Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Achtergrondkleur modules bij Helix-3 template
Achtergrondkleur modules bij Helix-3 template
23 apr 2015 09:25
Momenteel ben ik bezig om helix-templates te stylen naar mijn wensen.
helaas lukt dit nog niet geheel.
Ben aan het testen geslagen in eerste instantie met helix-ii, zag dat er nu ook een versie 3 was.
Deze ook gedownload en geïnstalleerd.
Bij het helix-ii template is het mij goed gelukt om individuele modules te stylen (achtergrondkleur)
Echter bij het helix-3 lukt mij dit maar niet.
Voorbeeld helix ii
Voorbeeld helix-3
Hoe kan ik de modules van de uitslagen, standentabel en komende programma etc. juist stylen in het helix-3
Mijn voorkeur gaat uit naar nagenoeg de dezelfde lay-out als bij de helix-ii.
Voor de uitslagen heb ik een module-class suffix toegevoegd genaamd: grijs.
Het lijkt echter net of de tabel van de module niet in de sp-module tag is opgenomen. ook bij sp-column heeft het geen effect
Kortom ik kom er niet uit en als iemand mij op weg kan helpen, alvast dank.
Romke.
helaas lukt dit nog niet geheel.
Ben aan het testen geslagen in eerste instantie met helix-ii, zag dat er nu ook een versie 3 was.
Deze ook gedownload en geïnstalleerd.
Bij het helix-ii template is het mij goed gelukt om individuele modules te stylen (achtergrondkleur)
Echter bij het helix-3 lukt mij dit maar niet.
Voorbeeld helix ii
Voorbeeld helix-3
Hoe kan ik de modules van de uitslagen, standentabel en komende programma etc. juist stylen in het helix-3
Mijn voorkeur gaat uit naar nagenoeg de dezelfde lay-out als bij de helix-ii.
Voor de uitslagen heb ik een module-class suffix toegevoegd genaamd: grijs.
Het lijkt echter net of de tabel van de module niet in de sp-module tag is opgenomen. ook bij sp-column heeft het geen effect
Kortom ik kom er niet uit en als iemand mij op weg kan helpen, alvast dank.
Romke.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Discussie gesloten.
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
23 apr 2015 11:24
Ik zie het zo ook niet echt. Zou in ieder geval bij je templategrid bij de betreffende modules geen class suffix ingeven en de suffix alleen bij je module zetten. Heb een beetje het vermoeden dat je extensie dwarsligt, maar niet zeker. Maar probeer hetzelfde eens met een custom html module om te kijken of dat wel werkt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
28 apr 2015 11:05 - 28 apr 2015 11:05
Hoi Astrid,
custom module lijkt wel te werken. Het rare is dat bij het komende programma (heb even data gewijzigd, zodat een programma zichtbaar wordt) dat bij deze module de achtergrond (gedeeltelijk) wel van de kleur wordt voorzien. Echter niet geheel. Immers de eerste datum in het rijtje zou ook blauwgrijs moeten zijn.
Ik heb beide modules verder gelijk. Dat kun je ook zien in de div-opbouw als je inspecteert met firebug. Blijft dus voor mij een raadsel dat alleen de koptitel bij uitslagen wel wordt voorzien van de achtergrondkleur en bij programma (bijna) wel geheel. Als ik vervolgens ga spelen met margin en padding valt deze regel wel binnen de kleur, maar er blijft tussen de titel en de gegevens altijd een witte band.
Kortom, ik kom er niet uit.
Wat ik ook vreemd vind, en kan dat ook niet echt vinden is dat tussen de twee modules (die van joomsport en de custom-html er geen ruimte tussen zit. Volgens mij zou dat toch met margin geregeld worden?
Overigens was het niet zo dat of Jelle of Wouter ook niet regelmatig met dit template werken. Maar een ieder ander mag natuurlijk ook reageren. Mocht het niet lukken dan ga ik geloof ik maar toch door met het helix-ii template.
Alvast dank voor het bekijken.
custom module lijkt wel te werken. Het rare is dat bij het komende programma (heb even data gewijzigd, zodat een programma zichtbaar wordt) dat bij deze module de achtergrond (gedeeltelijk) wel van de kleur wordt voorzien. Echter niet geheel. Immers de eerste datum in het rijtje zou ook blauwgrijs moeten zijn.
Ik heb beide modules verder gelijk. Dat kun je ook zien in de div-opbouw als je inspecteert met firebug. Blijft dus voor mij een raadsel dat alleen de koptitel bij uitslagen wel wordt voorzien van de achtergrondkleur en bij programma (bijna) wel geheel. Als ik vervolgens ga spelen met margin en padding valt deze regel wel binnen de kleur, maar er blijft tussen de titel en de gegevens altijd een witte band.
Kortom, ik kom er niet uit.
Wat ik ook vreemd vind, en kan dat ook niet echt vinden is dat tussen de twee modules (die van joomsport en de custom-html er geen ruimte tussen zit. Volgens mij zou dat toch met margin geregeld worden?
Overigens was het niet zo dat of Jelle of Wouter ook niet regelmatig met dit template werken. Maar een ieder ander mag natuurlijk ook reageren. Mocht het niet lukken dan ga ik geloof ik maar toch door met het helix-ii template.
Alvast dank voor het bekijken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
Laatst bewerkt 28 apr 2015 11:05 door Romke.
Discussie gesloten.
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
28 apr 2015 11:44
Dat van die margin is misschien wel te verklaren omdat je normaal gesproken maar 1 module op user posities zet.
Denk dat het toch andersom moet. Geen module class suffix bij je module, maar wel bij je grid. En dan zonder spatie ervoor.
Denk dat het toch andersom moet. Geen module class suffix bij je module, maar wel bij je grid. En dan zonder spatie ervoor.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
28 apr 2015 12:25
En dan zit het probleem verder toch in de css van je extensie. Kan je oplossen door daar ook de achtergrondkleur toe te voegen:
Code:
table.jsm_restable {
background: none repeat scroll 0 0 #b0c4de;
}
Groetjes, Astrid
sluiten
Discussie gesloten.
- Astrid
-
-
28 apr 2015 12:45
Astrid,
De combinatie van jouw antwoord #4 en #5 lijkt voorlopig vooralsnog te werken. De aanvulling van met name 5 gaf de doorslag.
Dank voor je meedenken en oplossing.
Romke.
De combinatie van jouw antwoord #4 en #5 lijkt voorlopig vooralsnog te werken. De aanvulling van met name 5 gaf de doorslag.
Dank voor je meedenken en oplossing.
Romke.
Groeten, Romke
sluiten
Discussie gesloten.
- Romke
-
Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
-
Tijd voor maken pagina: 0.684 seconden