Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Template gewijzigd; menu klopt niet meer
Template gewijzigd; menu klopt niet meer
13 aug 2015 11:44 - 13 aug 2015 11:45
Hallo,
Edit: Ik gebruik Joomla 3.4.3.
Website (testwebsite): www.kennyweb.nl
Ik ben nog geen week bezig met Joomla en dit is het eerste CMS waarmee ik aan de slag ga.
Ik ben enigszins bedreven met webdesign en heb hiervoor voornamelijk handmatig met website-ontwikkeling gespeeld.
Joomla bevalt tot nu goed, maar ik heb een probleem wat ik maar niet kan begrijpen;
Ik heb de standaard package van Joomla 3.4.3 geïnstalleerd van deze website .
Standaard staat het protostar template ingesteld, waarin ik heb voorbeeldmenu heb geïnstalleerd met vier kopjes;
Maar nadat ik alleen maar van template verander, gebeurt het volgende;
Ik denk zelf dat het heeft te maken met "menu class suffix" of "module class suffix", maar ik kan het mis hebben. Ik zou ook niet weten hoe ik exact kan vinden wat ik daar anders in moet vullen. Nu staat daar " nav pills" (met whitespace vooraan), maar dat stond er standaard vanuit de eerste template.
Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is. Ik ben voornemens om bij Joomla te blijven en deze CMS te blijven gebruiken voor toekomstige websites, maar dit probleem belet me om verder te gaan.
Alvast bedankt!
Kenny.
Edit: Ik gebruik Joomla 3.4.3.
Website (testwebsite): www.kennyweb.nl
Ik ben nog geen week bezig met Joomla en dit is het eerste CMS waarmee ik aan de slag ga.
Ik ben enigszins bedreven met webdesign en heb hiervoor voornamelijk handmatig met website-ontwikkeling gespeeld.
Joomla bevalt tot nu goed, maar ik heb een probleem wat ik maar niet kan begrijpen;
Ik heb de standaard package van Joomla 3.4.3 geïnstalleerd van deze website .
Standaard staat het protostar template ingesteld, waarin ik heb voorbeeldmenu heb geïnstalleerd met vier kopjes;
Maar nadat ik alleen maar van template verander, gebeurt het volgende;
Ik denk zelf dat het heeft te maken met "menu class suffix" of "module class suffix", maar ik kan het mis hebben. Ik zou ook niet weten hoe ik exact kan vinden wat ik daar anders in moet vullen. Nu staat daar " nav pills" (met whitespace vooraan), maar dat stond er standaard vanuit de eerste template.
Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is. Ik ben voornemens om bij Joomla te blijven en deze CMS te blijven gebruiken voor toekomstige websites, maar dit probleem belet me om verder te gaan.
Alvast bedankt!
Kenny.
Gemarkeerd als webneus door: Peter
- Greetzkenny
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
13 aug 2015 12:12
Hallo Kenny,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het klopt inderdaad dat je aanpassingen moet doen om e.e.a. goed te krijgen. Joomlashine heeft uitgebreide documentatie: www.joomlashine.com/joomla-templates/jsn-metro-docs.zip
Op pagina 65 staat dit:
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Het klopt inderdaad dat je aanpassingen moet doen om e.e.a. goed te krijgen. Joomlashine heeft uitgebreide documentatie: www.joomlashine.com/joomla-templates/jsn-metro-docs.zip
Op pagina 65 staat dit:
To set up Main Menu please select the menu module you want to use and set up parameters as follows:
- Title: Main Menu (or any other you like)
- Show title: Hide
- Position: mainmenu
- Access: public
- Language: All
- Select Menu: Main Menu (you might want to use another menu source here)
- Start Level: 1
- End Level: All
- Show Sub-menu Items: Yes
- Menu Class Suffix: menu-mainmenu menu-iconmenu menu-richmenu (Please only use “menu-iconmenu” if you want to display icons and use “menu-richmenu” if you want to display rich text)
- Peter
- Algemeen Moderator
13 aug 2015 12:13 - 13 aug 2015 12:14
Wellicht helpt het als je het bestandje met documenten download van hun pagina:
documentatie JSN Metro
Maar voor nu (en dit staat in de documentatie ): haal " nav-pills" (met spatie) weg bij de menu class suffix en plaats daar
"menu-mainmenu"
*edit Peter was eerder
Maar voor nu (en dit staat in de documentatie ): haal " nav-pills" (met spatie) weg bij de menu class suffix en plaats daar
"menu-mainmenu"
*edit Peter was eerder
- David
- Vaste bezoeker van Joomla!NL
- Webneus 2
13 aug 2015 12:27 - 13 aug 2015 12:27
Hallo Peter en David,
Onwijs bedankt voor dit snelle antwoord. Ik heb het direct even uitgevoerd, works like a charme!
Ik dacht er niet bij na dat er per template wellicht ook andere documentatie aanwezig is waarin dergelijke informatie als benodigde class-suffix en dergelijke staat.
Bedankt!
Onwijs bedankt voor dit snelle antwoord. Ik heb het direct even uitgevoerd, works like a charme!
Ik dacht er niet bij na dat er per template wellicht ook andere documentatie aanwezig is waarin dergelijke informatie als benodigde class-suffix en dergelijke staat.
Bedankt!
- Greetzkenny
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 1.231 seconden