Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Systeem berichten plaats
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 09:44
Hoi allemaal,
ten eerst ik weet niet of het hier hoort mijn topic dus alvast mijn excuses hiervoor als dat het geval zou zijn.
Het volgende "probleem" die ik heb is, als men het contact formulier aan het invullen zijn en vergeten iets krijgen ze boven aan het content een bericht die aangeeft dat er een van de velden niet ingevuld zijn. Echter is het zo dat niet echt te zien is mist je helemaal naar boven scrol. Dus mijn vraag is is er een manier om die berichten te verplaatsen zodat gelijk te zien is??
Ik zit te zoeken maar ik kom er niet helemaal alleen uit ...
Hebben jullie suggesties?
Dank Cristina
ten eerst ik weet niet of het hier hoort mijn topic dus alvast mijn excuses hiervoor als dat het geval zou zijn.
Het volgende "probleem" die ik heb is, als men het contact formulier aan het invullen zijn en vergeten iets krijgen ze boven aan het content een bericht die aangeeft dat er een van de velden niet ingevuld zijn. Echter is het zo dat niet echt te zien is mist je helemaal naar boven scrol. Dus mijn vraag is is er een manier om die berichten te verplaatsen zodat gelijk te zien is??
Ik zit te zoeken maar ik kom er niet helemaal alleen uit ...
Hebben jullie suggesties?
Dank Cristina
Dank jullie wel en groetjes Cristina
- Crisphuchita
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 09:51
Maak je gebruik van het standaard-contactformulier van Joomla! of heb je dit opgebouwd met een andere extensie?
De plaats waar je de melding nu te zien krijgt staat over het algemeen in een php-bestand van het component of de module.
De plaats waar je de melding nu te zien krijgt staat over het algemeen in een php-bestand van het component of de module.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 11:04
Hoi Woody,
ik gebruik de standaard contact formulier van joomla
ik gebruik de standaard contact formulier van joomla
- Crisphuchita
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 11:14
Je moet dan gaan naar het bestand: default_form php in de map:
components\com_contact\views\contact\tmpl
Daar moet je de aanpassing doen, zodat de berichtregel op de plaats getoond wordt waar jij wil.
Hiervoor is enige PHP-kennis noodzakelijk.
En maak altijd eerst een back-up van je site voordat je dergelijke aanpassingen doet.
components\com_contact\views\contact\tmpl
Daar moet je de aanpassing doen, zodat de berichtregel op de plaats getoond wordt waar jij wil.
Hiervoor is enige PHP-kennis noodzakelijk.
En maak altijd eerst een back-up van je site voordat je dergelijke aanpassingen doet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 11:20
hoi hoi
daar en in andere bestanden heb ik een exta veld geplaatst voor de telefoon maar ik zie helaas niet waar ik die berichten kan veranderen
daar en in andere bestanden heb ik een exta veld geplaatst voor de telefoon maar ik zie helaas niet waar ik die berichten kan veranderen
- Crisphuchita
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 11:55
Bedoel je nu de fysieke tekst van het bericht of de plaats van het bericht?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 12:04
ik bedoel de plaats van het bericht, hij verschijnt nu bovenaan wat niet echt te zien is
- Crisphuchita
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 13:31
Die staat inderdaad standaard en wordt bepaald door de index.php van je template, dus als je die gaat verplaatsen, dan kan het op andere pagina's weer niet naar wens werken. Je zou kunnen kijken naar een
popup
bijvoorbeeld.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 13:43
Hoi Astrid!!!
die heb ik zojuist gevonden, maar het werkt tot nu toe alleen met het bedankt berichtje die iemand krijgt als de email is gelukt / verstuurd. Heb je hierbij ervaring?
die heb ik zojuist gevonden, maar het werkt tot nu toe alleen met het bedankt berichtje die iemand krijgt als de email is gelukt / verstuurd. Heb je hierbij ervaring?
- Crisphuchita
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 14:50
Nee. Wel even voor je gekeken. Er zijn twee plugins, maar geen van beide schijnt te werken met dit specifieke bericht. Misschien een optie om over te stappen naar Chronoforms voor je formulier? Die toont wel netjes een popup bij een niet ingevuld veld. Ik kan zo verder ook geen oplossing vinden voor het standaard contactformulier, maar misschien dat iemand anders nog een tip heeft.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Systeem berichten plaats
19 feb 2015 15:21
hoi Astrid,
die ben ik aan het proberen maar ik krijg geen emails binnen ik ben al dagen bezig
ik weet niet waar ik het zoeken moet
die ben ik aan het proberen maar ik krijg geen emails binnen ik ben al dagen bezig
ik weet niet waar ik het zoeken moet
- Crisphuchita
Tijd voor maken pagina: 0.823 seconden