Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost template stylish photography blauwe homepage
template stylish photography blauwe homepage
19 feb 2015 22:26 - 19 feb 2015 22:28
www.creacarine.be
joomla 3.3.6
template stylish photography van xs webdesign
ik geef het toe : ik heb er aan geprutst
toen ik een tijdje geleden mijn artikel achtergrond wou veranderen heb ik aan de css codes zitten prutsen
het probleem van de artikelen achtergrond werd opgelost door een custom css code module
dit werkte prima
maar door mijn gepruts van ervoor (ik vermoed template css) gebeurt er het volgende :
als ik een nieuw menu item aanmaak en ik open het word de hele home page blauw
de menu items die ik ervoor gemaakt had reageren normaal
kan ik dat terug rechttrekken door een code bij te voegen in de custom css module en zo ja dewelke
ik zweer en beloof het plechtig op het zieltje van mijn vrouw haar man : ik zal het nooit meer doen
je kan kijken wat ik bedoel met blauwe rare homepage op www.creacarine.be klik op het menu item tis van den hond zen botten
en aanschouw het rampgebied
bij voorbaat bedankt
rudi
joomla 3.3.6
template stylish photography van xs webdesign
ik geef het toe : ik heb er aan geprutst
toen ik een tijdje geleden mijn artikel achtergrond wou veranderen heb ik aan de css codes zitten prutsen
het probleem van de artikelen achtergrond werd opgelost door een custom css code module
dit werkte prima
maar door mijn gepruts van ervoor (ik vermoed template css) gebeurt er het volgende :
als ik een nieuw menu item aanmaak en ik open het word de hele home page blauw
de menu items die ik ervoor gemaakt had reageren normaal
kan ik dat terug rechttrekken door een code bij te voegen in de custom css module en zo ja dewelke
ik zweer en beloof het plechtig op het zieltje van mijn vrouw haar man : ik zal het nooit meer doen
je kan kijken wat ik bedoel met blauwe rare homepage op www.creacarine.be klik op het menu item tis van den hond zen botten
en aanschouw het rampgebied
bij voorbaat bedankt
rudi
- rudi.v
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
20 feb 2015 13:19
Hallo,
Maak voor het prutsen dus altijd een backup!!!
In styles.css
De "background" is verantwoordelijk voor de blauwe kleur.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Maak voor het prutsen dus altijd een backup!!!
In styles.css
Code:
html, body, div, span, applet, object, iframe, h1, h2, h3, h4, h5, h6, blockquote, pre, a, abbr, acronym, address, big, cite, code, del, dfn, font, img, ins, kbd, q, s, samp, small, strike, sub, sup, tt, var, center, dl, dt, dd, ul, li, fieldset, form, label, legend, table, caption, tfoot, thead {
background: none repeat scroll 0 0 blue;
border: 0 none;
font-style: inherit;
font-weight: inherit;
margin: 0;
outline: 0 none;
padding: 0;
vertical-align: baseline;
}
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
21 feb 2015 13:52
dag ,
het lukt me blijkbaar niet
kan ik ook deze template verwijderen en opnieuw instaleren
zonder gegevens verlies ?
groeten rudi
het lukt me blijkbaar niet
kan ik ook deze template verwijderen en opnieuw instaleren
zonder gegevens verlies ?
groeten rudi
- rudi.v
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
21 feb 2015 14:37
Ja, een template heeft alleen invloed op de lay-out van de site.
Niet op de inhoud.
Niet op de inhoud.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.733 seconden