Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Helix3 menu geeft bij 'scheidingsteken' toch link naar home
15 mei 2015 11:19
Op
deze
site maak ik gebruik van het helix3 template.
Bijna bijna gereed en kwam gisteren tot de ontdekking dat de menu-items die als scheidingsteken zijn gedefinieerd nu toch een link hebben naar de home-pagina. Ik weet zeker bij het opbouwen van het menu dat het wel goed werkte en dus niet aanklikbaar waren.
Ik heb wel eens het menu opnieuw opgebouwd maar of het daardoor komt weet ik niet. Ik heb dan ook geen idee hoe het komt dat e.e.a. nu niet meer goed werkt. (in een andere test-omgeving heb ik hetzelfde euvel).
Ik zou dit toch wel graag aangepast zien worden, maar hoe doe ik het dan. Het menu volledig nieuw maken is eigenlijk geen optie.
Ik heb al eens geprobeerd een menu-item om te zetten naar externe url (#) en vervolgens weer terug, maar dit biedt geen oplossing.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen? (zou het via de db kunnen?)
Romke.
Bijna bijna gereed en kwam gisteren tot de ontdekking dat de menu-items die als scheidingsteken zijn gedefinieerd nu toch een link hebben naar de home-pagina. Ik weet zeker bij het opbouwen van het menu dat het wel goed werkte en dus niet aanklikbaar waren.
Ik heb wel eens het menu opnieuw opgebouwd maar of het daardoor komt weet ik niet. Ik heb dan ook geen idee hoe het komt dat e.e.a. nu niet meer goed werkt. (in een andere test-omgeving heb ik hetzelfde euvel).
Ik zou dit toch wel graag aangepast zien worden, maar hoe doe ik het dan. Het menu volledig nieuw maken is eigenlijk geen optie.
Ik heb al eens geprobeerd een menu-item om te zetten naar externe url (#) en vervolgens weer terug, maar dit biedt geen oplossing.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen? (zou het via de db kunnen?)
Romke.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Heeft onderwerp gestart
- Algemeen Moderator
15 mei 2015 13:07
Volgens mij is dit echt een probleem van Helix3. Hun demo werkt ook met externe url's namelijk. Vind het vreemd dat je het wel ooit werkend hebt gekregen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
15 mei 2015 13:26
Zou je het in de database via phpadmin kunnen aanpassen? in de test.smelnesport.nl heb ik een tweede klein menu aangemaakt (left-positie) en daar werkt het op dit moment nog wel, dus ik kan zien welke classes etc (o.a. divder) het item heeft, of werkt dat niet op die manier (heb nog niet in de db gekeken hoe een menu daar er in staat).
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
15 mei 2015 13:36
Een alternatief kan zijn dat je het "parent" item door linkt naar het eerste submenu-item.
- Peter
- Algemeen Moderator
15 mei 2015 15:34
Anders je vraag eens neerleggen bij Joomshaper. Ik kom er ook niets over tegen en vind het vreemd dat niet meer mensen met dit probleem worstelen met Helix3.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
15 mei 2015 16:39
Wil ik best doen en zou het dus ook gaan doen. Maar hoe dat forum werkt? Ik heb mij geregistreerd en geactiveerd. Vervolgens ingelogd, maar kan nergens zien hoe je daar een post kunt plaatsen. Heb wel een message gestuurd.
Hoe zijn jullie ervaringen verder met joomshaper? Ik begin nu zo langzamerhand een beetje te twijfelen. Terwijl ik er de afgelopen weken al zo veel werk in heb gestoken.
Ik besef mij dat ik hiermee wel enigszins off-topic ga.
Maar hou jullie op de hoogte.
Alvast dank voor het meedenken. Zal de overweging van Peter meenemen en gaan uittesten op mijn test-site.
Hoe zijn jullie ervaringen verder met joomshaper? Ik begin nu zo langzamerhand een beetje te twijfelen. Terwijl ik er de afgelopen weken al zo veel werk in heb gestoken.
Ik besef mij dat ik hiermee wel enigszins off-topic ga.
Maar hou jullie op de hoogte.
Alvast dank voor het meedenken. Zal de overweging van Peter meenemen en gaan uittesten op mijn test-site.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
27 mei 2015 07:23
Helaas heb ik geen reacties van joomshaper mogen ontvangen. Een aantal (sub)menu items alsnog aan een pagina gekoppeld en andere inderdaad doorverwezen naar het eerstvolgende item. De overige laat ik eerst zo staan en houd wel even in de gaten hoe de navigatie bij de bezoekers gaan,
Aangezien bovenstaande antwoorden deels hebben bijgedragen aan de oplossing kan ik er niet 1 exact aan toevoegen.
Dus heren/dames moderators. Jullie mogen een selecteren, maar je mag ook dit topic gewoon sluiten.
Allen bedankt.
Aangezien bovenstaande antwoorden deels hebben bijgedragen aan de oplossing kan ik er niet 1 exact aan toevoegen.
Dus heren/dames moderators. Jullie mogen een selecteren, maar je mag ook dit topic gewoon sluiten.
Allen bedankt.
Groeten, Romke
sluiten
- Romke
- Algemeen Moderator
27 mei 2015 11:47
Ik zal hem sluiten voor je. Vervelend dat de makers niet reageren verder.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.782 seconden