Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Hoe vind ik de correcte html source-file?
Hoe vind ik de correcte html source-file?
14 aug 2015 12:22
Na het wijzigen en terugzetten van positions van een module, klopt de layout ervan niet meer. Ik heb het probleem in html-code gevonden met behulp van Firebug. Er staat gewoon een stuk code dat weg moet, zie afbeelding. Ik heb echter geen idee hoe ik deze html-code handmatig kan aanpassen; ik kan het betreffende bestand niet terugvinden. Is er een manier waarop ik erachter kan komen in welk bestand de betreffende html-code zich bevindt?
- Greetzkenny
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
14 aug 2015 13:47
Hallo,
Als je aan het experimenteren bent met Joomla is het handig om tussendoor steeds backups te maken met Akeeba backup, zodat je terug kunt naar de laatste goede situatie.
Je zou nog die members module kunnen kopiëren en die photograph module kunnen verwijderen, dan heb je ongeveer de uitgangssituatie.
Maar wij kunnen zo ook niet zien wat je hebt geknutseld.
Als je aan het experimenteren bent met Joomla is het handig om tussendoor steeds backups te maken met Akeeba backup, zodat je terug kunt naar de laatste goede situatie.
Je zou nog die members module kunnen kopiëren en die photograph module kunnen verwijderen, dan heb je ongeveer de uitgangssituatie.
Maar wij kunnen zo ook niet zien wat je hebt geknutseld.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
14 aug 2015 14:47
Het enige wat ik deed was;
1. Verander positie van de module van content-top naar mainbody-top.
2. Ik zag dat dit niet werkte, dus zette ik hem terug van mainbody-top naar content-top.
Dat is alles. Toen klopte de layout van de module al niet meer. Photograph was ook niet meer opgemaakt, maar dit kon ik wijzigen door bij de module zelf het woord "photograph" te omringen met <span></span>. Ook dit wist ik doordat ik bij Firebug zag dat dit was verdwenen, maar bij de andere modules (Members, Movies, Icon Design) nog stond.
Ik weet dus ook exact welke html-code deze layout-issue veroorzaakt, maar ik weet niet waar ik die kan vinden.
Inderdaad, die backups moet ik wel meer gaan gebruiken! Goede tip.
1. Verander positie van de module van content-top naar mainbody-top.
2. Ik zag dat dit niet werkte, dus zette ik hem terug van mainbody-top naar content-top.
Dat is alles. Toen klopte de layout van de module al niet meer. Photograph was ook niet meer opgemaakt, maar dit kon ik wijzigen door bij de module zelf het woord "photograph" te omringen met <span></span>. Ook dit wist ik doordat ik bij Firebug zag dat dit was verdwenen, maar bij de andere modules (Members, Movies, Icon Design) nog stond.
Ik weet dus ook exact welke html-code deze layout-issue veroorzaakt, maar ik weet niet waar ik die kan vinden.
Inderdaad, die backups moet ik wel meer gaan gebruiken! Goede tip.
- Greetzkenny
- Nieuw op Joomla!NL
-
14 aug 2015 15:12
Ik heb een oplossing gevonden. Voor als iemand tegen hetzelfde probleem mocht aanlopen, noteer ik het even;
1. Ik heb de default editor op none gezet. Hierdoor kon ik handmatig de source-code van de module aanpassen. Als ik dit probeerde aan te passen terwijl JCE of TinyMCE als default stonden, kon ik aanpassen wat ik wilde, bij het opslaan werd het gewoon weer gereset.
2. Zoals in bijgevoegde afbeelding te zien is, staat de sour-code omringd door <p> en </p>. Deze heb ik eenmalig weggehaald, vervolgens opgeslagen, daarna weer handmatig teruggezet, en weer opgeslagen. Geen hoe of waar, maar hierdoor heeft Joomla of JSN Metro template ervoor gezorgd dat die vervelende overbodige code (zoals in de afbeelding in de eerste post) weer weggehaald.
Bedankt voor het meedenken .
1. Ik heb de default editor op none gezet. Hierdoor kon ik handmatig de source-code van de module aanpassen. Als ik dit probeerde aan te passen terwijl JCE of TinyMCE als default stonden, kon ik aanpassen wat ik wilde, bij het opslaan werd het gewoon weer gereset.
2. Zoals in bijgevoegde afbeelding te zien is, staat de sour-code omringd door <p> en </p>. Deze heb ik eenmalig weggehaald, vervolgens opgeslagen, daarna weer handmatig teruggezet, en weer opgeslagen. Geen hoe of waar, maar hierdoor heeft Joomla of JSN Metro template ervoor gezorgd dat die vervelende overbodige code (zoals in de afbeelding in de eerste post) weer weggehaald.
Bedankt voor het meedenken .
- Greetzkenny
- Nieuw op Joomla!NL
-
14 aug 2015 15:27
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.661 seconden