Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
menu/submenu
menu/submenu
15 apr 2015 21:37
Hoi,
Hier mijn 2de vraag waar ik als nieuweling niet uit kom in Joomla (3,4).
Ik heb een main menu op de start pagina. Als er een keuze wordt gedaan in het menu wordt, is het de bedoeling dat er een pagina wordt geopend waar een compleet nieuw (main) menu verschijnt.
Dus vanaf de main page een nieuwe pagina laden, die en bepaald onderwerp toont met daar boven een menu met andere keuze dan op de hoofd, staat pagina.
Via HTML weet ik de weg, maar hier zie ik het nog (even) niet
Peter
Hier mijn 2de vraag waar ik als nieuweling niet uit kom in Joomla (3,4).
Ik heb een main menu op de start pagina. Als er een keuze wordt gedaan in het menu wordt, is het de bedoeling dat er een pagina wordt geopend waar een compleet nieuw (main) menu verschijnt.
Dus vanaf de main page een nieuwe pagina laden, die en bepaald onderwerp toont met daar boven een menu met andere keuze dan op de hoofd, staat pagina.
Via HTML weet ik de weg, maar hier zie ik het nog (even) niet
Peter
- qro
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
menu/submenu
15 apr 2015 21:54
Is inderdaad soms wel lastig maar wel te doen.
Ik neem aan dat je al een apart tweede menu hebt gemaakt.
Je moet dan deze menu-module toewijzen aan de desbetreffende pagina van het eerste menu.
Bij het eerste menu moet je dan de menu-toewijzing niet zetten op alle pagina's.
Het is soms wel even puzzelen, maar je moet het dus zoeken in de menu-toewijzingen.
Succes!
Ik neem aan dat je al een apart tweede menu hebt gemaakt.
Je moet dan deze menu-module toewijzen aan de desbetreffende pagina van het eerste menu.
Bij het eerste menu moet je dan de menu-toewijzing niet zetten op alle pagina's.
Het is soms wel even puzzelen, maar je moet het dus zoeken in de menu-toewijzingen.
Succes!
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
menu/submenu
16 apr 2015 20:06
Hoi
Nee ik heb nog geen 2de menu aangemaakt.
Ik vind het best lastig hoe Joomla is opgebouwd
Het lijkt mij 1 pagina (de template) waar je uit de database stukken tekst kan laten zien aangevuld met een plaatje/
pol/animatie
Denk dat ik het mis heb, maar kom niet tot de kern met veel lezen.
Peter
Nee ik heb nog geen 2de menu aangemaakt.
Ik vind het best lastig hoe Joomla is opgebouwd
Het lijkt mij 1 pagina (de template) waar je uit de database stukken tekst kan laten zien aangevuld met een plaatje/
pol/animatie
Denk dat ik het mis heb, maar kom niet tot de kern met veel lezen.
Peter
- qro
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
menu/submenu
16 apr 2015 21:18
op mijn reissite zie je bijvoorbeeld verslagen. Afhankelijk van de bestemming komt er links een nieuw menu.
Soortgelijk zou jij dat dan ook moeten kunnen maken. In jouw geval moet je in ieder apart menu wel weer altijd een home-item opnemen. De extra-menus die je aanmaakt zet je op dezelfde positie als je hoofdmenu.
Alleen mij de menu-toewijzing moet je erom denken dat je het volgende menu toewijst aan het juiste hoofd-menu item.
Hopelijk dat het zo iets duidelijker wordt. Is even experimenteren.
Soortgelijk zou jij dat dan ook moeten kunnen maken. In jouw geval moet je in ieder apart menu wel weer altijd een home-item opnemen. De extra-menus die je aanmaakt zet je op dezelfde positie als je hoofdmenu.
Alleen mij de menu-toewijzing moet je erom denken dat je het volgende menu toewijst aan het juiste hoofd-menu item.
Hopelijk dat het zo iets duidelijker wordt. Is even experimenteren.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
menu/submenu
17 apr 2015 08:59Niet helemaal, want dan zou het wel heel beperkt zijn met 1 paginaHet lijkt mij 1 pagina (de template) waar je uit de database stukken tekst kan laten zien aangevuld met een plaatje/
pol/animatie
De template is het jasje, dat zorgt voor de kleuren en de plaatsen waar je modules neer kunt zetten (even in grote lijnen). Binnen het CMS Joomla kan je precies aangeven wat je waar wilt laten zien.
De constructie die jij wilt, is zeker te maken, maar inderdaad wel lastig als je nog zo weinig kennis van Joomla hebt. Meestal wordt er gebruik gemaakt van of een dropdownmenu, waar je dus je submenu-items onder je hoofdmenu laat zien,
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
of zoals Romke zegt met een submenu links of rechts op een modulepositie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.718 seconden