Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla migratie ( Template-Artisteer)
11 jun 2015 14:38 - 12 jun 2015 14:34
Beste
Als ik mijn website www.start-to-swim, gemaakt in joomla 2.5 wil migreren naar joomla 3.x, en ik zou kiezen voor een nieuwe template, blijft dan alles op zijn plaats gelijk het nu staat als ik kies voor een blanco template met header?
Ik had graag alles behouden zoals het er nu uitziet. Hoe zorg ik hiervoor?
Groeten
Guy
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel met alleen ( Joomla migratie ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
Als ik mijn website www.start-to-swim, gemaakt in joomla 2.5 wil migreren naar joomla 3.x, en ik zou kiezen voor een nieuwe template, blijft dan alles op zijn plaats gelijk het nu staat als ik kies voor een blanco template met header?
Ik had graag alles behouden zoals het er nu uitziet. Hoe zorg ik hiervoor?
Groeten
Guy
Edit Jelle. Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel met alleen ( Joomla migratie ) mij onduidelijk leek voor andere lezers.
- Guy
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
11 jun 2015 15:45
Het hangt een beetje af van hoe precies je alles op exact dezelfde plaats wil hebben.
Een blanco template heeft niet altijd alle gewenste module-posities.
Die moet je er vaak zelf bij aanmaken.
Als je zoekt naar een template dat over een linker kolom en een contentdeel beschikt, kun je er eigenlijk al mee aan de slag.
Er zijn ondertussen best veel gratis templates waarmee je deze site op Joomla! 3.x updaten.
Misschien zit er hier iets voor je bij.
Een blanco template heeft niet altijd alle gewenste module-posities.
Die moet je er vaak zelf bij aanmaken.
Als je zoekt naar een template dat over een linker kolom en een contentdeel beschikt, kun je er eigenlijk al mee aan de slag.
Er zijn ondertussen best veel gratis templates waarmee je deze site op Joomla! 3.x updaten.
Misschien zit er hier iets voor je bij.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 jun 2015 14:03 - 12 jun 2015 14:34
Beste
Ik heb besloten om een nieuwe gelijkaardige template te maken in de nieuwe artisteer versie. Is het voldoende als ik de header, footer, linkerkolom en contentdeel, en menustructuur voorzie zoals die er nu is?
Moet ik dan de menu's al namen geven of neemt het deze over bij het installeren van de nieuwe template?
Bedankt,
Guy
Ik heb besloten om een nieuwe gelijkaardige template te maken in de nieuwe artisteer versie. Is het voldoende als ik de header, footer, linkerkolom en contentdeel, en menustructuur voorzie zoals die er nu is?
Moet ik dan de menu's al namen geven of neemt het deze over bij het installeren van de nieuwe template?
Bedankt,
Guy
- Guy
Joomla migratie
12 jun 2015 14:33
Het belangrijkste is dat je de module-posities dezelfde naam geeft.
Dan worden de modules op dezelfde positie getoond
En menu's zitten in Joomla! en niet in het template.
Menu's worden in het template op de module-positie getoond.
Dat moet dus goed gaan.
Dan worden de modules op dezelfde positie getoond
En menu's zitten in Joomla! en niet in het template.
Menu's worden in het template op de module-positie getoond.
Dat moet dus goed gaan.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 jun 2015 15:01
Beste
In artisteer kan je de modules geen naam geven. Ik zorg voor dezelfde structuur met een linkerzijbalk en contentgedeelte.
Ik maak ook het ontwerp van de menubalk in artisteer, zo had ik dat ook gedaan bij mijn huidige website. Dan koppel ik elk artikel aan het juiste menu.
Is mijn redenering juist?
Groeten
Guy
In artisteer kan je de modules geen naam geven. Ik zorg voor dezelfde structuur met een linkerzijbalk en contentgedeelte.
Ik maak ook het ontwerp van de menubalk in artisteer, zo had ik dat ook gedaan bij mijn huidige website. Dan koppel ik elk artikel aan het juiste menu.
Is mijn redenering juist?
Groeten
Guy
- Guy
12 jun 2015 15:07
Ik gebruik Artisteer eigenlijk nooit.
Op basis van de mening van velen kan ik je vertellen dat het een hele boel rommel aanmaakt waar je niets mee kunt.
Maar voor wat betreft je redenering zit je volgens mij wel goed.
Op basis van de mening van velen kan ik je vertellen dat het een hele boel rommel aanmaakt waar je niets mee kunt.
Maar voor wat betreft je redenering zit je volgens mij wel goed.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
12 jun 2015 15:11
Beste,
Ok bedankt. Wat voor rommel, want ik wil me altijd verbeteren?
Probleem is, ik kan moeilijk een geschikte template vinden, en ik vind als je 'm zelf maakt dan is het meer naar je zin.
Waar kan je best heel goede templates vinden, uit jouw ervaring?
Groeten
Guy
Ok bedankt. Wat voor rommel, want ik wil me altijd verbeteren?
Probleem is, ik kan moeilijk een geschikte template vinden, en ik vind als je 'm zelf maakt dan is het meer naar je zin.
Waar kan je best heel goede templates vinden, uit jouw ervaring?
Groeten
Guy
- Guy
12 jun 2015 17:12
Er zijn heel veel goede gratis templates, maar als je exact dezelfde uitstraling wilt en weinig verstand hebt van php en css, dan kan je beter de rommel van Artisteer accepteren. Je hebt blijkbaar dat besluit al genomen.
Als je toch iets anders wilt, laat het dan weten, dan sluiten we dit draadje en kan je eventueel een nieuw draadje openen. Dit draadje wordt nu wel behoorlijk onoverzichtelijk.
Als je toch iets anders wilt, laat het dan weten, dan sluiten we dit draadje en kan je eventueel een nieuw draadje openen. Dit draadje wordt nu wel behoorlijk onoverzichtelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
12 jun 2015 18:02
Beste,
Als je spreekt over rommel, gelieve dan ook duidelijk te zijn met wat je bedoelt.
En ik kijk nog steeds uit naar een alternatief.
En ik zou dan graag eens weten waar zich dan die goede templates zich bevinden. Jullie hebben er toch veel ervaring mee. Een tipje van de sluier graag.
Guy
Als je spreekt over rommel, gelieve dan ook duidelijk te zijn met wat je bedoelt.
En ik kijk nog steeds uit naar een alternatief.
En ik zou dan graag eens weten waar zich dan die goede templates zich bevinden. Jullie hebben er toch veel ervaring mee. Een tipje van de sluier graag.
Guy
- Guy
12 jun 2015 18:14
Artisteer heeft heel veel overbodige code en geeft ook vaak conflicten met met name de css van andere extensies.
Goede gratis basistemplates (maar dan moet je dus wel wat verstand van css hebben om de gewenste uitstraling te krijgen): Yootheme Master, Helix framework, Gantry framework.
Goede gratis basistemplates (maar dan moet je dus wel wat verstand van css hebben om de gewenste uitstraling te krijgen): Yootheme Master, Helix framework, Gantry framework.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
30 jun 2015 19:30
Beste,
Dit item mag gesloten worden. Bedankt voor de tips.
Groeten,
Guy
Dit item mag gesloten worden. Bedankt voor de tips.
Groeten,
Guy
- Guy
30 jun 2015 23:32
Ik heb opgelost uit de titel gehaald omdat je geen echte oplossing hebt.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Tijd voor maken pagina: 0.761 seconden