Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Pagina Zoekresultaten: hoe te bewerken?
Pagina Zoekresultaten: hoe te bewerken?
12 mei 2015 10:19
Beste allemaal,
Ik werk aan een site onder J3 + K2 (Protostar template) en wil de resultatenpagina voor de module Zoeken bewerken. Het gaat me ook om de layout, maar vooral om de vraag: hoe kan ik bepalen wat de resutatenpagina retourneert en in welke volgorde? Bijvoorbeeld: de resultatenpagina geeft standaard een toevoeging "Zoek alleen in ... (met vijf opties/radiobuttons) ". Daar zou ik vanaf willen.
Vriendelijke groeten,
PKdJ
Ik werk aan een site onder J3 + K2 (Protostar template) en wil de resultatenpagina voor de module Zoeken bewerken. Het gaat me ook om de layout, maar vooral om de vraag: hoe kan ik bepalen wat de resutatenpagina retourneert en in welke volgorde? Bijvoorbeeld: de resultatenpagina geeft standaard een toevoeging "Zoek alleen in ... (met vijf opties/radiobuttons) ". Daar zou ik vanaf willen.
Vriendelijke groeten,
PKdJ
- PKDJ
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
12 mei 2015 10:27
Dat kan je uitzetten bij de opties van de component Zoeken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 mei 2015 10:43
Oh, dat is snel. Dank je, dat ziet er al beter uit. En waar kan ik de opmaak van de resultatenpagina onder handen nemen? De standaardopmaak is heel slordig (qua lettergrootte, witregels etc.).
PKdJ
PKdJ
- PKDJ
- Bekend met Joomla!NL
-
12 mei 2015 10:49
Dan zal je aanpassingen aan je css moeten doen.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
12 mei 2015 11:18
Dank je zeer. Firebug heeft me al veel werk bespaard. Daar ga ik wel uitkomen. Ik heb nog één puntje dat me in dit verband niet duidelijk is: de resultatenpagina geeft de optie om de zoekopdracht te modificeren, maar als ik die functie gebruik is de volgende resultaatpagina er één zonder de menu- en headermodules die op de overige pagina's wel staan. Nu kan je modules aan menu-items koppelen, maar deze resutatenpagina is in feite geen menu-item. Hoe zorg ik dat de genoemde modules ook op deze vervolgpagina verschijnen?
Bedankt,
PKdJ
Bedankt,
PKdJ
- PKDJ
- Bekend met Joomla!NL
-
12 mei 2015 11:36
Een zogenaamd verborgen menu maken van het type zoekresultaten (even uit mijn hoofd).
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
12 mei 2015 12:53
Dank je , Astrid. Het werkt inderdaad via een verborgen menu (+ menu-item van het type Zoeken/resultaten). Joomla pikt automatisch die pagina op om resutaten te tonen en ik kan de header- en menu-modules gewoon aan dat verborgen item koppelen. Klaar.
- PKDJ
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.700 seconden