meer ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Laatst bewerkt 09 feb 2015 12:46 door Jelle.
  • mrcosmo
  • mrcosmo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

Zoek een mooie blog/intranet template

09 feb 2015 12:47 - 09 feb 2015 15:25
#2
Hallo,

Dit is persoonlijk en moeilijk voor je te beslissen wat mooi is.
Toch kan je heel veel veranderen in een template naar je eigen wens via CSS.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 09 feb 2015 15:25 door Astrid.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590

dooe de bomen het bos niet meer

09 feb 2015 12:51 - 09 feb 2015 12:52
#3
Hoi mrcosmo,

Wat jij niet mooi vind, vind een ander misschien wel mooi. Is dus heel subjectief. Ik kan je daar dus niet mee helpen.
Besef wel dat je kleurstellingen vrijwel altijd via de css bestanden kunt aanpassen. Evenals hoogtes, breedtes van moduleposities en kolommen etc.
Vaak hebben veel templates ook al een keur van instellingsmogelijkheden.
Wat betreft blog. Joomla zelf kent mijn inziens een prima blogfunctie.

Je zult dus voor jezelf de kleuren moeten bepalen. Vervolgens dien je voor je zelf een goed plan op te zetten hoe de structuur moet zijn en aan de hand daarvan je categorieën en artikelen moeten indelen en daarbij natuurlijk het menu.

Een andere optie is om eventueel zelf een template te maken. Op internet vindt je wel diverse tutorials hoe e.e.a. te doen. Enige kennis van in ieder geval css is dan wel noodzakelijk.
Verder zou je ook een template kunnen maken met het, niet gratis, programma Artisteer, al weet ik dat niet iedereen even enthousiast hierover is. Ik zelf ken artisteer verder niet.

Gebruik verder bij het ontwikkelen/aanpassen van een site de extensie firebug in de Firefox browser.
Wat betreft jouw huidige template die je noemt, kijk eens bij je template instellingen of je dat daar kunt aanpassen.

Succes verder.
(Edit, Jelle is me net voor, maar met dezelfde strekking)
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 09 feb 2015 12:52 door Romke.
  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Zoek een mooie blog/intranet template

09 feb 2015 13:29 - 09 feb 2015 13:34
#4
thx voor het antwoord heb zojuist met firebug het een en ander kunnen bekijken werkt perfect THX voor de tip
echter bij het bovenste schermpje staat er :
Code:
<div id="content-top"> <div id="sitename"> <a href="/joomla/index.php">Website naam</a>
en nu?

Er zijn gewoon teveel templates :)

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 09 feb 2015 13:34 door Jelle.
  • mrcosmo
  • mrcosmo's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 11

Zoek een mooie blog/intranet template

09 feb 2015 13:38 - 09 feb 2015 13:44
#5
Zonder een link naar de site is het moeilijk te bekijken voor de leden.
En is er bij de gebruikte template een module positie voor het plaatsen van een afbeelding? ( logo )
Ook kan het zijn dat je in de backend van desbetreffende template de aanpassingen kan doen.

Maak dus even een een nieuwe vraag aan in het juiste forum onderdeel met een link en de gebruikte template. ;)
We gaan nu offtopic en daarom sluit ik ook deze topic.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 09 feb 2015 13:44 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.761 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie