Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Achtergrond van artikel transparant
Achtergrond van artikel transparant
14 aug 2015 01:45 - 14 aug 2015 07:10
Ik ben zoals in een eerdere post gezegd sinds kort aant spelen met Joomla. Er is echter iets waar ik al uren aan kwijt ben, ik kom er maar niet uit. Ik denk zelf dat het te verhelpen is door een hele kleine aanpassing, maar ik kan het niet vinden.
Het probleem is dat ik bij zelfgemaakte artikelen geen achtergrond heb, waardoor de letters tegen de background/image staan afgedrukt. Ik maak momenteel gebruik van het JSN Metro template. De artikelen die ik hieruit heb laten genereren hebben allemaal wel een witte achtergrond, waardoor de tekst prettig leesbaar is. Voor de duidelijkheid heb ik een screenshot gemaakt; links de home-page met een eigen gemaakt artikel. Rechts een door JSN opgezet artikel.
[strike]Edit: Wat mij ook opvalt is dat de opties voor beide artikels exact hetzelfde zijn. Ik heb alles wat ik kon bedenken van beide artikelen vergeleken, maar tevergeefs. Ik snap daarnaast niet waarom bij mijn zelfgemaakte artikel op de homepage wel de "gemaakt door" etcetera erbij staat, maar bij het door JSN gemaakte artikel niet, terwijl alle opties hetzelfde zijn ingesteld;
[/strike]
Edit Romke: Graag 1 onderwerp per vraag.
Maak voor deze vraag een nieuw topic.
Ik hoop dat iemand van jullie mij hier op het probleem kan wijzen.
Alvast bedankt!
Mvg,
Kenny Ligthart.
Het probleem is dat ik bij zelfgemaakte artikelen geen achtergrond heb, waardoor de letters tegen de background/image staan afgedrukt. Ik maak momenteel gebruik van het JSN Metro template. De artikelen die ik hieruit heb laten genereren hebben allemaal wel een witte achtergrond, waardoor de tekst prettig leesbaar is. Voor de duidelijkheid heb ik een screenshot gemaakt; links de home-page met een eigen gemaakt artikel. Rechts een door JSN opgezet artikel.
[strike]Edit: Wat mij ook opvalt is dat de opties voor beide artikels exact hetzelfde zijn. Ik heb alles wat ik kon bedenken van beide artikelen vergeleken, maar tevergeefs. Ik snap daarnaast niet waarom bij mijn zelfgemaakte artikel op de homepage wel de "gemaakt door" etcetera erbij staat, maar bij het door JSN gemaakte artikel niet, terwijl alle opties hetzelfde zijn ingesteld;
[/strike]
Edit Romke: Graag 1 onderwerp per vraag.
Maak voor deze vraag een nieuw topic.
Ik hoop dat iemand van jullie mij hier op het probleem kan wijzen.
Alvast bedankt!
Mvg,
Kenny Ligthart.
- Greetzkenny
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
14 aug 2015 07:12
Joomlashine heeft voor haar templates een uitgebreide
documentatie
.
Heb je deze al bekeken?
Kijk o.a. bij je templatesettings in templatebeheer of pas een van de css bestanden aan. Meer informatie hierover vindt je in de documentatie.
Heb je deze al bekeken?
Kijk o.a. bij je templatesettings in templatebeheer of pas een van de css bestanden aan. Meer informatie hierover vindt je in de documentatie.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Romke
- Algemeen Moderator
14 aug 2015 12:01
En vaak kan je ook heel veel informatie vinden op het
forum
van de makers.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 aug 2015 12:19
Ik heb op diverse plekken gezocht, documentatie en fora, maar heb het nog niet kunnen vinden.
Ik heb voor nu een workaround bedacht; ik heb er een module van gemaakt met custom htlm. Dan werkt het wel.
Ik heb voor nu een workaround bedacht; ik heb er een module van gemaakt met custom htlm. Dan werkt het wel.
- Greetzkenny
- Nieuw op Joomla!NL
-
14 aug 2015 12:57
Even beter zoeken dan.
Dit
is het eerste resultaat dat ik in Google krijg
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
14 aug 2015 13:11
Hmm, bizar. Ik denk dat ik in de haast niet op de correcte tags gezocht heb, normaal gesproken vind ik zoiets via google ook wel snel.
In ieder geval, bedankt voor je hulp!
In ieder geval, bedankt voor je hulp!
- Greetzkenny
- Nieuw op Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.702 seconden