Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost websitetitel in Beez3
websitetitel in Beez3
15 jun 2015 19:47
Ik ben aan en nieuwe website begonnen
www.kroniekslangen.nl
. Ik gebruik Beez3 als template maar de websitetitel komt er niet op zoals ik wil. Hij zit op 2 regels (ik wil het op 1 regel) en de kleur van de letters moet anders. Hetzelfde geldt voor de websitebeschrijving. Hoe kan ik dat veranderen? Ik weet niet veel van css en html, dus hopelijk is het niet te moeilijk.
- Graetheidecomite
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
websitetitel in Beez3
15 jun 2015 20:09 - 15 jun 2015 20:15
Wat de regel betreft. Dit is aan te passen in position.css regel 271.
Width aanpassen naar wens.
De kleur:
In position.css regel 31
color aanpassen naar wens.
Website beschrijving,
Lees dit hier even door.
Maak wel een kopie van je template anders ben je na een update alles weer kwijt.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Code:
#logo {
display: block;
font-weight: normal;
line-height: 1em;
margin-left: 10px;
margin-top: 0;
padding: 1em 20px 20px 10px;
width: 425px;
}
De kleur:
In position.css regel 31
Code:
.logoheader {
background: #0c1a3e url("../images/personal/personal2.png") no-repeat scroll right bottom;
color: #ffffff;
min-height: 250px;
}
Website beschrijving,
Lees dit hier even door.
Maak wel een kopie van je template anders ben je na een update alles weer kwijt.
Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
websitetitel in Beez3
15 jun 2015 22:20
Bedankt voor het antwoord. Alleen, het blijft moeilijk om de header zo te maken als ik wil. Ik heb daarom nu de tekst in de headerafbeelding opgenomen en weggehaald bij het template. Helaas zet hij nu de websitetitel die ik bij de algemene instellingen moet invullen bovenop mijn header. Hoe krijg ik die weg?
Zie www.kroniekslangen.nl
Zie www.kroniekslangen.nl
- Graetheidecomite
- Bekend met Joomla!NL
websitetitel in Beez3
16 jun 2015 08:08
Voeg dit toe aan personal.css
Code:
#logo {
display: none;
}
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
- Graetheidecomite
- Bekend met Joomla!NL
websitetitel in Beez3
16 jun 2015 18:13
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Tijd voor maken pagina: 0.662 seconden