Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Speciale tekens worden verkeerd weergegeven
Speciale tekens worden verkeerd weergegeven
13 mei 2015 11:12
Ik ben voor een vriendin een website aan het maken en daar loop ik tegen een vreemd probleem aan: bij de naam van het artikel worden speciale tekens, zoals bijvoorbeeld de 'ë', vetgedrukt weergegeven.
Zie als voorbeeld: leukmooienlekker.nl/artikelen/92-reisverslagen
Heeft iemand een idee waar ik dit kan aanpassen?
Gr. Jos
Zie als voorbeeld: leukmooienlekker.nl/artikelen/92-reisverslagen
Heeft iemand een idee waar ik dit kan aanpassen?
Gr. Jos
- Jozzyb
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
-
13 mei 2015 17:17
Ik kan het niet helemaal verklaren, maar het lijkt erop dat er iets fout gaat met je eigen lettertype.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
13 mei 2015 21:18
Hallo Astrid,
Ja, daar lijkt het idd op. Ik ben nog even verder gaan googelen en toen kwam ik een artikel tegen over php database settings. Toen ik dit controleerde zag ik in de algemene instellingen dat deze op latin1_swedish_ci stond i.p.v. utf8_general_ci (Europe). Ik denk dat daar de kneep zit. Wat denk jij?
How to convert latin1_swedish_ci data into utf8_general_ci?
stackoverflow.com/questions/12756877/how...into-utf8-general-ci
En dan rest mij nog de vraag hoe dit te doen, ik ben geen programmeur maar wel handig
Groetjes, Jos
Ja, daar lijkt het idd op. Ik ben nog even verder gaan googelen en toen kwam ik een artikel tegen over php database settings. Toen ik dit controleerde zag ik in de algemene instellingen dat deze op latin1_swedish_ci stond i.p.v. utf8_general_ci (Europe). Ik denk dat daar de kneep zit. Wat denk jij?
How to convert latin1_swedish_ci data into utf8_general_ci?
stackoverflow.com/questions/12756877/how...into-utf8-general-ci
En dan rest mij nog de vraag hoe dit te doen, ik ben geen programmeur maar wel handig
Groetjes, Jos
- Jozzyb
- Joomla!NL ontdekker
-
13 mei 2015 21:32
Ik denk niet dat dat het probleem is. Als ik namelijk je eigen lettertype verwijder uit de css, dan is het probleem ook weg.
Maar Phoca heeft wel een " tooltje " om de collatie te wijzigen, mocht je het willen proberen. Zou wel eerst een backup maken
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Maar Phoca heeft wel een " tooltje " om de collatie te wijzigen, mocht je het willen proberen. Zou wel eerst een backup maken
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
13 mei 2015 21:56
Het linkje naar stackoverflow heeft te maken met, wat ik bijvoorbeeld wel eens binnen Google chrome heb dat een teken niet goed wordt weergegeven, er wordt dan dit teken getoond � (een zwarte ruit met een wit vraagtekentje).
In jouw geval heeft je gebruikte lettertype, niet het teken wat er gebruikt wordt. Dus zoals Astrid al aangeeft, haalt het het teken ë uit het volgende opgegeven font (oftewel Arial).
In jouw geval heeft je gebruikte lettertype, niet het teken wat er gebruikt wordt. Dus zoals Astrid al aangeeft, haalt het het teken ë uit het volgende opgegeven font (oftewel Arial).
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
14 mei 2015 12:44 - 14 mei 2015 13:27
Astrid & Julian bedankt voor je reactie [strike]en oplossing[/strike].
Moet ik de css via de index.php aanpassen of kan/moet dat anders?
Moet ik de css via de index.php aanpassen of kan/moet dat anders?
- Jozzyb
- Joomla!NL ontdekker
-
14 mei 2015 13:25
Als je met je FTP client, binnen de Joomla root zit is het pad naar het css bestand:
/templates/ol_tesio/css/override.css
In dat bestand moet je dan de aanpassing doen op regel 21.
Succes!
/templates/ol_tesio/css/override.css
In dat bestand moet je dan de aanpassing doen op regel 21.
Succes!
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
14 mei 2015 13:41
Hoi Julian, top!
Bestannd gevonden en geopend via kladblok. Alleen geeft dat geen regelnummers aan. Wat kan ik het beste gebruiken hiervoor?
Bestannd gevonden en geopend via kladblok. Alleen geeft dat geen regelnummers aan. Wat kan ik het beste gebruiken hiervoor?
- Jozzyb
- Joomla!NL ontdekker
-
14 mei 2015 13:42
Oh.. ik zie het al.. frontpage wel. Nu gewoon de Arial er tussenuit halen?
- Jozzyb
- Joomla!NL ontdekker
-
14 mei 2015 13:53
Kan in kladblok regelnummers erbij halen door in het menu beeld te klikken op statusbalk, dan zit er onderin kladblok een balkje die vermeld wat de positie van je cursor is. (je typstreepje)
Bewerken van dit soort bestanden zou ik zelf niet in MS Frontpage doen, maar dat is een persoonlijke keuze.
Zoals ik in bericht 5 aangeef wordt het teken ë uit Arial gehaald, maar dit gebeurt dus omdat het teken qua blijkelijk niet in het font LaneNarrowRegular zit en dus niet geschikt is voor wat jij wilt. LaneNarrowRegular eruit halen is dus wel een optie, ook kan je als je Arial niet mooi vindt een ander font zoeken waar het teken wel inzit.
Bewerken van dit soort bestanden zou ik zelf niet in MS Frontpage doen, maar dat is een persoonlijke keuze.
Zoals ik in bericht 5 aangeef wordt het teken ë uit Arial gehaald, maar dit gebeurt dus omdat het teken qua blijkelijk niet in het font LaneNarrowRegular zit en dus niet geschikt is voor wat jij wilt. LaneNarrowRegular eruit halen is dus wel een optie, ook kan je als je Arial niet mooi vindt een ander font zoeken waar het teken wel inzit.
- Juliank92
- Algemeen Moderator
14 mei 2015 14:03
Astrid, Julian,
Bedankt voor jullie hulp! Ik heb de oplossing voor het probleem gevonden (doordat jullie me in de juiste richting gedirigeerd hebben) door het font 'Lane' opnieuw te installeren in de juiste map!
leukmooienlekker.nl/artikelen/92-reisverslagen
Bedankt voor jullie hulp! Ik heb de oplossing voor het probleem gevonden (doordat jullie me in de juiste richting gedirigeerd hebben) door het font 'Lane' opnieuw te installeren in de juiste map!
leukmooienlekker.nl/artikelen/92-reisverslagen
- Jozzyb
- Joomla!NL ontdekker
-
Tijd voor maken pagina: 0.706 seconden