Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Achtergrondkleur aanpassen van bepaalde pagina's

09 aug 2015 11:43 - 09 aug 2015 11:50
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vanaf januari 2015 ben ik samen met een andere lid van onze vereniging de we website van onze voetbalvereniging aan het aanpassen.
Zelf ben ik een absolute leek op dit gebied en de persoon waarmee ik samen de website heb gemaakt heeft er meer verstand van. Nu hebben we de website gisteravond online gezet, maar vanwege een klein meningsverschil heeft de andere persoon aangegeven om er direct mee te stoppen. Dit zou nog niet zo erg zijn als alles al 100% correct was, maar dit is dus nog niet het geval. Ik hoop dan ook dat ik hier iemand vind die mij met nog enkele kleine dingetjes kan helpen. Het gaat vooral om het uiterlijk van de site.

website: www.vv-gestel.com

Het laatste wat de vorige webmaster heeft gedaan is de achtergrond van het middendeel blauw gemaakt. Dit vinden we op de homepage ook erg mooi, maar nu zijn alle overige pagina's ook geheel blauw. Dit willen we graag wit hebben.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de homepage te houden zoals deze is en de overige pagina's wit te krijgen?

Nogmaals, ik ben een echte leek, verder dan een artikel aanmaken kom ik (nog) niet. graag dus echt stap voor stap uitleggen hoe ik dit kan aanpassen.

Alvast bedankt!!!

Gr. Rob

P.s. Mochten jullie nog andere dingen zien op de site die met een relatief makkelijke aanpassing te verbeteren zijn, dan hoor ik dit ook graag!

Edit Peter: Ik heb de titel van je topic aangepast. (HELP!!! - Webmaster per direct gestopt). Lees ook even de forumregels.
  • robkuh84
  • robkuh84's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

09 aug 2015 12:15
Hallo Rob,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Je site is ineens verdwenen. Ik zie alleen nog maar een "Directory Listing".
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

09 aug 2015 14:13
Hallo,

Inmiddels is de site weer online zie ik.
Om op je vraag terug te komen.

Het is mogelijk, dan moet je dezelfde template binnen een website meerdere keren gebruiken met een andere lay-out.( kleur )
Vond hier dezelfde vraag.
forum.joomlanl.nl/forum/3-x-templates-en...eerdere-keren#103661
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

09 aug 2015 14:26
Wellicht handig om er bij te vermelden dat deze website met een Aristeer-template gemaakt is.
Wellicht dat daar andere technieken voor nodig zijn om de achtergrond kleur aan te passen dan in een niet-Aristeer template?
  • David
  • David's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL

09 aug 2015 17:49
Beste jelle (en andere),

Bedankt voor je reactie.
Kun jij (of iemand anders) mij toevallig stap voor stap vertellen hoe ik bij de templates kom? Ik heb zelf al wel een beetje zitten zoeken, maar kom nergens een optie tegen om de kleur aan te passen.

Het kopiëren van de templates zal voor mij geen eenvoudige klus zijn, dus wil ik eerst zo snel mogelijk de huidige kleur aanpassen, zodat alles goed leesbaar is en daarna verdiepen in het kopiëren e.d.

Alvast Bedankt!

Gr.Rob
  • robkuh84
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

09 aug 2015 19:53
Zoals David al vermoede is het een Artisteer template, hier heb ik geen expertise in.
De aanpassingen zouden in het programma Artisteer gedaan moeten worden of via de template .css.
Hier heb je wel enige kennis voor nodig. ( zoals jij vertelde ben je een "absolute leek" )
Misschien dat hier nog een lid is die je kan en wil helpen.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

09 aug 2015 23:00
Beste Jelle,

Het is mij inmiddels na vele uren zoeken gelukt om het via de template CSS te veranderen.
De gehele site is nu weer hetzelfde. Nu zou ik graag willen dat het witte op de homepage blauw wordt, terwijl het de kleur op de overige pagina's wit blijft. Zoals je al eerder aangaf is er al een soort van topic over, maar deze is gesloten en hierin wordt niet echt uitgelegd welke stappen ik moet nemen.

Kan iemand mij in dummy taal uitleggen hoe dit moet?
  • robkuh84
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

10 aug 2015 08:23
Het heeft niet direct met de vraag te maken maar het kan wel te overweging worden genomen: de huidige site is namelijk niet responsive. En wil je daar in de (nabije) toekomst naar toe, dan vraag ik me af of het niet verstandiger is om eerst te kijken naar een andere template (niet-Aristeer) die responsive is en deze naar wens aan te passen dan nu heel veel moeite te moeten doen om de site te krijgen zoals je hem nu wilt hebben en vervolgens dit hele kunstje opnieuw te doen bij een nieuwe template.
Want dan zal de procedure om de diverse kleuren aan te passen, weer anders zijn dan bij Aristeer, en wellicht zelfs makkelijker.
Daarnaast zijn er meer leden op het forum aanwezig die van algemene templates meer kennis en ervaring hebben dan van Aristeer
  • David
  • David's berichtenfoto

10 aug 2015 16:08 - 10 aug 2015 16:15
Je kunt het misschien ook oplossen door een "Pagina class" toe te voegen aan het menu-item voor je homepage. Dit staat individuele styling per pagina toe:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Voeg dit toe aan je template.css:
Code:
.art-sheet .bluebg { background-color: #004099; }

:off:
Je site draait nog op versie 3.3.6. Het is voor de veiligheid van belang dat je je site update naar de laatste versie (3.4.3). Maak wel eerst een backup!! Als je hier nog vragen over hebt, maak dan een nieuw topic aan.
:onn:
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.696 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie