Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Artisteer template in combinatie met joomla en virtuemart
Artisteer template in combinatie met joomla en virtuemart
06 mei 2015 13:59 - 06 mei 2015 16:15
Hoi allemaal!
voor iemand maak ik gratis een website omdat ze door aan ander bedonderd zijn met de kosten en nu dit wel moeten betalen terwijl de website en webwinkel niet goed werken...
daar ik wat kennis heb met artisteer ben ik maar gaan klussen.. ik kon het niet over me hart verkrijgen om het niet te doen!
ik heb de laatste versie van joomla geinstalleerd en de laatste versie van virtuemart.
alles klopt, maar er gaan 2 dingen niet goed binnen de template en ik hoop dat iemand weet hoe dat moet..
Hoe sneller ik weet hoe het moet.. hoe sneller ik voor ze de template online kan zetten op hun eigen website en ik voor ze verder kan gaan met het vullen van de winkel en ze kan uitleggen hoe ze dit kunnen doen.
binnen joomla moet je voor virtuemart een menu aanmaken. als je naar dit menu gaat zie je keurig de template terug, maar niet een tekst blok zoals ik op de rest van de website heb gezet die over de foto heen gaat (wit) met 20% transparantie.
Als dit kan heb ik het grootste probleem voor ze opgelost en kan ik het overhevelen naar de juiste omgeving (met een schone installatie van joomla).
[strike]
Daarnaast snap ik iets niet van css.. ze willen het liefst als lettertype laurensscript gebruiken op de website.
ik heb in de tmp map de template gezet en daar in de map css de lettertype bestanden neergezet.
De volgende regel heb ik toegevoegd aan de template.css:[/strike]
[strike]
[/strike]
[strike]maar ik krijg geen verschil van lettertype te zien. Ik heb in de template.css ook overal het lettertype erbij gezet, maar nog steeds geen verandering.[/strike]
het winkeltje heeft zo nu en dan nog wel eens een verandering van een foto of een extra merk, waardoor het nog wel eens zou gebeuren dat er weer een nieuwe template gaat komen (met wat extra wijzigingen erin). En ik zou graag willen snappen wat er nu verkeerd gaat. in de bijlage in ieder geval de template.css en van de website kan ik verder weinig geven behalve als iemand met artisteer werkt, maar dan doe ik dat liever via een mail wat sturen.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
voor iemand maak ik gratis een website omdat ze door aan ander bedonderd zijn met de kosten en nu dit wel moeten betalen terwijl de website en webwinkel niet goed werken...
daar ik wat kennis heb met artisteer ben ik maar gaan klussen.. ik kon het niet over me hart verkrijgen om het niet te doen!
ik heb de laatste versie van joomla geinstalleerd en de laatste versie van virtuemart.
alles klopt, maar er gaan 2 dingen niet goed binnen de template en ik hoop dat iemand weet hoe dat moet..
Hoe sneller ik weet hoe het moet.. hoe sneller ik voor ze de template online kan zetten op hun eigen website en ik voor ze verder kan gaan met het vullen van de winkel en ze kan uitleggen hoe ze dit kunnen doen.
binnen joomla moet je voor virtuemart een menu aanmaken. als je naar dit menu gaat zie je keurig de template terug, maar niet een tekst blok zoals ik op de rest van de website heb gezet die over de foto heen gaat (wit) met 20% transparantie.
Als dit kan heb ik het grootste probleem voor ze opgelost en kan ik het overhevelen naar de juiste omgeving (met een schone installatie van joomla).
[strike]
Daarnaast snap ik iets niet van css.. ze willen het liefst als lettertype laurensscript gebruiken op de website.
ik heb in de tmp map de template gezet en daar in de map css de lettertype bestanden neergezet.
De volgende regel heb ik toegevoegd aan de template.css:[/strike]
[strike]
Code:
@font-face { font-family: 'Lauren Script'; src: url('lauren_script.eot'); src: url('/lauren_script.eot?#iefix') format('embedded-opentype'), url('lauren_script.svg#Lauren Script') format('svg'), url('lauren_script.woff') format('woff'), url('lauren_script.ttf') format('truetype'); font-weight: normal; font-style: normal;}
[strike]maar ik krijg geen verschil van lettertype te zien. Ik heb in de template.css ook overal het lettertype erbij gezet, maar nog steeds geen verandering.[/strike]
het winkeltje heeft zo nu en dan nog wel eens een verandering van een foto of een extra merk, waardoor het nog wel eens zou gebeuren dat er weer een nieuwe template gaat komen (met wat extra wijzigingen erin). En ik zou graag willen snappen wat er nu verkeerd gaat. in de bijlage in ieder geval de template.css en van de website kan ik verder weinig geven behalve als iemand met artisteer werkt, maar dan doe ik dat liever via een mail wat sturen.
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- smitsert
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
06 mei 2015 14:36
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je ook de laatste versie van Artisteer?
Of misschien even op hun forum ook de vraag stellen?
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Heb je ook de laatste versie van Artisteer?
Of misschien even op hun forum ook de vraag stellen?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
06 mei 2015 15:06
hoi en bedankt voor het plaatsen tussen haakjes. ik wist niet dat ik dat moest doen.
bedankt voor je antwoord jelle.
natuurlijk heb ik dit al gedaan, maar ze geven vaak snel aan dat dit buiten artisteer om is en niet hun deel betreft om dit op te lossen (kennis van joomla zeggen ze dan) zowel voor css stuk als vitruemart stuk.
bedankt voor je antwoord jelle.
natuurlijk heb ik dit al gedaan, maar ze geven vaak snel aan dat dit buiten artisteer om is en niet hun deel betreft om dit op te lossen (kennis van joomla zeggen ze dan) zowel voor css stuk als vitruemart stuk.
- smitsert
- Joomla!NL ontdekker
-
06 mei 2015 15:34
Zover als ik het kan bekijken doe je de aanpassing binnen de template Artisteer.
Ik heb geen expertise met Artisteer ( vind het ook een drama template voor joomla )
Misschien een ander lid hier die expertise in Artisteer heeft en hopelijk een oplossing.
Ik heb geen expertise met Artisteer ( vind het ook een drama template voor joomla )
Misschien een ander lid hier die expertise in Artisteer heeft en hopelijk een oplossing.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
06 mei 2015 16:21
Graag 1 onderwerp per topic. Maak s.v.p. voor je vraag over het lettertype een nieuw draadje aan. Als je een link naar je site hier neer zet is het voor de leden eenvoudiger om je mogelijk te helpen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
06 mei 2015 16:29
geen probleem, dank voor je reactie
- smitsert
- Joomla!NL ontdekker
-
06 mei 2015 18:16
Je hebt je achtergrond handmatig in het artikel gezet en aangezien VM een component is en geen artikel gaat dit zo niet werken. Transparante achtergronden moet je in je template zetten.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
13 mei 2015 12:07 - 13 mei 2015 12:07
Het antwoord: binnen artisteer kun je een cel een kleur of iets geven. maar uiteindelijk is dat dus nooit voor een nieuwe pagina die je binnen een CMS aanmaakt. Binnen artisteer moet je dan bij het tabblad inhoud, bij vorm een juiste vorm instellen. Wanneer je dat doet zal je bij een nieuwe pagina standaard deze vorm krijgen.
iedereen in ieder geval bedankt voor het beantwoorden!
ik heb jullie reacties in ieder geval zeer gewaardeerd
iedereen in ieder geval bedankt voor het beantwoorden!
ik heb jullie reacties in ieder geval zeer gewaardeerd
- smitsert
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.775 seconden